wanneer ging jullie kindje voor het eerst naar de kapper?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yellowsun, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ons zoontje is nu al 16 maanden oud en begint nu (gelukkig ) wat meer haar te krijgen.Een tijdje geleden had hij klein beetje een matje in zijn nekje.Ik hem in de kinderstoel gezet met iets te spelen erbij en zelf geprobeert het een beetje bij te knippen.je raad het al een hele hap eruit.Gelukkig is dat nu alweer een beetje aangegroeid maar echt met hem naar de kapper gaan is nog echt niet nodig.
    Nu vroeg ik me gewoon voor de lol eens af hoe oud jullie kindje was?En hoe dat ging

2. Tese

Tese Niet meer actief

Met 9 maanden en dat ging heel goed!!! Nu moet hij elke 6 weken en nog steeds geen problemen. Kapper zelf zegt ook dat hoe vroeger je gaat hoe beter ze er aan wennen dus hoe minder problemen met knippen.

3. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Dat geloof ik graag maar dan moeten ze wel haar hebben om af te knippen ;);)

4. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    haha hier ook nog niet geweest en idd het matje begint te groeien....maar die laat ik ff zitte :hihi:

5. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Hier ook met een maand of 10. Ging prima. Zat netjes stil. Vorige maand weer geweest en toen ging het zelfs nog beter (hield het iets langer vol)

6. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier met 11 maanden en ging goed :D Hij moet nu ook om de 6 weken hoor, zijn har groeit echt hard.

Met de 2e gaat het wel wat langer duren hoor, ze heeft niet zoveel haar :D

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik geloof zo rond de 14-16 maanden. Toen begon het echt een wazig kapsel te worden. Dat was ook de enige keer. Sindsdien doet mijn man het.. Ik leid hem af, en manlief knipt, en dat ziet er bijzonder fraai uit steeds.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Valerie is 2 weken geleden geweest, met 14 maanden dus.
    Merk nu dat haar haar veel mooier krult en er gezonder uitziet.

9. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Hier met 7 maanden, 1ste keer ging goed nu is het echt een drama moet ook echt om de 6 weken.

10. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    met een maand of 10. Schoonzus knipt hem nu altijd. Gaat super, maar dat komt ook omdat ze er aan gewend is. Meneertje zit geen minuut stil en kan er absoluut niet tegen als je hem tegen zijn wil vasthoudt, haha. Ze heeft er handigheid in gekregen :p

11. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik heb vorige week zelf een pluk eraf geknipt. Die hadden we steeds in een 'staartje' gedaan, maar inmiddels moest ze elke dag wel een staartje in omdat het teveel uitstak. En heb meteen de voorkant wat korter geknipt, zodat ze geen haren meer in haar oogjes heeft en ook de achterkant. Ga de volgende keer denk ik ook maar een keertje naar de kapper, maar wilde het plukje uiteraard bewaren dus heb het nu zelf maar gedaan. Ziet er best goed uit, al zeg ik het zelf ;)

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn oudste had heel veel haar en ik zat met 5 maanden of zo al met hem bij de kapper. Nog steeds moeten we hem vaak laten knippen, anders krijgt hij echt zo'n stom bloempotmodel. De jongste heeft piekhaartjes, alleen in zijn nek en over zijn oren is het vrij lang, dat ga ik binnenkort zelf een keertje knippen. De kapper is nog niet echt nodig voor hem.

13. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Iris is voor het eerst naar de kapper geweest toen ze 8 mnd was en daarna nog 2x (om de 10 wkn). Het is alledrie de keren prima gegaan. Voordat ze uitgekeken was op alles wat er te zien was, waren we al bijna klaar en met een boekje erbij was het daarna zo gebeurd.
    Haar haren zijn er elke keer echt van opgeknapt. Het is nu veel voller en valt beter.
    Tussendoor knip ik wel af en toe haar pony, want die zit anders steeds voor haar ogen.

14. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    ons mannetje is voor het eerst naar de kapper geweest rond de 9 maanden ,maar alleen bovenaf want de zijkant groeit niet zo hard :D
    en hij mnoet binnenkort weer want zijn stekeltjes vallen om;)

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Mijn meisje is met 16 maanden voor het eerst geweest. Eerder had ik wel haar pony beetje bijgeknipt maar nu had ze echt wild groei met ongelijke plukken enzo. Ging heel erg goed. Ze zat braaf bij mij op schoot en verroerde zich totaal niet en von dhet wel interresant

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nana ging denk ik zo rond 9 maanden voor het eerst.
    Ik laat haar elke 3 maanden knippen, gewoon de puntjes.
    Binnenkort voor het eerst wat model, voor zover het kan met krullen.
    Vind dat geknipte haren er veel gezonder uitzien! En daardoor groeit het ook nog eens beter!

17. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    euh mijn zoontje met 9 weken maar die heeft ook extreem veel haar!
    Kapper kwam bij ons thuis moet zeggen dat was echt perfect.
    Inmiddels is hij alweer 2 keer geknipt en volgende week weer.

18. Skye

Skye Niet meer actief

Uhm, opa is kapper! Dus als ze bij opa en oma is, dan wilt opa er nog wel eens wat puntjes afknippen (na goedkeuring van mij uiteraard hihihi)

19. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Mijn oudste dochter Anouk had meteen een hele volle bos haar van zo'n 2 centimeter lang bij haar geboorte en dat ging vanaf het begin af aan ook meteen lekker doorgroeien. Met haar zaten we dus toen ze 5 maanden was al bij de kapper om er een leuk modelletje in te laten knippen. Bij Anouk hoorde naar de kapper gaan en staartjes maken etc. dus ook meteen bij haar jonge leventje en ze ging er altijd zonder problemen even rustig voor zitten om haar haartjes te laten doen. Toen ze 2 jaar was had ze al lang haar tot op haar schouders. Geen enkel probleem dus om naar de kapper te gaan, want ze was er van heel jong af aan al aan gewend.

Onze jongste dochter Noelle had bij haar geboorte ook wel een redelijk bosje haar, maar lang niet zo veel als Anouk destijds en het ging de eerste maanden ook veelal uitvallen. Bij haar duurde het dus wel tot een half jaar voordat haar haar weer wat begon te groeien en toen ze ruim een jaar was, begon het flink te pieken zodat een bijknipbeurtje wel nodig was. Dus toen ze 13 maanden was, zaten we voor het eerst met haar bij de kapper. Bij haar bestaat een knipbeurt echter alleen nog maar uit bijpunten, want een modelletje valt in haar vlashaartjes nog steeds niet te knippen. Ze vond het echter wel reuze interessant om naar de kapper te gaan en het was allemaal nieuw en er was veel te zien voor haar. Dus door haar nieuwsgierigheid zat ze lekker rustig in haar stoel voor de knipbeurt.

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier met 16 maanden, Milan heeft ook nog niet zoveel haar. Binnenkort wordt 'ie voor de tweede keer geknipt. Bij ons komt de kapper aan huis, dat lijkt mij voor Milan, maar ook voor de overige klanten bij de kapper, fijner. Ik zet 'm dan in z'n kinderstoel, voor de tv, met een bakje fruit. Het ging eigenlijk heel goed de vorige keer, hij zat af en toe wel verbaasd achterom te kijken, maar daar hield de kapster al rekening mee.

Deel Deze Pagina