Wat wordt er aan Darfur gedaan? De wereld kijkt toe.....al jaren.... Als ik eraan denk wat daar allemaal voor verschrikkelijke dingen gebeuren. Dat gaat je voorstellingsvermogen te boven. Hoe lang nog?
tja meid als je bij alle dingen die waar dan ook ter wereld gebeuren stil moet gaan blijven staan heb je geen deel van leven meer, er wordt altijd weer gepraat over darfur maar ik snap niet zo heel goed waarom alleen maar darfur? er zijn landen daar gaat het nog erger aan toe dan in darfur maar daar hoor je nagenoeg niets over of men staat er niet bij stil.... je kunt niet overal bij stil staan en meer dan soms wat geld overmaken kun je nou eenmaal niet doen...
Ik moet me bij Smoekie aansluiten, er zijn nog zoveel meer erge plekken op de wereld, en hoe erg ook, je kan er inderdaad niet zoveel aan veranderen..
Wisten jullie het geld dat is gedoneerd aan Afghanistan voor wederopbouw nog steeds op banken staat.En ook het geld voor de Tsunami. Daar hebben die mensen ook niks aan,hier Nederland heb je dat gelukkig niet ,maar kinderen die bedelen ,toen ik het voor het eerst zag ,moest ik huilen,laatst nog in Parijs gezien ,een jong vrouw met een baby die aan het bedelen was. Hier in Nederland is de Armoede ook gegroeid! Ally
elk land kent wel zijn armoede denk ik een land als nederland (zo welvarend als we de hoge heren mogen geloven) die voedselbanken heeft tis om je rot te schamen
Blijft de vraag van Renate staan waarom we alleen maar toekijken bij Darfur (en ook al die andere landen waar vreselijke dingen gebeuren)...
Er zijn heel veel acties geweest voor Darfur hoor, zijn ook veel organisaties daar actief. Darfur komt regelmatig weer onder de aandacht, maar wat wordt er gedaan voor bijv. de kinderprostitutie in Roemenie? Meisjes van 5 a 6 jaar en zelfs baby's die daar s'nachts van hun bed worden gelicht door ouders om seks te hebben met mannen die aanbellen? Er is zoveel ellende in de wereld, veel organisaties en veel aandacht gaat naar Afrika, maar er zijn nog zoveel meer werelddelen, zoveel meer landen, zoveel meer ellende. Je kan niet iedereen helpen, helaas, was het maar zo. p.s. de armoede in NL blijkt volgens recent onderzoek lager te zijn dan in 2002, dus de armoede in NL daalt wel degelijk! En de ontwikkeling van voedselbanken lijkt misschien verschrikkelijk, maar vroeger toen die banken er niet waren moesten deze mensen op straat leven, was er veel ondervoeding omdat ze geen eten konden betalen, dus misschien is het alleen maar goed dat er voedselbanken bestaan
helaas heb je ook te maken met leiders van een land.. alle hulp voor darfur werd tegen gehouden.. al jaren.. Je kan alleen wat gedaan krijgen door er een oorlog te beginnen.. die hebben ze ook al. dus of dat toegevoegde waarde heeft Nu pas durven ze de VN binnen te laten.. er word wat gedaan.
Ja er zijn zoveel landen die in de ellende zitten en waar we het misschien niet eens van weten. Alleen al in nederland neemt het ook al toe. En ik weet niet eens of er wat aan te doen is, want wat Ally al zegt dat geld van die tsunami en afganistan en pakistan ook trouwens staat nog vast. En wat zorro zegt vind ik helemaal erg. Kindjes die wakker worden gemaakt voor sex, ja je denkt er niet over na omdat je nadenkt over de was draaien en eten koken en je kinderen van school halen en wat we gaan doen in het weekend maar het is wel de realiteit. We verdringen ellende nu eenmaal zo snel mogelijk