zink voor mannen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cleo, 28 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Wie heeft er wel eens van gehoord dat zink slikken door de man goed is voor de ontwikkeling van de slijmvliezen en huid van het kindje?

    liefs,
    Cleo
     
  2. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    geen idee!, maar ik heb het nooit gehoord.
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    de ontwikkeling vind plaats in jouw buik, klinkt in mijn oren niet aanemelijk.

    Groetjes
     
  4. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi cleo,

    samenvattend waar zink goed voor is; zink zorgt voor snellere genezing van wonden en herstelt vermindert reuk- smaakvermogen. het kan prostaatproblemen voorkomen en draagt bij aan de groei en seksuele ontwikkeling. het helpt ook tegen verkoudheid.

    datgene wat jij aangaf over het ontwikkelen van huid en slijmvliezen bij het kindje, is naar, voor zover ik weet, ook niet echt logisch toch :( . zink is als jij het binnenkrijgt functioneel voor jouw en als hij het gebruiktbinnenkrijgt functioneel voor hem. het is namelijk wel goed voor je huid en de slijmvliezen.

    succes ermee

    gr saskia
     
  5. Otte

    Otte Lid

    10 okt 2005
    78
    0
    0
    Onderstaande stond in een eerdere topic:

    Aan het onderzoek - verricht door de Universiteit van Nijmegen - deden ruim 100 mannen mee van wie de vrouw al zwanger was en ruim 100 verminderd vruchtbare mannen. Bij de groep mannen met een verminderde vruchtbaarheid nam het aantal zaadcellen, na een half jaar slikken van een hoge concentratie foliumzuur en zink, met 74 procent toe. Hetzelfde was het geval bij de vruchtbare mannen, misschien minder opzienbarend, maar toch zo'n 10 procent stijging van het aantal zaadcellen.

    Gaat dus behalve over foliumzuur ook over zink. Maarrrrrr.... heb er even naar gezocht, maar aan het einde van het artikel werd het extra slikken van zink en foliumzuur door mannen nog afgeraden, doordat er nog niet genoeg onderzoek naar was gedaan. Waarschijnlijk neemt ook het eventuele "slechte zaad" in hoeveelheid toe.
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Wij hebben aan de embryoloog nagevraagd of het voor manlief
    zou kunnen helpen als hij foliumzuur en zink gaat slikken:

    Het kon geen kwaad maar we moesten er absoluut ook niks van
    verwachten omdat het niet 100% kans van slagen heeft.

    Hij slikt het nu ongeveer 3 maand en morgen heeft ie weer
    een semen analyze....ben benieuwd.

    Ik heb trouwens wel verhalen gehoord waarbij het idd wel aanzienlijk
    verbeterd is. We verwachten er niks van maar hopen op een positievere
    uitslag dan de vorige keren.

    Zink is naar mijn weten trouwens goed voor de aanmaak van het
    sperma. Een man verbruikt veel zink bij deze aanmaak.

    Elmo
     
  7. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    Ik denk inderdaad ook dat het bij de vrouw werkt voor het kindje (slijmvlies en huid) en bij de man voor een beter werkende prostaat. Na googlen toch wat wijzer geworden. Onderzoeken zijn alleen niet eenduidig in de resultaten. Ach baat het niet dan schaadt het niet. Het zou leuk zijn als het nu wel zou lukken. Een mooi kerstkado!:D

    groetjes,
    Cleo
     

Deel Deze Pagina