help iemand tips??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door 2deWolk, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2deWolk

2deWolk Actief lid

25 mei 2012
    272
    0
    0
    Assen
    ik zit met me handen in het haar, onze kleine man is 10dgn jong en we hebben problemen met de flesvoeding.
    hij krijgt soms 60cc soms 80cc via een dr brown fles maar het lijkt veeeeel te snel te gaan voor m want hij verslikt zich soms wel 3x tijdens het voeden, het verslikken is zoooo heftig dat hijs soms echt moeite heeft om weer op adem te komen, dit vinden we natuurlijk heel eng!! Ook voor hem is het niet fijn, want de hele tijd naar lucht happen zorgt ervoor dat hij krampjes krijgt en sinds gisteren bijna elke fles eruit gooit na dat tie leeg is. Ook laat hij heel vaak 20cc staan en komt dan na een uurtje weer, heeft er iemand tips want ik weet me echt geen raad meer :(

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De prematuur speen van dr. Brown's bestellen bij oa bol.com of de voeding indikken maar ik zou voor de eerste oplossing gaan. Indikken kan weer krampjes geven nl. Hoeft niet maar je hoort het wel vaak. De speen is hetzelfde alleen het gaatje kleiner.

3. 2deWolk

2deWolk Actief lid

25 mei 2012
    272
    0
    0
    Assen
    kan ik die ook in de winkel vinden?
    hij is met 38wkn geboren maak dat niet uit?

4. Talvi

Talvi Niet meer actief

Mijn dochtertje verslikte zich ook vaak toen ik nog de flesjes van Tommy Tippie en Avent had. Sinds een week heb ik de s-flesjes van Difrax en het gaat nu een stuk beter. Wel wat prijzig maar als het helpt heb ik het er graag voor over.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De prematuur speen is alleen online te verkrijgen volgens mij in ieder geval niet bij Etos. Is wel de volgende dag in huis behalve s je zaterdag besteld.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Maakt niet uit als het gat te groot is nu dan zal deze speen beter zijn en dan maakt prematuur of niet prematuur niet uit hoor! En je merkt het wel als je weer soeen 1 moet hebben. Dan krijgt hij er weinig uit en duurt het weer veel te lang

7. 2deWolk

2deWolk Actief lid

25 mei 2012
    272
    0
    0
    Assen
    dank je wel frannie voor de tip! Het is wel prijzig (net zo duur als een nieuwe fles incl verz) maar dat heb ik wel voor hem over als hij maar ophoudt met het verslikken, want dat is zo eng!!

iemand nog andere handige tips?

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik... kreeg net de tip voor mijn dochtertje die veel voeding langs haar mondhoeken laat lopen. De difrax S kersspeen past ook en ik had er nog een paar ongebruikt en het eerste resultaat is positief! Schijnt voor snelle drinkers ook goed te werken.

9. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gebruik ik ook dr browns met de difrax speen. Ideaal! Hier nooit geen krampjes meer gehad. Ze zijn nu bijna een jaar en ik gebruik ze nog

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik vond juist de difrax kersspeen maat s nog sneller gaan dan de level 1 speen van dr brown.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb 1 van de 2 prematuurspeentjes niet gebruikt omdat ze per 2 verpakt zijn.
    Als je een pb stuurt wil ik hem wel naar je opsturen kan je het proberen.

Voor mij ook zonde van het geld en als ik je er mee kan helpen alleen maar fijn. Ik heb hem alleen uit de verpakking.

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik zou even wat andere flesjes kopen....

Hier heb ik verschillende flesjes, Avent, Kruidvat, Difrax, MAM,..

MAM is tot nu toe het beste. Avent is goed, maar duurt soms te lang. Kruidvat ging eerst te snel, inmiddels niet meer. Difrax gaat goed, soms te makkelijk.

Ik merk dat flesjes die de eerste dag een ramp waren, nu wel goed zijn, en andersom.

Probeer wat meer merken uit. Als ik kijk welke hier het meest langzaam opgaan, dan is dat de Avent Natural.

Favoriet is hier absoluut MAM. De andere flesjes krijgt hij ook gewoon hoor, maar de MAM is eigenlijk de meest praktische. Die gaat leeg, zonder teveel of te weinig moeite.

Avent neem ik altijd onderweg mee, vanwege de streepjes eigenlijk.. Maar die drinkt hij nu ook goed. De eerste dagen dus niet.

Difrax zou ik niet aan beginnen als ik jou was, want die is echt te simpel gok ik zo voor jouw kindje. Ik zou je de Avent Natural of de MAM aanraden.

Oh, en dat met 20ml laten staan en een uurtje later opdrinken gebeurt hier ook vaak hoor, dat is volgens mij best normaal. Wat ook wel helpt, is regelmatig laten boeren, of laten poepen. Op een bepaald moment is hun buikje vol, daarom lusten ze die 20ml even niet meer, en even later weer wel.

Deel Deze Pagina