Ja ik doe veel te veel met mijn auto.. Nou moet ik erbij zeggen dat ik ook wel supertrots ben op mijn splinternieuwe auto en dat ik er ook graag mee gezien wordt Ik heb echt een hekel aan fietsen.. Lopen gun ik mezelf meestal de tijd niet voor. Achteraf had ik wel een heleboel geld kunnen besparen zonder auto moet ik zeggen..
De kinderen naar kdv brengen + ophalen doe ik met de auto en boodschappen halen doe ik ook met de auto. En als het bagger weer is dan haal is dan haal ik mijn man op van treinstation dan hoeft ie niet met de fiets. Als ik de stad in moet dan neem ik openbaar vervoer, want parkeren is erg duur. Bezoekjes naar familie en vrienden dan nemen we ook de auto..
Ik heb 15 jaar mijn rijbewijs en heb inmiddels zo'n 400.000 km gereden. Ik denk dat ik best wel eens de auto pak terwijl er ook alternatieven zijn. Maar alles hier op het eiland doe ik lopend of op de fiets (kinderen naar kdv, gewone boodschappen, uit eten), behalve als ik véél boodschappen moet halen. En als ik de stad in ga, pak ik bijna altijd de tram. Dat is sneller en goedkoper dan met de auto (parkeergeld). Je bent er altijd zelf nog bij, bij het maken van je keuzes.
Ja ik doe echt alles met de auto, behalve de dagelijkse boodschappen, supermarkt is op ongeveer 10 minuten lopen. Fietsen met een peuter en baby van 4 maanden begin ik niet aan, dus ik pak altijd de auto. Naar mn werk (5 km), de creche, vriendinnetjes, familie, kinderboerderij echt alles, heerlijk! Ik plan mijn dagen altijd heel vol en met de auto ben ik super flexibel. Zou er niet aan moeten denken om elke keer op de tram of de bus te moeten wachten. En dat terwijl ik in de randstad woon met een tram en bus voor de deur Okee, ik ben gewoon lui haha
Wij hebben allebei ons rijbewijs, maar maar één auto. We hadden er eerst twee, maar die van mij stond altijd voor de deur, ik gebruikte 'm alleen om grote boodschappen mee te doen. Nu doe ik dus alles lopend/fietsend binnen onze gemeente. En als ik verder weg moet, leen ik de auto van mijn schoonmoeder of wacht ik tot het weekend (dan heeft mijn vriend 'm niet nodig voor z'n werk). Ik zie hier in de buurt ook wel dat mensen toch snel geneigd zijn om de auto te pakken. Wij wonen in een dorp, redelijk klein, maar echt superveel kinderen worden met de auto naar de basisschool gebracht (afhankelijk van waar in 't dorp je woont is het max. 10 minuten fietsen).