Doen jullie 's-avonds open als de bel gaat?

Discussion in 'De lounge' started by dramaqueentje, May 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik doe sowieso niet meer open als het donker is. Normaal gesproken zou ik na een uur of 9 niet meer open doen.

2. Locusta

Locusta Niet meer actief

Hmmmm.... we wonen in een slaperig dorpje, dus ik kan me niet voorstellen dat er onbekende mensen aanbellen 's avonds laat ;) Vrienden en kennissen weten dat ze zonder problemen achterom kunnen komen en bellen dus nooit aan bij de voordeur.

Uiteindelijk ben ik wel weer zó nieuwsgierig dat ik toch ga kijken en dan zou ik (bij een onbekend persoon) door het raam naast de deur vragen wat hij/zij wil.... Als ik twijfel, doe ik niet open. Zo snugger ben ik dan nog wel ;)

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Gelukkig hebben wij een Intercom. Ik zou ook niet open doen als ik niet weet wie het is.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,071
    3,863
    113
    Ik doe 's avonds ook niet open als ik alleen thuis ben. Misschien dat ik nog uit het raam boven zou vragen wie het is en wat hij komt doen, maar de deur doe ik niet open. We hebben wel een hond hoor, dat vind ik wel een veilig idee, maar toch, je hoort soms van die rare verhalen.

5. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

echt absoluut niet !!
    wij hebben gelukkig een intercom
    maar open doen echt niet

6. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Ik zou niet eens uit mijn stoel omhoog komen om te kijken of ik hem/haar ken... Als ze zo laat aanbellen wordt er gewoon niet open gedaan. Zodra het donker is doe ik de deur niet meer open. In de winter is dat dus al vrij vroeg. Mijn vriend mag dan de deur open doen. Heeft ie daar geen zin in of is hij er niet, dan hebben ze pech...

7. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Ik zou wel open doen, maar dan laat ik de honden vrij. Normaal gaan ze in de keuken, want niet iedereen houd van honden. Hebben een Jack Russel en een Bullmastiff, dus denk wel dat iemand dan gewaarschuwd is. Zou trouwens wel eerst kijken wie er voor de deur staat of zou (met honden) achterom lopen (kunnen ze niet zo één twee drie naar binnen).

8. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Als ik savonds alleen ben en de deurbel gaat dan doe ik open met een groot uitgevallen bouvier naast me. Dan ben je toch een erg stoere kerel wil je dan nog steeds wat proberen hoor!
    Maar ik denk dat ik toch eerst op de klok kijk en als het een vreemde tijd is eerst door t raampie gluur....Als t mij niet boeit wat er voor de deur staat dan doe ik niet open en gaan ze maar fijn een deurtje verder aanbellen. ;)

9. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

Jan 26, 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah, ben ik gelukkig niet de enige..! Maar jullie zijn moediger dan ik... ik heb ook overwogen om door de deur heen te vragen hoe en wat, maar durfde zelfs dat niet.

Mijn moeder was een stuk dapperder... heeft zich (ik denk zo'n 18 jaar geleden) eens uit bed laten bellen om 4 uur 's nachts. Rolluik omhoog... stond er een lief ouder echtpaar dat een feestje had gehad een beetje paniekerig aan de deur omdat ze verdwaald waren. Is ze in de auto gestapt en heeft ze ze, door voor hen uit te rijden, helemaal naar hun eigen woonplaats geleid! Is ze heen en terug een uur mee bezig geweest. Hoe lief!

10. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik doe alleen open voor een bekende. Gelukkig hebben wij ruitjes in de voordeur, dus is het geen probleem om te zien wie er staat.

11. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nee ik doe dan echt niet open! dan komen ze de volgende dag maar terug...

12. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ja hoor en ik woon niet in een fijne buurt helemaal niet zelfs maar ik heb hier een hele grote rottweiler en hij zou denkk zijn leven voor mij geven en voor de kleine zeker!

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik had laatst zoiets : mijn man was aan het werk was dus alleen thuis, en de bel ging, was bijna middernacht , ik dacht oh mijn man is ook vroeg thuis, ik deed de deur open :

en wie zie ik de buurman, die ik overigens niet eens goed ken we wonen hier nog niet zo lang, zegt ie hoi buurvrouw , is je man thuis : ik wist niet zo gauw wat ik moest zeggen, strax is er wat aan de hand , dan voel ik me ook schuldig zeg maar dat ik geen antwoord heb gegeven. Ik zei neej maar hij komt zo van werk, zegt ie owww mijn vriendin wil graag een sigaretje ,

mijn mond viel open van verbazing: daarvoor ga je toch niet middernacht aanbellen bij de buren??! Ik zei ja sorry heb geen sigaretten thuis misschien kun je naar de BP? zegt ie ja maar is ver weg , ik wil niet rijden .

Nou heb de deur dichtgedaan en nu heb ik mezelf voorgenomen om eerst goed te kijken wie er aan de deur komt, als het iemand anders is doe ik never nooit meer open!!

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    ik kijk eerst even wie het is maar als het een onbekende is (zelfs een oud vrouwtje) dan blijft hij dicht.

15. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Ik kijk eerst ff wie er aan de deur staat voordat ik open doe.. Als ik diegene niet ken dan laat ik de hond naar de voordeur rennen.. ;) maar ik doe niet zomaar open..

Best gek eigenlijk, eerst deed ik dat wel altijd gewoon maar sinds we een kindje hebben niet meer..

16. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Idem hier. met dat verschil dat ik wel ga gluren wie het is. Zo nieuwsgierig ben ik dan wel :)

17. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Nee, ik doe s'avonds niet meer open. Of ga achter de deur staan en vragen wie het is... is het een bekende dan wil ik er nog wel over nadenken om open te doen ander no way ;)

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nee.

Ik laat dan vriendlief kijken wie er voor de deur staat. Als ik alleen thuis ben ga ik door het raam kijken wie er staat en anders doe ik het raam open en handel ik het zo af.

zoonlief is altijd nieuwsgierig en hem moet ik altijd tegen houden om de deur open te doe regel is in de winter doet alleen mama nog open/met kijken of helemaal niet. Niet zo maar op de intercom drukken! En in de zomer niet na 9 uur in de avond.

Trouwens vind het altijd reuze irri als er in de avond word aan gebeld. Brr.:x( met uitzondering van nood natuurlijk)

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Voorheen deed ik altijd zonder nadenken de deur open 's avonds laat. Maar heb 1x gehad dat ik alleen thuis was, mijn man was naar de kroeg en had gezegd dat ie niet zo laat thuis zou zijn. Toen dus om 23.00 uur de bel ging dacht ik dat hij het was, ik vond het al wel erg vroeg, maar goed. Doe ik open, staat er één of andere voor mij onbekende kerel aan de deur die ook nog in een vreemde taal (iets oostblokkerigs volgens mij ;)) tegen me ging praten. Ik begreep iets over een auto, of autobedrijf ofzo, maar ik woon gewoon midden in een woonwijk, dus ik vertrouwde het allemaal niet zo. Ik heb 'm toen afgepoeierd en snel de deur dicht gedaan. Mijn achterdeur stond nog open, dus die heb ik ook op slot gedaan. Brrr, ik stond te trillen op mijn benen. Mijn man was not amused toen ik het de volgende dag vertelde. Ik doe sindsdien niet meer zo maar de deur open als ik alleen thuis ben en het is donker...

20. ingrid130

ingrid130 VIP lid

Dec 14, 2007
    20,859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Hebben hier twee grote honden die al genoeg kabaal maken voor de bel gaat dus als er dan nog wordt aangebeld omdie tijd vind ik het erg moedig. Wel ga ik sowieso kijken wie het is en kijk ik goed naar hoe de jongste hond reageert, als die al gromt naar de dichte deur blijft de deur ook echt dicht.

Share This Page