Doen jullie veel voor de school van je kind?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Minny, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Precies en dat vind ik zo jammer want als we nu allemaal gewoon de handen in elkaar steken kunnen sommige dingen zoveel beter gaan.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gatver! Een inzameling voor een net / kleed lijkt me een veel hygiënischer plan! Hoe goed het ook bedoeld is hoor..maar gatver.

3. lea

lea Fanatiek lid

hier help ik zeker ook, boeken ruilen 1 X per 4 weken, feestdag op school , voorlees ochtend etc. schoonmaken.

Hier laten helaaas veel ouders het afweten met de minder leuke terugkerende klussen, maar met schoolreisje wil iedereen wel mee.

4. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    DAT verbaast mij ook iedere keer weer...heeft juf hulp nodig voor het stippenbord, lezen of geen idee wat (gewoon die kleine dingetjes) dan is het altijd van:
    " Nee ik moet werken" of "uitgerekend die dag moet ik naar ..." en ga zo maar door.
    Maar ga je een buitenschoolse activiteit doen zoals Schoolreisje kan opeens iedereen wel :(

Ben heeel blij dat onze school zo coulant is dat eerst de ouders die ook tussendoor helpen gevraagd worden om mee te gaan en daarna pas de rest. :D

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zolang ik niks voor school heb gedaan zou ik mij zeker niet mee laten nemen op schoolreisje. Ik vind ook dat de ouders dat uitje verdienen die er het hele jaar zijn.
    Maargoed, mijn zoontje ging nu voor het eerst mee, wilde eigenlijk niet...omdat hij "alleen" was...en dan ga je wel overstag hoor.
    Gelukkig is het goedgekomen, zonder mij (ook belangrijk voor zijn ontwikkeling).

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Helpen op school...minder als ik zou willen. Maar ja speciaal onderwijs school daar leeft dat niet zo omdat de kinderen uit de hele wijde omgeving komen...en ouders dus ook (soms ook pleegouders of opvang ouders ofzo)

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ja idd....bij ons op de psz hadden ze een groot net met plastic eronder altijd over de zandbak...voor katten en bladeren van de bomen! ging eraf als ze buiten waren...en er weer op als ze binnen gingen..

ieuw...kattenpoep opruimdienst...en de plas enz dan...die zandbak is toch enorm besmet!! Vind ik het niet gek dat kinderen wormpjes enz krijgen....;)

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ja zo simpel klinkt het wel maar dat is het niet. Ik werk maar 2 dagen dus zomaar vrij nemen doe ik dan niet, dan mis ik gelijk een halve week:D. En een dag ruilen...tja, dan moet of mijn man óók een dag ruilen of de opvang voor 2 kinderen plaats hebben om mijn dag te ruilen. Zo zie je een heel geregel dus.
    Daarbij komt dat ik al vrij moet vragen als mijn dochter naar het zhuis moet, dat heb je ook niet voor het uitkiezen helaas.
    Maar toch zijn we er regelmatig.

9. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is makkelijk gezegd dat ouders die werken maar moeten helpen, anders mogen ze ook niet mee op schoolreis. Ik kan me voorstellen dat je niet zo snel vrij neemt om voor te lezen, maar wel voor een schoolreisje. Je kan niet overal voor vrij nemen natuurlijk. Daarbij kunnen de kinderen natuurlijk ook eens ziek worden, en dan kun je je vrije dagen ook wel gebruiken.
    Ik ben een werkende moeder, maar zit wel in de ouderraad. Ik kan niet vaak bij de activiteiten zijn (behalve als het 's avonds is), maar ik help dan wel mee met het organiseren ervan. Ik ga dus ook geen vrij nemen om voor te lezen en ook niet voor schoolreisje. Wel begin ik op de dag van het schoolreisje iets later met werken, zodat ik de kinderen uit kan zwaaien.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik werk ook maar 2 dagen. Vrij nemen voor activiteiten vind ik te ver gaan. Die andere 3 dagen ben ik inzetbaar. Dat vind ik schappelijk genoeg. De mini moet dan dus ook mee. Niet goed, dan moet je een ander zoeken. Zo simpel is het. Met de sportdag kan de jongste mee, dat scheelt. W.s. neemt een vriendin hem na peutergym mee waardoor ik hem er dus maar heel even bij heb. Anders was hij er gewoon al die tijd bij geweest. Vonden ze ook geen punt.

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    De laatste schooldag is bij ons op woensdag dit jaar en dan hebben ze feest. Ik denk dat ik er wel vrij voor ga nemen als ik ze ga helpen.

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ben net vanmorgen kleddernat geregend tijdens het helpen op de jaarlijkse sportdag :) En vorige maand was ik hulp-mama bij het kleuterfeest. Ik doe niet aan vaste verplichtingen, dat red ik gewoon niet. Maar als de dame met een briefje thuis komt dat er ouders ergens voor nodig zijn, zegt ze er meteen bij 'dat doe jij wel he mama' :)

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat lief!

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Dan kun je ook geen nee meer zeggen...

15. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Net ligt er ook op maar word telkens gestolen, zo'n net kost geen twee kwartjes en voordat het net er op gaat moet het toch schoon gemaakt worden.

Het is of niet meer spelen in de zandbak of even met wat ouders onder elkaar beetje schoonmaken voor het nieuwe net er over gaat.

16. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik ben het helemaal met je eens.Ik doe heel veel op school zoals:voorlezen,oudercommisie(regel kerstfeest en schoolreis),help mee met poetsen in de klas van de kinderen en ga zo maar door.
    En ik heb een baan,werk 4 dagen in week van 9 tot 14.30.

Als ik dan die andere moeders zie die het druk hebben met kletsen voor de school en bij elkaar op visite gaan,dan denk ik weleens hoe erg ze betrokken zijn bij hun kinderen?Ze zullen echt de kattepoep niet uit de zandbak scheppen hoor!Of met de luizencontrole helpen!1 van die moeders heeft zelfs gezegd dat ze luizen vies vindt,dus daarom niet helpt.Nee haar kind zal met luizen thuiskomen,misschien dat ze het dan wel snapt.

17. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    #37 BeertjeY, 22 jun 2012
    Laatst bewerkt: 22 jun 2012
    Ik was eerst hulpmoeder in de klas van onze zoon.
    Maar zit nu al weer een jaar in de activiteitencommissie (voorheen ouderraad), en heb inmiddels meegeholpen met sinterklaas, kerst georganiseerd, pasen georganiseerd, de reshare en geholpen op ouderavonden, en gister nog het schoolreisje, wat ook door 2 andere moeders en mij helemaal is geregeld.
    We zijn nu ook al bezig met sportdag...voor in september...

Was gisteren helemaal gebroken, dat wel, maar geef wel een voldaan gevoel dat alles maar dan ook alles perfect is gegaan, van busvervoer, tot picknicktafels, bolderkar, ijsjes, polsbandjes, geen kindjes echt ziek, gewond of weet ik veel wat...

Het geeft soms best veel gedoe, is veel werk, niet alle neuzen altijd dezelfde kant op, sommige voelen zich boven je verheven alsof je voetvolk bent. En je heb altijd mensen die zeuren.
    Maar die koppies, die glunderende blikkies van de kids, en dan niet eens alleen die van jezelf. Daar doe je het voor.

Help ook zo nu en dan nog wel eens mee met hand en spandiensten in de klas, van zowel zoon als dochter.
    Dus ja doe best wel veel op school geloof ik.

Maar moet zeggen het zijn ook wel altijd dezelfde die druk in de weer zijn op school. En ook altijd dezelfde die wat te zeuren hebben.
    Als je extra hulp nodig heeft dan zie je ze niet. Alleen als er iets leuks is zoals schoolreisje, dan staan de moeders die het hele jaar weinig tot niets gedaan hebben vooraan omdat ze dan meewillen, want hun kindje durft dan niet alleen of zo. Zucht.

Maar ze vergeten een ding, ze doen het zich zelf aan dat ze zoveel missen van hun kind. Als ik zie hoe trots mijn kinderen zijn als hun mama in de klas helpt. Dat is met geen pen te beschrijven.

18. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik heb niet alles gelezen, maar deze op de eerste pagina stoorde me best wel!:x
    bij ons op school worden ouders die nooit ergens mee mee willen helpen niet eens meegevraagd voor de schoolreis!
    als je voor andere dingen geen vrij kunt/wil maken, dan mag je zeker niet mee met de schoolreis, dat wil iedereen wel.

ik zit bij ons op school in de oudercommissie en ben klasseouder, verder sta ik elke week te brigadieren en help ik waar ik kan.
    vind het een kleine moeite om te helpen, als iedereen iets doet, maken vele handen licht werk!

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

"draagvlak" is daar zo'n mooi woord voor inderdaad :D

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar schoolkinderen en pubers.

Deel Deze Pagina