Tijd terug droomde ik dat mijn man een ander had en niks meer met mij en onze kinderen te maken wou hebben. Toen ik "wakker" werd was ik er echt van overtuigd dat het waar was en heb ik hem het bed uitgeduwd en uitgescholden Echt met een harde klapperd! Zo zielig, hij snapte er niks van..
Zelf ben ik volgens mij best een rustige slaper. Kan me alleen herinneren dat ik als kind een keer sokken aan heb getrokken in mijn slaap (met blote voeten in bed gestapt, met sokken aan eruit komen en ik kon me echt niet herinneren dat ik dat gedaan had). En mijn vriendin toen ik 17 was lag een keer in haar slaap in het Frans iemand de weg te wijzen. Verder heb ik toen ik op het HBO zat een keer een sms'je verstuurd in mijn slaap. Ik werd 's ochtends wakker en zag een ongelezen bericht. Opende hem, en er stond: "Oké, dan zie ik je morgen." Eerst dacht ik: wat een vaag sms'je. Daarna: het lijkt wel een antwoord. Toen ging ik verder kijken en bleek dat ik op een tijdstip dat ik al sliep een sms'je had gekregen van een klasgenoot met de tekst "Ben je nog wakker? Zullen we nu nog even aan die opdracht werken of doen we dat morgen op school?" Waarop ik in mijn slaap had geantwoord: "Ja, laten we dat morgen maar doen." Zo vaag...
Ik heb regelmatig dat ik ineens rechtop in bed zit. Vaak geschrokken met grote ogen en dan wijs ik ergens naar. Zie ik spinnen op de muur of het plafond zitten ofzo. Dit krijg ik natuurlijk achteraf van mn man te horen, hij is er inmiddels aan gewend
Ik word vaak wakker in paniek met het idee dat mijn zoon nog ergens in bed ligt. Ga dan in paniek uit bed. Met later het besef dat hij gewoon in zijn bed ligt.
Ja Flowertje36, heb ik vaak gehad vlak na de bevalling...gaf ik borstvoeding snachts in bed en tuurlijk dommelde ik wel is weg paar seconden en soms gebeurde het wel is dat ik wakker schrok en dacht,shit waar is de kleine nou en ondertussen dekbed wegrukken en onder m'n kussen zoeken tot ik dan besefte dat ik hem gewoon weer in z'n eigen bedje had gelegd...(wel ff gecheckt natuurlijk..) maar dit gebeurde regelmatig... Vorige week droomde ik dat m'n collega aan het bevallen was en werkelijk waar,ik werd wakker met buikpijn,zoooo raar!!!!
ik gelukkig niet maar mijn man wel. schreeuwt in zijn slaap sprint uit bed ed. ook nog de zogenaamde night terrors dus hallucineren over rare dingen en slaapverlamming wat nog wel eens aan houd als ie wakker is en oh ja ook nog slaapapneu.. van praten en schreeuwen kan ie zich meestal niks meer herinneren
Vrij vaak. Ik ben een slaapwandelaar en praat in mijn slaap. Vooral als ik gespannen ben of in een drukke tijd zit. Mijn man wordt er soms gek van. Zo heb ik al eens de kledingkast leeg staan gooien. Werd ik 's morgens wakker met overal kleren. Een andere keer werd ik wakker op het balkon van ons huis. Toen mijn man op zichzelf woonde had hij een appartement met een slaapzolder met een vlizotrap. Als ik bleef slapen was hij echt bang dat ik een keer door dat luik zou vakken. Best eng eigenlijk maar het schijnt dat slaapwandelaars zichzelf niks laten gebeuren. Dat is ook nog nooit gebeurd. Ik deed dit als kind blijkbaar al. Mijn ouders kunnen er een boek over schrijven.
Ik droom regelmatig dat ik op de wc zit en dat ik heel nodig moet plassen. En echt net als ik alles wil laten lopen word ik wakker en realiseer ik me dat ik in bed lig en weeeer bijna in bed heb geplast. Ik moet dan ook altijd echt. Heb het gelukkig wel altijd droog gehouden haha.
Vroeger droomde ik vaak dat ik opgesloten zat en alleen was (ik was erg claustrofobisch). Ik stond dan op uit bed en ging in mijn kamer zoeken naar de uitgang. Vaak riep ik dan ook dingen als 'hallo? Waar is iedereen? Hoort iemand mij? Vaak kwam mijn moeder dan naar me toe en deed het licht aan of ik vond zelf een lichtknop en dan werd ik wakker en realiseerde ik me dat ik gelukkif gewoon in mijn kamer was. Met een hartslag van 200! Heb ik nu al jaaaren niet meer gehad gelukkig.
Ik ben ook wel een drukke slaper maar nog weinig gekke dingen eigenlijk. Vroeger durfde ik nooit in me eigen bed te slapen dus lag altijd in bed bij me ouders, toen begon ik een keer te hallucineren en zag allenmaal blokjes en dingwn zweven door de kamer, daar raakte ik van in paniek en ging heel raar draaien en woelen ect. Ik zag me ouders staan maar ik was nog niet terug en ze maakte me ook niet wakker (ze wisten niet wat ze moesten doen) daarna was het spontaan over en heb ik water gedronken haha. Ik heb al heel vaak gehad dat ik een vieze smaak inme mond had onder het slapen. En deze spuugde ik er dan overheerlijk uit om direct wakker te worden en te denken neeee3ee weer op me kussen geroggeld...
Zo vaak! Vannacht zelfs nog We hebben een paar weken geleden gasten gehad, en ik droomde dat zij er nog steeds waren. In mijn droom gebeurde er iets wat gevaarlijk zou zijn voor die gasten, er kwam een crimineel aan (?). Dus ik gebood de gasten om zich snel te verstoppen en dan de deuren open te laten staan. De deuren maken namelijk veel lawaai en de indringer mocht ons natuurlijk niet horen Vervolgens ren ik mijn bed uit, doe de lichten aan en ontdek dat er geen gevaar meer is. Ik wil mijn gasten terugroepen, maar dan zie ik dat ze de deuren dicht hebben gedaan! (Logisch, want ze waren dicht en er waren helemaal geen gasten die ze open konden doen ) Ik werd dus eerst heel boos op de deur en daarna ging ik mijn gasten zoeken, omdat ze niet reageerden op mijn roepen. Vervolgens heb ik het hele huis op z'n kop gezet, omdat ik ze niet kon vinden. Ik ben werkelijk in elke kamer gaan kijken, al mopperend dat ze moesten komen omdat ik wilde slapen. Uiteindelijk dacht ik: het zal wel, ze zoeken het maar uit, ik heb overal gezocht. Dus ik terug naar bed en op dat moment werd mijn vriend ook eindelijk wakker. Hij was helemaal bezorgd en heeft nog zeker vijf minuten zitten vragen of het wel goed met me ging haha. Maar zulk soort dromen heb ik wel vaker. Vroeger ook weleens geslaapwandeld (werd ik bij mijn zus in bed wakker...). Soms werd ik wakker onder mijn bed. Toen ik nog een kassameisje was ben ik ooit eens voor mijn bureau gaan zitten en alles wat op mijn bureau lag ging ik 'bliepen'
Mijn man heeft een keer al mijn schoenen op bed gegooid. Ik schrok er wakker van, en vroeg wat hij deed. Hij was opzoek naar een kaart 🤔
Ik niet. Mijn vriend wel: Hij snurkt. Hij schopt (dan droomt hij dat hij voetbalt of ruzie heeft) Hij slaat. Hij praat. Hij spuugt. Hij fluit. Hij is nogal een wilde drukke slaper, vandaar dat wij in twee aparte bedden slapen (wel op dezelfde slaapkamer). Dit hebben wij gedaan sinds ik zwanger was van Aiden. Was als de dood (en hij ook) dat hij mij in zijn slaap een schop in mijn buik zou geven. Finley praat ook hard in zijn slaap.Afgelopen nacht hoorde ik hem keihard "NEE, NEE!" roepen. Vorige week riep hij in zijn slaap "wil niet wommelen!" (Wil niet schommelen!)
Ik wel. Ik maak het voornamelijk mijn man nog wel eens moeilijk. Wil hij zich omdraaien in bed, begin ik opeens hard te schreeuwen: "NIET DOEN, NIET DOEN!!!" Of wanneer hij heel zachtjes de slaapkamer opkomt, zicht uitkleedt, zijn lenzen uitdoet, dan voorzichtig in bed kruipt, en als hij nu eenmaal ligt komt vanuit mijn helft: SSSSTTT!!! Maar ook als hij er niet is wil het nog wel eens raak zijn. Ik heb wel eens uit het raam van een hotel staan schreeuwen in Italië. Dat is raar wakker worden.
Wat een grappige verhalen allemaal Hier in het dorp is er vorige week jammer genoeg een dodelijk ongeval gebeurd. Een slaapwandelaar is op de eerste verdieping uit het raam gevallen 's nachts.
ik ook En tijdens zwangerschappen droom ik erg vervelend en moet ik regelmatig wakker gemaakt worden. Baby's die boven op de kast worden gelegt waar ik niet bij kan (ik ben niet zo groot) terwijl ze moeten drinken enzo
Ik heb er elke nacht wel last van helaas. Ene nacht meer dan de andere. Ik praat, lach, zit rechtop in mn bed. Vroeger thuis deed ik altijd mijn bedlampje aan. Vandaar dat ik die nu njet meer heb. Ik haal het bed af of raak in paniek omdat ik denk of er iets met een van mijn kindjes is die dan in mijn bed zouden liggen (slapen gewoon in hun eigen bed) of ik zie dingen in mijn bed. Ik heb ook soms dat als ik bijvoorbeeld een feest heb gehad dat ik de omgeving en alles om me heen zie (werkelijkheid en dromen door elkaar) maar wel denk van shit ik heb geen kleding aan. Dan ga ik me omkleden. Ik ben ook eens een keer toen ik alleen thuis was op de bank in slaap gevallen met de gordijnen nog iets open. Toen ik 'wakker' werd dacht ik recht in een gezicht van iemand te kijken die buiten voor het raam stond. Soort van hallucinatie was het, maar heb nog een uur met hartkloppingen gezeten.