Voel me schuldig (huishouden).

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Mijn vriend werkt fulltime en ik werk vanuit huis.
    Nu is dat toch wat zwaarder dan de meeste mensen zullen denken, want er rent hier ook nog een frummel van anderhalf rond. Die zijn middagdutje sinds kort schijnt te skippen.
    Maargoed,
    Wij splitsen dus het huishouden.
    Ik hou hier aan een flink parttime salaris aan over en dat mag ook wel, want het is toch ook best wel flink aanpoten.

In het huishouden doe ik dit;
    Ik stofzuig, stof, doe de badkamer, ramen, dwijl, wc en de grotere beurten zoals de keuken e.d.

Mijn vriend kookt elke dag als hij uit zijn werk komt en doet de was in het weekend (ook opvouwen) en doet nog eens de afwas, gooit de zakken weg en de boodschappen.

Het klinkt misschien stom, maar ik voel me zelf zo onwijs schuldig.
    Terwijl ik weet dat ik ook nog gewoon werk en ook de verantwoordelijkheid over mijn zoontje heb en ik minstens 5 dagen van de week ook nog eens met hem even de deur uitga.

Toch voel ik me dus regelmatig een beetje een mislukking als huisvrouw. ;)

Wie herkent dit?

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    waarom voel jij je schuldig dan? jij werkt toch ook en neemt de zorg van jullie kindje erbij... vind dat je nog best veel doet naast je werk erbij en een kindje!

waarom moet het zo zijn dat een man niets hoeft te doen dan?

3. Partyrocker

Ja ik weet niet haha, misschien komt dat door het feit dat ik thuis zit en soms het idee heb dat ik weinig doe. Wat ook op sommige dagen wel zo is hoor. Dan heb ik ook het idee dat ik weinig aandacht aan zoon heb gegeven door die stomme pc :p

4. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik herken het niet, en in mijn ogen doe je echt wel genoeg naast je werk :)

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Als je allebei werkt, kun je dit toch verdelen? Ik werk in de huishouding, en doe na m'n dag ook m'n eigen huis nog... Maar manlief mag ook wel eens stofzuigen hoor, het is geen hotel hier ;)

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik vind het prima verdeeld hoor. Jij doet volgens mij nog iets meer.

Bij ons is de verdeling minder gelijk, want wij werken allebei fulltime:
    Man: zuigen, vuilnisbakken en de vaatwasser in en uitruimen en de was opruimen nadat ik hem gevouwen/gestreken heb.
    Ik: koken, boodschappen doen (soms samen) dweilen, soms ook zuigen, sanitair, keuken en ramenwassen binnen.

Ik zou je vooral niet schuldig voelen. Geeft hij je soms een gevoel van schuld of leg je dat echt bij jezelf?

7. Partyrocker

Nee is denk ik toch echt mijn eigen gevoel.
    Stom eigenlijk, maar omdat ik toch wel thuis zit de gehele dag heb ik het idee dat ik dan ook maar alles moet doen.

Nee kan een hoop zeggen over mijn vriend, maar hij klaagt echt gewoon niet! Dat maakt het nog erger haha.

8. kvinna

kvinna Niet meer actief

Het is me niet helemaal duidelijk of je fulltime of parttime werkt? Als jij parttime werkt, vind ik inderdaad dat je man best veel doet.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh voel je niet schuldig hoor.. hier barst regelmatig wat los omdat hij gewoon vertikt om een keer boodschappen te halen of een vuilniszak weg te gooien. Nee ik werk niet (wel wat vrijwillig maar is niet zoveel) maar ben ook druk zat met de en wegbrengen naar psz, school, ophalen, huishouden etc. Hij heeft een auto en ik geen rijbewijs en word er soms strontziek van dat ik iedere dag weer naar die supermarkt moet hobbelen en dat hij en zn bezoek weer alles op vreet en drinkt

10. Partyrocker

Ik werk vanuit huis.
    Maar als het een naam moet hebben is het parttime ja.

11. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik vind dat je je niet schuldig hoeft te voelen, hoor.

12. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    Denk niet dat je jou partime baan kan vergelijken met een partime baan waarbij je kind elders is ondergebracht.

Ondanks dat je werkt ben je ook met je kind bezig en even tussendoor een luier doen of wat te eten of drinken pakken of dat je kleine even je aandacht nodig heeft kost denk ik behoorlijk wat energie en je moet steeds weer opnieuw je focussen op waar je mee bezig was. Dus dat is al geen vergelijking met een 'gewone' partime baan.

Als ik het zo lees, niks om je schuldig over te voelen. En blijkbaar vind je partner dat ook anders had hij dat al lang duidelijk gemaakt.

Mijn vriend werkt 80 uur in 1 week en is de week erop vrii. Ook hij doet dan van alles in huis terwijl ik buitens huis partime werkte. Ja eerlijk nee mischien niet maar als niemand klaagt en het prima vind zo waarom dan niet.

13. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik herken het helemaal. Eigen zaak, en ik maak nog iets van 3 uur in de week ergens anders maar ook vanuit huis, en toch voel ik me schuldig. Zit in de aard van het beestje denk ik. Mijn man doet eigenlijk niks in het huishouden, hij speelt wel nog even heerlijk met de kids na zijn werk. Als ze in bed liggen helpt hij mee in mijn zaakje.

14. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ik werk ook vanuit huis (ander werk), maar dat heeft er natuurlijk in principe niets mee te maken. Ik werk parttime en op de anderhalve dag dat ik niet werk ga ik bijvoorbeeld boodschappen doen met mijn dochtertje. Betekent niet dat jij dat ook zo moet doen, maar het aantal uren werk (die je dus echt niet aan opvoeden/huishouden kunt besteden) vind ik leidend voor een verdeling in het huishouden, rekening houdend met evt. beperkingen.

15. Delta

Delta Niet meer actief

Ik vind dat jij ook best veel doet, een kind en werken is namelijk best lastig!!!! Je houd ook bijna geen tijd meer voor jezelf over, ik vind dat je je niet schuldig hoeft je voelen!

16. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, je hebt het goed verdeeld vind ik.
    Hier nog geen frummel rond lopen maar wel al de taken verdeeld, ik werk 32 uur in de zorg en hij heeft kantoorbaan.
    Ik doe alles beneden poetsen en noem maar op. Hij 1 keer week boven. De was doet hij en de vaatwasser uit ruimen, omdat ik dit al iedere keer moet doen op mijj werk zoek ik het echt niet meer om dat thuis nog n keer te doen:p
    Koken doen we om en om

17. Partyrocker

Je moet het anders zien, hier loopt alles door elkaar haha.
    Dus en werken, en zoontje verzorgen, huishouden doen, eten, aandacht en alles.
    En dat dan ongeveer 7 dagen per week.
    Oké ik lieg. 5 dagen per week. In het weekend is vriend er ook voor het verzorgen van ZL.

18. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook het huishouden opgesplitst. Man doet nu ook tijdelijk meer, omdat ik de hele dag door misselijk ben en ons zoontje ook erbij heb.

Hij werkt 40 uur, ik tussen de 18 en 24 uur.

Man: afwassen, vuilniszakken, in het weekend 'grote' boodschappen en in het weekend stofzuigen en nu tijdelijk het strijkgoed.
    Ik: koken, stofzuigen en dweilen, de was, stoffen, wc's en ander schoonmaakwerk.

Is even niet anders, man klaagt wel eens maar je moet het toch samen doen. Soms hij wat meer en als ik mij weer beter voel dan ik wat meer. Wil ook tijd overhouden voor ons zoontje!

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Hier doen ml meer dan ik..
    Maar ik kan weinig door mn nek.

Hij werkt onregelmatig en is regelmatig sochtends vrij, en is ook regelmatig door de weeks 1/2 dagen vrij.
    Hij doet (indien nodig): stofzuigen, dweilen, ramen zemen, badkamer schoonmaken, wassen (sommige dingen vouwen) bedden verschonen, boodschappen, koken, afwas..

Tis maar net hoe t uitkomt wie wat doet, we hebben geen vaste verdeling.
    Nouja, ik dweil niet en doe geen ramen zemen.. ivm nek

20. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ach, als iedereen tevreden is is het prima toch?
    Ik werk zelf twee dagen buitenshuis en een uurtje of 5 vanuit huis. Doe daarna alles, als poetsen, wassen, koken, strijken noem maar op ook zelf. Af en toe doet ML in het weekend even stofzuigen en dweilen, maar meestal doe ik alles. Prima hoor, heb (maak) daarnaast ook nog wel tijd om lekker te gaan koffie drinken bij iemand of lekker even te luieren :D

Deel Deze Pagina