Mijn dochter slaapt het liefst op haar buik en sinds kort zie ik steeds meer dat ze met haar gezicht naar het matras toe slaapt, wel met haar handjes onder haar gezicht. Ze heeft haar gezicht dus niet opzij gedraaid. Nu heb ik haar al een paar keer wakker gemaakt en onze nachtrust wordt daar niet beter van. Wat kan ik doen om haar weer op een gezonde manier te laten slapen, want deze manier lijkt mij niet goed. We hebben een purflo matras, dus ze kan niet stikken, maar mijn moeder en het KDV hebben dit niet...
Wij hebben ook een purflo matras en de eerste tijd dat ze op haar buikje ging slapen hebben we gevraagd of ze haar bij het kdv weer even goed wilden leggen of op haar rug wilden rollen voor ze ging slapen tot ze vanzelf altijd haar hoofd netjes opzij is gaan leggen. Sindsdien hoeven ze haar op het kdv niet meer terug te rollen van mij. Was maar even hoor, een paar weken.
terugrollen hoeft van mij ook niet meer, omdat ze goed op haar buikje kon slapen. Dit met haar gezicht naar het matras is echt van de laatste week...
Je kan een Safe T-sleep aanschaffen , zolang ze nog niet helemaal bij machte is om zelf weer terug te draaien http://www.hetrietje.nl/index1.html?lan ... 1QodAS-cYQ Ons zoontje slaapt ook met zijn kontje omhoog, zeg maar, maar die is inmiddels 19 maanden en draait uit zichzelf wel terug wanneer het te benauwd word Succes, en ik hoop dat je er wat aan hebt Groetjes, vonneg
Ja, dan zou ik vragen of ze er op willen letten en even haar gezichtje weer opzij willen doen als ze net slaapt. Waarschijnlijk is het toch maar eventjes en ligt ze over twee weken weer netjes met haar gezicht opzij.
Ik zou niet gaan rommelen aan je kindje. wij hebben toevallig van de week onze aerosleep uit het bedje gehaald. maar dat geeft een heerlijk veilig gevoel. dan kunnen ze gewoon met het volledige gezicht in het matrasje zonder problemen. en die aerosleep matjes zijn heel gemakkelijk mee te nemen. Ik heb er eventueel 2 te koop dus wie interesse heeft zijn te wassen op 60 gr en kunnen ook in de droger