Doen jullie ook mee aan moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door trots, 29 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

Danabelle, ja wel laten halen! Ondanks dat er een middel gebruikt wordt waardoor de urine langer houdbaar blijft is het wel nodig om het in te leveren op het moment dat ze komen...
    Alle beetjes helpen! Dus ja... gewoon inleveren...
    Als het goed is heb je 2x 4 flessen gekregen... De krat die nog leeg is kan je evt. wel houden... dat je maar 1 krat omwisselt zeg maar...

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Wordt ook niet verzwegen hoor... En Organon N.V. is weer een zusterbedrijf van Akzo... Maken ze ook geen geheim van..
    En het inzamelen van urine voor HcG wordt voor zover ik het goed begrepen heb in samenwerking met Schering gedaan...

Overigens is Organon voorloper op het gebied van de vruchtbaarheidsmedicatie.. Zij hebben bijvoorbeeld ook als eerste een pen geïntroduceerd voor het middel Puregon.
    Dit werkt net als bij Diabetici die moeten spuiten. Je hoeft het middel niet te mengen... Het zit in een ampul waar je 4 a 5x mee kan spuiten. Een heel klein dun naaldje die je gewoon niet voelt... En een druk op de knop en je hebt heel snel, eenvoudig en hygiënisch de juiste hoeveelheid toegediend.

Voor mij niets dan lof over Organon. En er zal best wel eens wat zijn... maar hee... Noem mij 1 bedrijf waar nooit wat mee is ;)

3. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Bij mij hebben ze gezegd dat ik voor iedere dag een nieuwe fles moet gebruiken. Ik heb dus zware flessen en hele lichte :)

Die Puregonpen heb ik ook gebruikt, echt een uitkomst hoor. Hier ook niets dan lof voor Organon.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Er wordt inderdaad duidelijk aangegeven dat ze een onderdeel zijn van Organon en dat het wel eens voorkomt dat Pregnyl wordt uitgeschreven door artsen als middel om af te vallen. Zij staan daar niet achter van MvM, maar kunnen dit ook niet voorkomen.
    Ja, dat Organon gewoon een commercieel bedrijf is, welke pillenboer is dat nou niet. En natuurlijk spreekt de naam Moeders voor Moeders vrouwen meer aan dan Akzo of Organon, het heeft natuurlijk al tientallen jaren een bekende naam, dat gaan ze niet veranderen.
    Mij kan het ook geen ruk schelen of Organon er geld aan verdient, ik doe ook gewoon mee voor vrouwen die dat nodig hebben en het misschien niet vergoedt krijgen als het kunstmatig gemaakt wordt.
    Maakt me ook niets uit of mensen wel of niet meedoen, ieder zijn keus.

Danabelle, ik zou ze wel gewoon op laten halen hoor. En ik gebruik elke dag een nieuwe fles, ja, de een is vol, de ander amper, maakt niet uit.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Nee ik heb niet meegedaan. Ik heb ook niet echt kunnen genieten de eerste drie maanden. Ik was erg moe en erg misselijk. De misseljkheid is nu eindelijk zo ongeveer weg.

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Oh hm, dat van elke dag een nieuwe fles gebruiken had ik niet zo meegekregen.. meer dat je er 8 krijgt zodat je iedere dag een nieuwe kúnt gebruiken, als dat nodig is. Maar MvM geeft ook duidelijk aan dat je alleen de flessen moet inleveren/omruilen die je gebruikt hebt, dus daar was ik eigenlijk vanuit gegaan!

7. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    Ik doe sinds vorige week ook mee.
    Op de website van MvM las ik dat ze bij ons in de buurt niet ophalen..en het de punten waar ik het evt in kon leveren liggen 25 km bij me vandaan en compleet uit de richting..
    Maar goed, heb me gewoon netjes aangemeld en afgewacht..blijkt er dus 5 km bij me vandaan een consulente te zitten en daar kan ik het iedere week inleveren. kom er voor mn werk toch langs, dus ideaal.

8. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik zat er ook over na te denken of ik eraan mee wilde doen.. maar ben de laatste dagen zo ontzettend misselijk bah!
    dus dat wordt niet wat helaas..
    vindt het wel een mooi doel dat hierdoor andere vrouwen ook zwanger kunnen raken..

maar ook de vrouwen die er bewust niet aan mee willen doen om wat voor een reden dan ook, vindt ik dat je hun ook mag respecteren.

dit is een vrij land met een vrije keus! en niet iedereen heeft een gedeelde mening he..

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    @GhitaThakoerdin, ik heb me ook pas met 9 weken aangemeld, aangezien ik daarvoor griep had en misselijk was en me te belabberd voelde om dat er ook nog bij te gaan doen. Dus mocht het nog beter gaan, kun je je ook later aanmelden, als je wilt hoor ;) !

10. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik doe zeker mee al vanaf het begin!
    Ik help graag, want als andere moeders dit nu niet hadden gedaan was ik ook niet zwanger geweest nu.

11. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    ik doe ook mee al vanaf week 6
    ik ben nu met de laatste week bezig en ben eigenlijk wel blij dat ik ermee klaar ben want die lucht...... bah echt vies.
    maar ja ik weet waarom ik het doe en zal het mocht het er van komen ook een 2e keer doen.

ik kan ook begrijpen dat sommige mensen hun redenen hebben om niet mee te doen maar ik persoonlijk vind dat wel jammer.
    maar het blijft natuurlijk eigen keus je ben niks verplicht toch...

12. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik wilde wel meedoen, maar mocht niet. Heb begin dit jaar een bloedtransfusie gehad.

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb wel meegedaan, maar weet niet of ik t een volgende keer weer doe (mocht er een volgende keer komen).

Ik ben zwaar misselijk geweest, lag wekenlang de hele dag op bed, kwam er alleen vanaf om naar de wc te gaan. En dan ook nog moeilijk doen met plassen, en die stank... Vond t erg zwaar.
    Ik heb 2 weken vrijwel niets opgeleverd, een week lag ik in t zkh, een week was ik echt té ziek.
    Vanaf 12 wkn wel alles goed opgevangen.
    Maar achteraf wel trots op mezelf dat ik t zo goed en zo kwaad als t ging heb kunnen doen.

Ik dacht trouwens ook dat t de bedoeling was om iedere dag een nieuwe fles aan te breken.
    Ik heb ook een tijd heel weinig geproduceerd, omdat ik bijna niet meer kon drinken, dus weinig urine en heel donker. Maar dan is je urine ook geconcentreerder, dus zal er nog steeds best wat HCG inzitten!

14. jantje09

jantje09 Actief lid

19 jul 2008
    104
    0
    0
    Ik heb ook meegedaan, maar mocht al meedoen vanaf 4 weken. Ze kwamen bij mij al de dag nadat ik zelf een test had gedaan. Ik heb dus 12 weken meegedaan, ik vind het een erg goed doel maar op een gegeven moment ben je het helemaal zat.... :)

15. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb gebeld, maar hier in de omgeving ( lemmer wolvega) schijnt geen route voor ophalen te zijn en ook voor zelf brengen zou ik een stuk moeten rijden..
    Ik heb best wel iets er voor over, maar om er iedere week apart zo'n 30 kilometer voor te rijden om mn containertjes weg te brengen vind ik net te gek..

Vind eht jammer dat ze neit concreet op de webstek hebben staan waar haalroutes lopen en waar brengstations zijn..

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik wil me ook opgeven bij Moeders voor Moeders.

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi,
    ja ik deed ook mee. ik heb denk ik iets van 7 weken meegedaan en daarna kon ik echt niet meer tegen de lucht. maar ik ben blij dat ik in elk geval een gedeelte heb meegedaan. succes!

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ben sinds gisteravond begonnen en heb nu al een fles vol! Nog geen last van de lucht. En anders mag mijn man het doen.

19. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    @ LadyXochi, klopt jouw banner wel dan? Mij is uitgelegd dat je pas met zes weken mag beginnen met je deelname met MvM.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, omdat je dan normaal voldoende hcg in je bloed hebt, maar ik heb hier een test gedaan (door die vrouw van MvM, die met allemaal info hier aan huis kwam) en die zei dat iie zo snel rood werd, dat ik schijnbaar al heel veel hgc erin heb zitten en dat ik dus meteen mee kon doen. En het was nog niet eens mijn ochtendurine!

Deel Deze Pagina