mja ik werk bijna fulltime dus overdag is voor mij lastig te realiseren wel als het iets eenmaligs is... maar stelselmatig gaat gewoon niet omdat ik er vrij voor moet nemen. verder doe ik wel mn best om bij alle voorstellingen te komen kijken (aantal keer per jaar) en als er savonds iets is ben ik vaak ook wel van de partij. vind het wel belangrijk om af en toe bij de school betrokken te blijven maar in de praktijk is dat gewoon lastig als je werkt.
in de medezeggenschapsraad werk je niet met of voor de kinderen, je vergadert dan meestal met de leerkrachten en besturen over de school. het werken met of voor de kinderen gebeurd in de oudercommissie/ouderraad. zo is het tenminste bij ons op school.
@moes: medezeggenschapsraad is overal hetzelfde "orgaan". Oudercommissie is meestal de leuke dingen organiseren. Sinterklaas, kerst, musical, etc..
ik ben gastouder en chauffeur spelen om ze ergens heen te brengen is niet te doen, maar als het `s avonds is of gecombineerd kan worden dan geef ik me op. Zo heb ik met de poetsavond vorige week mee gedaan en met koken met de kinderen, kwamen 4 kinderen hier koken kon ook prima met de oppaskinderen erbij. Man is mee naar de bosdag geweest, hij had een vrije dag genomen ervoor. Dochter zit ook pas sinds december op school. Ik vind het leuk om dingen te doen op school, leer je ook moeders kennen en de kinderen uit dochters klas. Bij dochters school is het de bedoeling dat je ook je steentje bij draagt aan de school.
Wij doen ook nog wel het e.e.a. voor school, bijv. met uitstapjes rijden en een groepje begeleiden of de school helpen versieren voor Sinterklaas etc. Voor sommige dingen geeft echt zowat niemand zich op, dat is wel jammer.
als ze ouders nodig hebben en ik ben vrij die dag dan wil ik wel helpen. gister was er kleuterfeest en toen heb ik smiddags mee geholpen met de vossenjacht (mijn moeder ging ook mee helpen)
Mja wij remmen oma weleens een beetje af. Ik mag er dan niet altijd zijn maar ik ben nog wel dr moeder (lees: laatst was ze eerder bij mijn gevallen kleuter dan ik en ik stond op een halve meter afstand terwijl zij in de keuken stond te praten)
Mja wij remmen oma weleens een beetje af. Ik mag er dan niet altijd zijn maar ik ben nog wel dr moeder (lees: laatst was ze eerder bij mijn gevallen kleuter dan ik en ik stond op een halve meter afstand terwijl zij in de keuken stond te praten) Maar ze is inmiddels wel een bekend gezicht op school en dat is toch ook wel leuk
Maar hoe zit het dan met jullie mannen? Kunnen die iets mee doen op school? Mijn man werkt overdag de hele week, dus echt iets doen op school is lastig, maar hij zit sinds deze week wel in de MR. Die vergaderingen zijn in de avond en maar 1x in de 6 tot 8 weken, dus dat is goed te doen. En je krijgt ook wat mee van hoe de school werkt, waarom er voor bepaalde dingen gekozen word en je kunt mee beslissen over bepaalde dingen. Zelf kan ik op dit moment lastig meehelpen omdat ik Jitte nog thuis heb. Wat een ander ook al zei, ik wil geen oppas zoeken voor dit soort dingen, omdat ik maar 2 oppasmogelijkheden heb en die wil ik niet te vaak lastigvallen... Als Jitte straks ook op school zit, word het anders, dan wil ik wel wat meer gaan doen. Wat ik nu wel doe: poetsen van spelmateriaal, Dat kan mee naar huis, dus dat kan ik doen op een moment dat het mij uitkomt. Ook heb ik bij de juf aangegeven dat ik best wil helpen als het iets is wat ik mee naar huis kan nemen, dus naamkaartjes schrijven voor de sportdag of onderdelen knippen voor knutselwerkjes. Zo doe ik toch iets, want helemaal niks doen voelt ook niet goed.
Ik doel op de post daarvoor. Dat ze er ten opzichte van oma niet tegenaan kan rennen. Ik moest daar wat om lachen maar voor haar natuurlijk niet zo grappig, vandaar de sorry... Ik ben een beeldendenker.
@bluesky: hij was voorheen wel lid en later ook voorzitter van de oudercommissie op het kdv. Maar dat was dusdanig vechten tegen de bierkaai om iets voor elkaar te krijgen dat hij die behoefte nu niet meer zo heeft. Wellicht wel weer een keer MR trouwens.. Dat is wel echt iets voor hem op zich.. Maar misschien volgend jaar ofzo. Eerst maar even zorgen dat onze dochter weer naar school wil. Die heeft toch echt prioriteit en daarna zien we wel verder
Nou, ik niet hoor! Vind de schoolreisjes met mijn eigen klas al meer dan genoeg... ben blij dat andere moeders staan te springen om mee te gaan. Ik was dit jaar (het 1e schooljaar voor Sam) plakmoeder en ben een keer mee geweest voor een speurtocht door het bos. Als plakmoeder moest ik van 1 periode alle werkjes van alle leerlingen in hun tekenboek plakken.
mijn man heeft daar geen tijd voor, heeft het erg druk op zijn werk. Er is wel een papa van een klasgenootje van me dochter die er speciaal vrij voor neemt. kwa opa's en oma's zijn er best veel die helpen op school.
Ik zit in de ouderraad en heb dit jaar geholpen met de kerstviering, een keer meegeweest naar een museum en geholpen met de spelletjes tijdens het kleuterfeest. Ik vind het erg meevallen en ik vindt het leuk om te doen. Groetjes Senna