Doen jullie wat voor anderen voor de feestdagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door esklessebes, 20 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.017
    3.671
    113

Toftof deel jouw mening, vind het leuk om te lezen dat er toch best wat mensen zijn die iets aan een ander geven is het met kerst of in het jaar gewoon dat maakt allemaal niet uit. Alles is een lief gebaar!

Ballon vindt dit leuk.
  2. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.017
    3.671
    113

Haha ik moet ook werken kerst middagavond en 1e kerstdag ook!

Werkze!

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zoals gezegd doe ik het hele jaar al op verschillende manieren aan "liefdadigheid" (verschrikkelijk woord vind ik het trouwens, bah!) maar gisteren wilde ik dat mijn dochter van 7 bewust werd van arme mensen. Bij de supermarkt stond een dakloze man om kranten te verkopen en ik zei mijn dochter dat ik dat zo triest vond voor die meneer. Ja, dat vond zij ook wel en of hij wel eten had wilde ze weten, (krijgt hij van een stichting, want af en toe maak ik een praatje met hem ;), uiteraard heeft hij geen vetpot). Ik vroeg mijn dochter wat voor hem uit te zoeken, iets wat zij zelf lekker vond en wat zij zou kiezen voor zichzelf en of ze het gekozene aan hem wilde geven. Dat wilde ze wel. Ze koos de allergrootste rol koekjes die ze maar kon vinden (want als je wat mag kiezen, kies je uiteraard geen bruin brood of zo:D) Een beetje verlegen gaf ze het hem en wenste hem hele fijne kerst uit zichzelf en ze was zó blij en trots op zichzelf dat ze iemand een klein beetje blijer had kunnen maken.

En ja, het is een druppel op een gloeiende plaat, maar alle beetjes helpen.

esklessebes en Boommm vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina