middagslaapje: Spelen-huilen-slapen op mijn schoot..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mayon, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hoe doorbreek ik dit?? Het lijkt erop dat ze de laatste tijd niet meer zelf in slaap kan vallen. Moe is ze wel als ze naar bed gaat, rond 12.30u. Ze is eerst een half uur aan het spelen en kletsen, vervolgens begint ze te huilen, dan ga ik er heen, neem haar op schoot, ze legt haar hoofd tegen me aan en slaapt :(

Hoe kan dit, wacht ze op mij of doet ze het niet bewust? Ik weet het, het is beter dan niet slapen maar ik zou het wel zo handig vinden als ze gewoon ging slapen. Er weer in leggen heeft geen zin, dan gaat ze nog harder huilen en gaat steeds staan.

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Bij ons werkte de 5 minuten regel: Elke 5 minuten (daarna 10 min, daarna 15 min) terug, neerleggen, zeggen dat ze moet gaan slapen, muziekje aan en de deur weer dicht. Toen was ze nog wel wat jonger moet ik zeggen, maar ze sliep dan binnen 20 minuten! Na 2 dagen was het vaak helemaal niet meer nodig.

Nu ze wat ouder is merk ik dat ze wat verlatingsangst heeft, en dan blijf ik vaak zelf nog even boven. Af en toe zeg ik dan nog even dat ze moet gaan liggen, of dat ik er ben (als ze gaat huilen). Dat werkt hier nu erg goed!

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Helaas heeft dat hier nooit gewerkt. Tijdje terug was ze weer bang, dat is nu weer over. Maar ze doet het gewoon niet ;)

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Is het alleen ´s middags zo of ´s avonds ook?

Hier hebben we dat ´s middags wel, maar omdat hij ´s avonds wel gewoon wakker z´n bed in gaat en zonder problemen gaat slapen maak ik er niet zo´n probleem van.
    Ik denk hier soms dat hij ´s middags soms te moe is en het daarom zo gaat, ´s avonds lijkt hij minder moe als hij naar bed gaat. Maar ivm creche (halve dag) kan hij niet eerder naar bed.

Misschien kun je proberen haar iets eerder naar bed te doen en bv voor ze erin gaat 5 minuutjes met haar zitten om de prikkels een beetje weg te nemen?

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Nou, s avonds gaat ze niet echt spelen. Dan is het óf huilen óf slapen. Al van jongs af aan hebben we haar in slaap moeten zingen of op de schouder wiegen, daarom was ik zo blij dat het redelijk lukte de laatste tijd. Laatst heb ik haar eerder naar bed gedaan s middags toen wilde ze helemaal niet..

5 minuten op schoot, dan gaat ze continue staan en gekdoen.. heel druk.

Deel Deze Pagina