Niet in het bijzonder met kerst. Ik moet van mezelf elke dag iets goed doen voor een anders. Dat kan zijn iemand voor laten gaan in het verkeer terwijl hij of zij geen voorrang heeft, maar ook dingen weg geven.
Ik heb met een paar locale acties meegeholpen of een bijdrage gegeven, oa voor de Voedselbank. Gedurende het jaar doen we dat sowieso ook wel, maar zo rond Kerst wordt er vaak meer georganiseerd dus dragen we wat meer bij.
Leuk topic Mijn man heeft vorige week geholpen bij het maken van kerstpakketten voor bewoners van het azc. Ik heb €50,- gedoneerd aan een goed doel voor straatkinderen. Oh en natuurlijk nog wat voor de krantenbezorger, zij hebben het ook niet breed. Zou eigenlijk wel meer willen doen moet ik zeggen
Veel goede kleding (dus niet kapot ofzo) gedoneerd aan de kledingbak. Twee tapijten weggegeven aan iemand die ze goed kon gebruiken. En op de school van mijn dochters houden ze morgen een inzamelactie voor de Warmste Week (zoiets als Serious Request in Nederland).
Nop! Ik vind het belangrijk om het hele jaar oog te hebben voor mensen om je heen. Af en toe heb ik wel eens het idee dat juist met kerst het meer is om jezelf een goed gevoel te geven, dan dat het oprechte naastenliefde is anders deden mensen dat het hele jaar wel.
Een jongen van 20 die bij een goede vriendin en haar gezin woonde, is op zichzelf gaan wonen onder begeleiding. Zijn familie heeft hem verstoten omdat hij op mannen valt. (Wow in 2017) Maar hij heeft van ons kerstversiering gehad.g. En morgen middag geven we hem nog een tas vol met spullen die hij goed kan gebruiken zodat hij niet alles hoef te kopen.
Dat geloof ik ook wel maar die mensen zullen toch niet enkel tijdens de kerst treurig zijn? En die mensen die een speciaal kerstpakketje krijgen van familie of vrienden omdat ze het zo goed kunnen gebruiken, die zouden dat toch ook kunnen gebruiken ergens anders in het jaar? Althans, bekijk ik het
Ik heb dit jaar naamarmbandjes besteld bij een jongen met CP hij en zijn moeder hebben ze samen gemaakt voor het glazen huis. Verder doe ik eigenlijk nooit iets voor voedselbank oid ( persoonlijke afkeer voor...als gezinnen die 800 euro netto in de maand meer hebben dan mij daar gratis mogen shoppen) Ik wil wel graag iets voor ouderen doen maar weet niet zo goed hoe.
Ik ga onze kinderwagen weggeven aan iemand die het goed kan gebruiken. En heb een enorme Ikea tas met eten, wat speelgoed en huishoudspul ingepakt voor een vrouw die ik ken uit het plaatselijke speeltuintje die het goed kan gebruiken.
Je kunt altijd bellen naar een bejaardenhuis in je buurt en aangeven dat je vrijwilligerswerk wil doen. Ze vinden het altijd heerlijk om lekker te wandelen of een luisterend oor te hebben. Verder zou je in je buurt kunnen rondkijken of je oudere mensen weet waarvan ze eenzaam zijn en gewoon eens spontaan aanbellen of dat ze het fijn zouden vinden als je een boodschapje voor ze zou doen.
Vast wel, maar Kerst is echt zo'n familiefeest; als je nergens heen kan dan is dat wel meer confronterend dan in de zomer.
Dat zijn fijne tips dank je! Ik heb altijd het idee dat ze niet op me zitten te wachten mss moet ik daar eens overheen stappen
Mijn ervaring is dat ze enorm dankbaar zijn Doe ook al jaren vrijwilligerswerk (wel andere doelgroep) en het wordt erg gewaardeerd. Je moet je voorstellen dat deze mensen vaak enorm eenzaam zijn en bijna niet meer buiten komen soms, omdat er gewoonweg geen tijd is.
Het lijkt me ook echt fijn om te doen. Ik heb mezelf ook bij mijn jongste op het kdc opgegeven als vrijwilliger.
Wij zijn dinsdagavond met de clubkinderen gaan kerstliederen gaan zingen in het bejaardenhuis. Zeker op de gesloten huiskamers is het bijzonder als die mensen dan ineens mee gaan zingen. Dat kennen ze dan nog van vroeger.
Nee.. doneer het hele jaar door alle kleding van mij en Mn man, veel kleding en speelgoed van de kids aan een goed doel. Vindt dat voldoende.
Niet specifiek met kerst. Vaak doneren we wel aan Serious Request. We zorgen dat onze ouders niet alleen zijn met kerst en oud en nieuw, uiteraard. Geven het hele jaar kleding ed door. Doen mee met alle acties van school en de kerk het hele jaar door en geloof me; dat loopt aardig op Voedselacties in de supermarkten krijgen altijd spullen. Alle collectanten krijgen geld en we hebben elk jaar een ander goed doel. Wel een mooi gebaar van hierboven om elke dag iets te doen voor een ander. Weet niet of me dat gaat lukken, maar wel leuk om daar eens vaker over na te denken.
Zelf doe ik vrijwilligerswerk en 1 er van is met ouderen, deze mensen zijn dement en ik kom daar helpen zodra mijn zoontje op de peuterspeelzaal zit. Ik help bij het ontbijt , koffieronde en vervolgens een activiteit, (knutselen, spelletje, voorlezen, kletsen etc) super leuk en ze zijn echt blij. Wat je oo kan doen is boodschappen vrijwilliger. Je kan dan 1 keer/ meerdere keren of standaard helpen metde boodschappen. Afhankelijk van de mensen doe je dat alleen of samen. Je zou eens op een vrijwilligerswebsite kijken bijna elke dorp of stad heeft wel iets. Ze kunnen je echt wel gebruiken, als je er al aan denkt om het te doen moet het heel gek zijn als ze je niet nodig hebben. Kleding voor de kledingbank ligt in een zak klaar en we zullen doneren aan de voedselbank maar dat is niet speciaal voor de kerst.
Er moet niks hoor, het hele jaar door doe k ook verschillende dingen voor mensen maar niet omdat het moet.