Hier geloof ik dus echt niet in. Pas als de navelstreng vastzit aan je baarmoeder is er contact via jouw bloed naar het bloed van je kindje in wording. Pas dan kan er alcohol via jouw bloed naar je kindje toe. Voor die tijd echt niet. Bevestigt door gyn. en VK.
Ik ben het op verschillende sites tegen gekomen www.alcoholinfo.nl ...het kan best dat het niet klopt maar ik neem het risico niet.
Ik drink nog wel wijn, ik vind het lekker! Ben ook zwanger geworden, ondanks dat ik gedronken had die avond Mocht ik zwanger zijn, dan hou ik er subiet mee op, dat wel! Dat moet je gewoon over hebben voor je kleintje.
Idd.. en daarbij drinkt een baby, zoals jij het zegt, in de eerste weken nog geen vruchtwater, dat komt pas veel later. Ik denk dat je op die manier eigenlijk vanaf het moment dat je zwanger wilt worden al van de drank af zou moeten blijven en dat lijkt me een beetje overdreven (vooral als je langer bezig bent). Ik had trouwens wel weer begrepen dat tijdens de zwangerschap de promillage bij de baby niet gelijk ligt aan de moeder maar zelfs nog veel hoger! Omdat het niet gedoseerd wordt oid?
Alcoholvrije wijn is ook erg lekker! (vind ik dan) Je hebt rode en witte, bij de slijterij verkrijgbaar. Smaakt echt naar wijn.
Het is echt overdreven om niets te drinken als je nog niet zwanger bent. Je helemaal klemzuipen is natuurlijk een ander verhaal dan af en toe een drankje (of een paar drankjes) drinken, want dan gaat je lichamelijke conditie natuurlijk zo achteruit dat dat het zwnager worden in de weg kan staan. Maar een paar glazen kan echt geen kwaad. Ik kwam er pas na 10 weken achter dat ik zwanger was dus ik had in het begin van mijn zwangerschap af en toe best wat gedronken. Daar maakte ik me niet echt druk over. Op mijn trouwdag in mei heb ik ook lekker twee glaasjes champagne gedronken. Ik vind echt dat je uit moet kijken met de 'wij-weten-het-beter-terreur' want als je niet oppast durf je straks helemaal niets meer en zit je 9 maanden in de rats omdat je ooit iets gedronken of gegeten hebt wat niet op de veilige lijst staat.
ik heb het ook maar van het internet...mocht het niet zo zijn nou geweldig toch ik lust zelf ook best een wijntje....heb alleen nergens gelezen dat het geen kwaad kan ben wel benieuwd..
Ik drink een alcohol, maar ik zou et zo wie zo niet doen, nu ik zwanger wil worden! En straks (hopelijk) zwanger ben!
. Ik vind echt dat je uit moet kijken met de 'wij-weten-het-beter-terreur'[/quote] Atlantis Denk dat iedereen op een forum behoorlijk op de hoogte is van wat wel en niet goed is...denk niet dat dat valt onder wij weten het beter terreur want daar gaat het helemaal niet om
Atlantis Denk dat iedereen op een forum behoorlijk op de hoogte is van wat wel en niet goed is...denk niet dat dat valt onder wij weten het beter terreur want daar gaat het helemaal niet om [/quote] Kan me nog wel uit de hand gelopen topics over zwanger en roken/drinken herinneren anders :-k Overigens is elke dag of een paar keer in de week een glas drinken niet te vergelijken met dat je 1 keer met kerst een (half) glaasje drinkt, ik ga straks iig genieten van mijn ene glaasje
1 week voordat ik wist dat ik zwanger was, heb ik nog genoten van twee heerlijke glazen lambrusco! Hoewel ik me hier absoluut niet naar of schuldig onder voel heb ik (bewust) geen alcohol meer gedronken sinds ik weet dat ik zwanger ben. Weet eigenlijk nog niet of ik met kerst en Oud&Nieuw een glaasje wil drinken. Moet wel zeggen dat ik af en toe wel flink zin heb in een lekker glaasje
Echt niet, hier ook geen druppel sinds we weten dat ik zwanger ben. Enne moet eerlijk bekennen dat we een aantal lekkere wijntjes hebben liggen die we uit frankrijk mee hebben genomen. Denk nu maar zo straks al het weer kan smaken ze alleen maar beter. hihihihi
Dames, wat maakt mijn poll een hoop los! Ik weet van meiden die dus wel af en toe drinken tijdens de zwangerschap - in Frankrijk wordt er niet zo angstvallig vasthouden aan het slechte ervan. Ik zou zelf geen druppel meer drinken als de test ZWANGER zegt, maar daarvoor... een lekkere wijn, een klein glaasje goede whisky... "Slainte" (proost op z'n Iers)
Ik heb de eerste vier weken van mijn zwangerschap (toen ik dus nog niet wist dat ik zwanger was) nog lekker wijn gedronken, twee feestjes gehad, en ook in de weekenden gerookt. Toen ik zwanger bleek acuut met alles (drinken en roken) gestopt zonder moeite, en ben ook niet van plan tijdens mijn zwangerschap dit weer te gaan doen. Roken liever helemaal niet meer, maar drinken wel na de bevalling. De verloskundige zei dat het niet erg was die eerste vier weken, ik maakte me namelijk zorgen daarover. Maar tijdens het prille begin van je zwangerschap ben je nog niet via bloed met je baby verbonden dus kan alcohol nog geen kwaad schijnt. Na de eerste drie maanden schijn je trouwens ook best af en toe bij speciale gelegenheden wat wijn te mogen drinken. Ik weet nog niet of ik dat ga doen.... Druppie champagne met oud en nieuw? Geen idee.
Ik vind dat je vooral dat moet doen waar jij je lekker bij voelt. Voor de 1 is dat direct stoppen en voor de ander pas als de test 'zwanger" aangeeft ... persoonlijk zit ik er tussenin. De eerste 2 weken na mijn menstruatie drink ik af en toe een wijntje en na mijn eispong niet meer ... Ik voel me daar het lekkerst bij !
Ik denk dat het ook heel erg uitmaakt hoe lang je al bezig bent om zwanger te worden. Ik was direct zwanger... denk dat als het lang duurt dat je dan ook meer denkt aan niet drinken ivm kwaliteit van sperma en eicellen en dat soort dingen, schijnt het ook invloed op te hebben.
Sinds mijn zwangerschap heb ik 3 kleine glaasjes champagne gedronken, verspreid over een half jaar. Nou ja, ik geloof dat de kleine dat wel gaat overleven. Het is in ieder geval niet iets waar ik een gewoonte van maak. Groetjes, Dominique
Zodra ik wist dat we zwanger waren was ik gestopt met drinken, op een paar drankjes na In mijn week 37 heb ik een shandy gedronken en voor die tijd 2x een oud bruintje. In mijn omgeving zijn er een paar zwanger en die drinken af en toe een wijntje of een oud bruintje. ik heb er de hele avond mee gedaan, en ik heb er geen spijt van. Ik heb er lekker van genoten.