Ben je daar elke dag bewust mee bezig of ben je gewoon zo? Zelf geef ik liever maar dat ik elke ochtend opsta en denk ik moet dit doen is het niet zit meer gewoon in mij.
Hier chrik ik echt van.... dt dat nog gebeurd!!!! niet te geloven. Ik heb een vriendin een ontbijtkerst[akket gegeven, kerstroomboter, kerstboombrood, kerststol, kaas, vleeswaar, zoet beleg, spekjes voor de kinderen, en nog wat spul erin. Ze heeft het moeilijk (gescheiden maar ex wil geen alimentatie betalen, heeft de boel belazerd en weigert aan zijn kinderen mee te betalen) en ergens volgend jaar de schudsanering is. Ik heb een vriendin eht pakket alten afleveren zodat ze neit weet dat ik het gegeven heb, dan hoeft ze me ook niet dankbaar te zijn of een schuldgevoel naar mij te hebben. Ze was wel helemaal verbaasd, dat ze een pakket kreeg.
Werk zelf in de wijkverpleging en kom vaak in een verzorging/verpleeghuis en geloof mij ze zitten heus op je te wachten. Anders miss een maatjes project of vrijwilligerscentrale. Je kan zelf invullen wat en hoeveel je voor iemand wil en kunt doen.
Niet per se speciaal voor de feestdagen. We hebben twee sponsorkindjes, in Ethiopië en Egypte. En een tiende van onze inkomsten wordt gedoneerd. Deze maand toevallig aan mensen die op straat leven, normaal gaat dat via de kerk naar andere sponsorkindjes en een weeshuis in India o.a.
nee, ik doe daar niet aan mee omdat het kerst is. Wel heb ik jaren onze alleenstaande buurman uitgenodigd voor het kerstdiner, omdat ik het sneu vond dat zo'n oude man alleen zat met de kerst (en pasen), maar hij is dit jaar overleden. Ik doneer het hele jaar door aan allerlei goede doelen, maar niet specifiek dus voor kerst. Overigens dit jaar wel Sinterklaas ingehuurd, dat geld voor het inhuren was voor arme gezinnen in onze gemeente, dus twee vliegen in een klap. én een Sint en voor het goede doel.
Niet specifiek met kerst, maar altijd tussendoor wel. Zo helpen we de buren regelmatig met papier werk, voedsel pakketten doneren of iemand die bij de kassa van de appie net niet genoeg geld bij zich heeft, bijleggen zodat hij wel z'n boodschappen kan meenemen. M'n man heeft laatst wild vreemde jongens geholpen die langs de kant van de snelweg stil stonden. Geen benzine meer. M'n man heeft 1 van die mannen meegenomen naar het benzine station, zodat die wat benzine kon halen en vervolgens weer terug heeft gebracht naar de auto. Die jongens waren hem zo vreselijk dankbaar!
Mijn vriend heeft boodschappen gedoneerd aan de voedselbank. Die staan bij ons bij de jumbo in te zamelen. En ik heb mn vader uitgenodigd die anders alleen zou zitten
Ik heb voor sinterklaas 3 leuke theelichthouders besteld via een stichting die de moeder van een kereltje met hersenkanker op heeft gezet. Ze zamelt geldt in voor dolfijnen therapie in het buitenland. Hele leuke theelichtjes en door haar zelf gemaakt. Verder steunen wij het heel jaar door wat goede doelen. Dus niet zozeer met kerst.
Ik begon er bewust mee.. omdat ik vond dat iedereen vaak alleen maar aan zichzelf dacht in deze drukke gehaaste wereld. Inmiddels gaat het vanzelf
Tweede kestdag nodig ik wat mensen uit die anders alleen zouden zitten, ik ga kerstavond een keer extra naar mijn eenzame oma toe (ik kom er sowieso al elke week), tussen kerst en oud en nieuw werk ik dus ben ik er voor patiënten. Misschien dat we met oud en nieuw nog een vriend van mijn man uit nodigen die alleen zit maar daar moet ik nog even over nadenken aangezien mijn familie ook over is in Nederland... Overigens geef ik het gehele jaar door aan goede doelen, zowel donaties als kinder spullen die we niet meer nodig hebben.
Wij zijn sinds september vegetariërs. Deze kerst dus geen vlees op het menu. Wij doen dus wat voor dieren, telt dat ook?
Nee helaas niet, om mij heen ken ik geen mensen die anders alleen zouden zitten anders waren ze uiteraard welkom. Voor vrijwilligerswerk oid heb ik geen tijd, wellicht dat dit anders is wanneer beide kids op school zitten.
Niet perse met kerst. Ik geef (goede) spullen weg die ikzelf niet meer gebruik en een ander nog wel kan gebruiken. Verder help ik veel op school en een speeltuin project. Ook ruim ik regelmatig de voortuin van de buren op omdat ze slechtziend zijn. Dit laatste wel met mokken hoor ik ben de gene die er last van heeft als het zo onverzorgd en vies is.