Spulletjes van mijn kind verdwijnen in het toilet!?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by bamjolan, Aug 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Hoi meiden

Sinds vorige week spookt het bij ons op school.
    Donderdag vondt mijn dochter van 7, haar gym legging in de toiletpot.
    Heel vervelend, dus even gemeld bij de juf.
    Deze zou het maandag bespreken (vrijdag was studiedag).
    Dit is gister ook gebeurd.
    Echter gister vond zij weer haar tasje in de wcpot en wederom is het weer besproken maar vandaag vond de juf haar handdoekje voor het gymen in de toiletpot.

Zelf word ik er een beetje verdrietig van, want we weten niet wie t doet.
    Ze zegt met niemand ruzie of andere problemen te hebben en ze gaat graag naar school.

De school weet nu ook niet meer wat ze ermee moeten doen en hebben nu aangegeven dat zij haar spulletjes boven in de klas mag neerzetten.

Ze hebben getwijfeld aan haarzelf, of ze dit zelf niet deed uit aandacht, maar daar zie ik haar niet voor aan (en ik weet dat ze geen makkelijke is, maar dat doet ze niet!).

Toen twijfelde ze aan haar zus, maar ik zei al, ja maar dan moet haar zus dan toch naar t toilet zijn gegaan en dat is toch bij jullie, de juffen, bekend!?
    Ja dat was ook weer waar en haar zus was gewoon netjes in de klas.
    Mijn oudste en zij zitten in elkaars klas (2 groepen samen).

Pfff....moet t even van me afschrijven hoor, vind dit echt sneu.
    Ben zelf namelijk jaren gepest en dat is niet fijn!

2. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    aahh wat zielig zeg!!!! snap dat je verdrietig bent! kunnen ze niet iets beter controleren, de toiletten...me name paar toiletbezoekjes voor het gymen enz?

3. lea

lea Fanatiek lid

das niet leuk zeg, vervelende situatie, ik heb geen tips voor je, maar snap helemaal je gevoel!

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Nee ze zeggen dat ze niet meer dan dit kunnen doen?
    Naar mijn weten kunnen ze de toiletten op slot doen en de kinderen een sleutel meegeven.

(groep 4/5/6 delen de toiletten).

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou in zo'n geval als juf het toiletbezoek aan banden leggen en na elke keer dat een kind klas uit geweestbis toilet even controleren.
    Wat een laf gedoe zeg!

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,829
    19,166
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    En daar zou ik als juf niet aan beginnen. Want dan moet ik steeds mijn les onderbreken. En op het moment dat ik het toilet sta te controleren, zul je zien dat er weer iets in de klas gebeurt, en dan krijg je ook heel terecht de vraag "Waar was de juf?"

Wat wij in zo'n situatie nog wel eens doen, is zeggen dat de kinderen alleen aan het begin van de pauze naar de wc mogen. (Of anders na schooltijd). Dan kun je namelijk wel gewoon controleren. Voor de meeste kinderen is het best haalbaar om alleen op die momenten naar de wc te gaan.

Het blijft lastig, dat toiletbezoek. Het is het enige moment zonder toezicht en helaas maken sommige kinderen daar misbruik van.

7. Eevie

Eevie Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    2,491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wij hebben ze wel ns in tweetallen naar de wc gestuurd toen iemand steeds toiletrollen in de pot stopte. Was zo over. (betrouwbare kinderen gingen mee)
    Maar wat ontzettend zielig voor je dochter!! Hopelijk gaat school er wat aan doen. (met harde maatregelen bij pestgedrag). Bah wat heb ik daar een hekel aan!!

8. knap

knap Niet meer actief

Op welke school zit jou dochter banjolan?

Wel veel gemaakt ondertussen op diverse scholen maar dit gelukkig nog niet. Wel andere dingen.

Je mag me ook pb en. Is misschien makkelijker en meer privé over op welke school je dochter zit.

Wij zijn stadsgenoten. Vandaar mijn vraag welke school:):)

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Bedankt meiden!
    Hoor helaas wel meer klachten over de school.

Ik snap wel dat sommige kindjes niet op bepaalde tijden kunnen wachten bijv. kindjes die misschien een blaasprobleem oid hebben.
    Ik weet wel dat mijn dochter af en toe een haat en liefde 'relatie' heeft met een paar kindjes(wat wel vaker natuurlijk zo is), en altijd dezelfde kindjes komen melden als er wat in toilet ligt....behalve de laatste x, toen zag de juf het al voor de andere kinderen het zagen, zelfs mijn dochter wist het niet.

Mijn andere dochter, zit wel bij haar in de klas, alleen andere groep en bij haar wordt er niets gedaan iig.

Knap130774, ik zal je vanavond even een pb'tje sturen!

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Mijn oudste komt net binnen "Mama nu zijn er 4 tassen en een vest van andere kinderen in de wc gegooid!".

Pfff ellendig, hoofd van de school is ook op de hoogte en ze zijn nu allert!
    Ze blijven erbij als kinderen naar de wc gaan!

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja apart...ben heel benieuwd wat daar nou achter zit...
    Iemand zit iets dwars...

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

is in elk geval niet persoonlijk tegen jouw kind, maar goed er is iemand in die klas met een flink probleem! Hopelijk snel degene ontmaskerd die het steeds doet.

Share This Page