ja hij draaide zich al om met 5 weken en liep al overal langs met 6-7 maanden dat vonden HUN te snel maar ik heb hem altijd ZIJN gang laten gaan dan maar wat sneller als we op een meeting waren was het verschil wel leuk, iedere baby lag lekker op rug of buik te spelen en die van mij kroop en liep overal naartoe (met mama erachteraan) Ik heb hem nooit tegengehouden maar daarom ook niet extra gestimuleerd en nu zie je nu kan ie amper los lopen (dus loopt ie weer gelijk aan de rest) het trekt bijna altijd wel bij de ene is snel met praten de ene is snel met lopen maar uiteindelijk trekt dat toch weer naar elkaar toe.. Ik zei trouwens tegen de CB wat wil je dat ik doe met hem VASTBINDEN? (als zogenaamd grapje) ja toen klonk het volgens mij ook wel raar in haar mening... Maarja ik heb geen super CB hoor ze zeiden ook dat ie maar 300! cc melk mocht met 9 maanden (was een oeps foutje ze waren in de war met een jaar haha omdat ie al zo groot was ) nee echt geen lekker bureau!
Maak je geen zorgen. Mijn zoon die intussen 9 maanden is wou met 6 maanden zelfs niet op z'n buik liggen. Ik probeerde wel zeker 2 keer per dag eventjes en probeerde steeds iets langer. Maar meneer liet duidelijk merken (schreeuwen, keihard huilen) dat hij dit niet wou. Uiteindelijk hield hij het wel steeds iets langer vol Tot op een dag ik in de keuken aan het afwassen en ik in de kamer kwam en meneer vrolijk op z'n buik lag te spelen. Wist niet wat ik zag. Daarna deed hij het een paar dagen niet, maar al gauw was er niks leukers dan op de buik liggen. Als ik hem op de rug legde, raakte hij amper de grond en lag al weer op z'n buik. Nu is hij 9 maanden en tijgert hij al ruim een maand de hele kamer door.
Bedankt voor jullie reacties Uiteraard speel en praat ik veel met Evi en ik laat haar zelf ook regelmatig "rommelen" en op deze manier zal de ontwikkeling vanzelf wel komen. En natuurlijk is elke baby weer anders, daarom word ik ook zo moe van dat ge-vergelijk in m'n omgeving. Soms word er ook gewoon vergeten dat ons meisje nog maar 4,5 maand is. Laat r nog maar lekker ff baby zijn.
Echt stimuleren deed en doe ik niet, wél probeer ik goed naar m'n jongetje te kijken en in te spelen op wat hij nodig heeft op dat moment. Zo is hij nu helemaal idolaat van "buiten", dus een overall aan, laarzen aan, schepje mee en in de tuin of zandbak. verder doet hij sinds een week steeds de stapelbekers in elkaar of hij stopt ze vol met blokjes, dus een vormenstoof gekocht. Verder lees, praat, vertel en zing ik altijd al wel heel veel, ik denk dat dat sowiezo een goede basis geeft, ik benoem ook alles wat ik doe.
Ik ben ervan overtuigd dat ze pas lichamelijk dingen ondernemen als ze er fysiologisch en neurologisch aan toe zijn. Ik heb mijn kind daarin nooit gestimuleerd, dat soort dingen moet hij zelf doen. Als ik andere moeders moet geloven lopen,praten en eten baby's al vanaf dag 1 , te gek voor woorden natuurlijk. Ieder kind heeft zijn/haar eigen tempo. gewoon je kind volgen,dat lijkt mij het beste, en niet teveel naar anderen luisteren. Het enige wat ik bewust gedaan heb, is voorlezen vanaf maand 3, en eten ala Rapley met 6 maanden.