doen we een wijntje?

Discussie in 'De lounge' gestart door darcy, 16 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Drinken we nog een wijntje?

1. voor geen goud!

2. mwoah, bijzondere gelegenheden dan

3. alleen in het weekend

4. elke dag wel eentje

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Toen ik nog niet zwanger was maar wel bezig te worden dronk ik af en toe wel eens een glaasje.

Maar sinds ik zwanger ben is het voor mij echt not done! Na de zwangerschap mag ik weer ;)

Edit: en dan sowieso geen wijn, want dat lust ik niet.

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Met de kerstdagen en oud en nieuw zal ik wel 1 glaasje wijn drinken,heb ik de vorige keren ook wel gedaan op bijzondere gelegenheden.

3. Niet meer actief

Tijdens het zwanger willen worden dronk ik wel gewoon wijntjes, maar minder dan normaal. Had in de week voor ik positief testte een verjaardag, ik had toen wel wijn aangelengd met water voor de zekerheid ;)

En nu geen druppel meer... maar dat vind ik voor mezelf vanzelfsprekend. Als er eentje drink, lust ik ook wel een tweede dus laat die eerste dan ook maar :)

4. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik drink nooit alcohol,ik hou het lekker bij een glaasje melk :)

5. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik drink sowieso niet echt, maar de laatste keer was op een feestje, toen wist ik niet dat ik al zwanger was. Sindsdien heb ik echt niks meer gedronken.

Liefs,
    Duveldraakje

6. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    [-X nee nee dat mag niet he als je zwanger bent dus drink ik geen wijn .
    wel bier en whisky :evil: :^o hahaha grapje.

jet

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb mezelf met kerst een glas rode wijn beloofd......ik heb er nu al zin in, heerlijk. Ik ben echt dol op wijn en dronk voor mijn zwangerschap ieder weekend wel een flesje leeg.....maar ja, het is bijna kerst!
    Groetjes, Anakin.

8. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik dronk wel 2 flessen in de week :D
    Maar nu durf ik het niet meer aan te raken hoor! Na de borstvoeding weer.

9. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    hier hetzelfde,
    ben niet vies van een wijntje maar nu zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om er 1 te drinken.....

10. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik zit in ronde 9....en drink gewoon af en toe een wijntje hoor... ;)
    kan nog wel een jaar duren...

Maar ik weet nog toen ik zwanger was van mijn zoon en het nog niet wist...toen lag ik ineens na 1 glas wijn onder de tafel... :confused:
    Bleek ik zwanger te zijn... :)

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nu drink ik wel gewoon wijn. Toen ik zwanger was dronk ik helemaal niets en ben meteen gestopt met roken. Helaas na de mk rook ik weer en drink ik ook weer wat. Zodra ik weer zwanger bven gaan alle genotsmiddellen weer achter sl;oit en grendel, maar nu omdat ik nog niet weet hoe lang dta gaat duren neem ik het er nog maar (een beetje) van!. Mijn gyn heeft me bezworen dat in die twee weken dat je het nog weet dat je zwanger bent, drinken echt geen kwaad kan omdat je beebje nog niet aan je bloedbaan is gekoppeld.

12. Kaatje2381

Kaatje2381 Actief lid

19 sep 2006
    237
    0
    0
    SPW-er
    Hoorn
    Ik drink zo ie zo geen wijn. Dat vind ik dus echt niet lekker. Trouwens, ik hou het heel vaak bij een cola-tje, alleen als er iets te vieren valt of als ik met m'n man op een terrasje zit dan wil ik nog weleens een drankje drinken. Maar hooguit 1 of 2 glazen, niet meer. Ik vind dat gewoon niet zo lekker.

13. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    voor mijn zwangerschap dronk ik altijd een coctail (amaretto sunrise crush) want wijn lust ik niet en deze is echt zalig maar tijdens de zwangerschap heb ik geen druppel alcohol op en na de zwangerschap heb ik deze coctail pas 1 keer op maar ik denk dat ik hem van het weekend maar weer eens ga maken

14. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    oooow ga helemaal kwijlen van dit topic =P~ :)
    Nu drink ik natuurlijk niks,maar na de bv lust ik wel een wijntje hoor...
    En het blijft meestal ook altijd bij 1 omdat ik dan al draaierig word,aangezien ik niet gewend ben om veel te drinken. hahaha softy heh...

Red bull met rode wodka is ook lekkerrrr.

15. Micha

Micha Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    Ik drink nu nog wel eens een wijntje in het weekend, maar zodra ik zwanger ben is dat ook afgelopen !

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    O ja lekker wodka red bull hmmmmm begin ook gelijk te kwijlen. liters heb ik er van op haha en dat is ook echt iets wat ik eerst ga drinken als de borstvoeding klaar is.

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Rooie wodka met redbull idd, mjammie :D

Verder die Wodkamixjes in flesjes.. zoals WKD enzo!

Nou ja... nog een paar maanden geduld.. en een saai oud&nieuw :)

18. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik vind een wijntje echt heel erg lekker, maar heb geen druppel meer gedronken sinds ik zwanger ben! Komt strax weer wel goed ;)

19. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Als je alcohol drinkt, wordt deze via de maag en dunne darm in het bloed opgenomen.

Bij een zwangere vrouw komt de alcohol direct via het bloed door de placenta in het lichaam van het ongeboren kind. Het alcoholpromillage is op dat moment bij de baby hetzelfde als bij de moeder.

Ook als de placenta nog niet 'af' is en zelfs al vóór de innesteling komt alcohol bij de vrucht terecht. :idea:
    :)
    Bij de moeder breekt de lever de alcohol weer af.

Bij de baby is dit niet het geval, omdat de lever nog niet is volgroeid. Gevolg: de baby plast de alcohol uit en de drank komt in het vruchtwater in de baarmoeder terecht. De baby, die voortdurend vruchtwater drinkt, krijgt de alcohol hierdoor opnieuw binnen

20. Niet meer actief

ik drink nog wel af en toe een glaasje!maar ja,als ik zwanger ben doe ik dat niet meer

liefs

Deel Deze Pagina