Doen of niet?

Discussion in 'De lounge' started by bereke, Oct 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Zou jij solliciteren?

1. Ja tuurlijk

2. Nee absoluut niet

3. Misschien

4. Anders, nl.

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Ik ga het proberen :)! Alles stap per stap bekijken en niet te ver vooruit piekeren...
    Bedankt voor het duwtje in de rug :)!

2. Fransa

Fransa Niet meer actief

Heel goed! Ik zou het ook doen.
    Ben ook al tijden op zoek naar werk dichter in de buurt (heb 65km enkele reis en dat 4 dagen in de week...) maar dat is jammergenoeg niet zo gemakkelijk. Voor een baan hier maar 5km vandaan zou ik de gok met een tijdelijk contract wel willen nemen.

3. bereke

bereke Niet meer actief

Pfoe 65 km! Dat is echt wel ver en zo'n tijdsverlies. Om van de benzine nog maar te zwijgen.

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Zek doen idd wat andere ook zeggen vast contract zegt niks reorganisatie, faillissement, daar sta je dan met vast contract...
    Dus doen doen doen doen !!

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    #25 Esmaralda, Oct 30, 2013
    Last edited: Oct 30, 2013
    Ik zou het niet riskeren. Tegenwoordig krijg je niet zo snel meer een vast contract. Als jouw inkomen echt nodig is om rond te komen, zou ik het dus niet doen. Als jullie het ook redden zonder, dan wel.
    Maar ik ben best een piekerkont haha :p

6. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Solliciteren! Sowieso, proberen kan altijd en wie weet word je aangenomen en is het super leuk!

7. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Doen!
    Op gesprek gaan kan altijd. Je kunt dan altijd nog zien of het wel echt iets is voor je.
    Succes!!

8. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Dit dus:)

Ik zou wel op gesprek gaan misschien om me te overtuigen;)

9. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Doen!!!
    Solliciteren kan altijd en dat hoeft je huidige werk niet te weten.
    Kijk als je door bent en ze willen aannemen dan moet je voor jezelf de voor en tegens goed gaan afwegen.
    Stel dat ze je willen aannemen, dan is dat hartstikke super.
    Alleen tja, de economie...het is op dit moment niet bepaald glorieus, maar ik kan niet in toekomst kijken dus weet ik ook niet hoe het er over n half jaar eruit ziet....

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Solliciteren kan altijd!

Maar ik zou wel opletten, want met de crisis lig je met een tijdelijk contract zo weer buiten.
    Ik hoop dus dat je wel een partner hebt die de vaste kosten tijdelijk een beetje kan dragen indien dit voorvalt.

Hier heeft vriend de stap gewaagd van een vaste job die hij beu was naar een interim met vast contract na 6 maanden ... en na 3 maand stond ie op straat :(.
    Crisis, minder werk en hij was de enige met een interimcontract.
    Overigens was hij wel blij weg te zijn op die vorige plek, want een half jaar later sloot de boel daar en kon iedereen vertrekken.

Hij is nog 2 jaar "op de dool" geweest met telkens interimcontracten en periodes werkloosheid, vooraleer ie terug ergens direct vast kon beginnen.
    Gelukkig konden we het financieel wel redden, maar een vetpot was het echt niet. Bovendien zat ik op dat moment op volledige invaliditeit en dat altijd op elkaars nek zitten - tijdens de maanden dat hij werkloos was- op een veel te klein appartement heeft onze relatie wel onder hoogspanning gebracht toen. Maar tegelijk weten we intussen dat we samen heel veel aankunnen.

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    He lieve Bereke, ga ervoor meis!! Trek die stoute schoenen aan en ga ervoor!
    Xxx

12. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Solliciteren en onderhandelen over vast contract bij het arbeidsvoorwaardengesprek. Maar dan ben je dus feitelijk al aangenomen ;)

13. tetta

tetta Fanatiek lid

Apr 19, 2011
    3,430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook solliciteren dan heb je het iig een kans gegeven.

14. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Ik zou ook zeker solliciteren.
    Nee zeggen kan altijd nog toch?

15. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Gewoon solliciteren en als zij jou willen hebben, kan je altijd nog beslissen.
    En misschien is er tijdens het arbeidsvoorwaardegesprek er nog iets uit te slepen, zoals een proeftijd en daarna een vastdienstverband.

16. bereke

bereke Niet meer actief

Nee over de interim valt niet te onderhandelen. Mijn schoonzus werkt er en die is ook echt zo moeten beginnen. Geen uitzonderingen.

17. bereke

bereke Niet meer actief

Moet nog wel een cv en brief in elkaar boksen. En een goede reden bedenken waarom ik wil switchen.

18. bereke

bereke Niet meer actief

Mijn brief en cv worden morgenvroeg door schoonzus die daar al werkt afgegeven aan verantwoordelijke. Pfoe toch spannend hoor!

19. Solliciteren kan altijd, maar ik zou het risico niet nemen. Mijn man heeft het gedaan (hoewel hij niet meer op z'n plek zat bij de werkgever waar hij een vast contract had). Op z'n nieuwe werk werd hij genegeerd en gepest, oneerlijk behandeld en uiteindelijk is hij er na 2 maanden weer uitgegooid. Nu zit hij sinds augustus in de WW. Deze baan leek van tevoren ook geweldig. Het team was leuk, ze zagen hem helemaal zitten, het werk was leuk en hij zou na een tijdje een vast contract krijgen.. Tja, niet dus ;)

Een jaar geleden zou ik gezegd hebben dat ik ervoor zou gaan, maar wij hebben een keiharde les geleerd. Ik zou momenteel dus echt kiezen voor de zekerheid die je in je huidige baan hebt!

20. bereke

bereke Niet meer actief

Oh da's wel heel k*t voor je man! Hopelijk vindt hij vlug een toffe job.

Ik denk niet dat hier direct risico op zoiets is. Maar het blijft onzeker natuurlijk...

We zullen wel zien wat er van komt.

Share This Page