Doen wij te weinig?

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door mama40, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

En woont ze dan samen met die vriend? Want om heel eerlijk te zijn (en ik zal wel de enige zijn hier) vind ik dat het het kind van jouw partner en haar alleen is, en zij dit dus samen moeten oplossen. Zij heeft geen rijbewijs en dus komt het er op neer dat een ander dan de moeder het kind moet halen/brengen....

Moeder heeft de hele week het kind al, waardoor ze al extra kosten maakt (bijv rijden voor de voetbal, kind uit logeren brengen bij een vriendje, met het kind naar het ziekenhuis, ik noem even wat) Ik vind het dus logischer dat vader hem komt halen en brengen, ten slotte wil hij hem zien, en is het het enige dat hij in de week voor zijn zoon kan doen, de rest van de week zorgt moeder al voor hem.

En nee, vanaf 12 mogen kinderen kiezen bij wie ze willen wonen.

2. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Kinderen worden GEHOORD op 12. Mogen echt niet zelf kiezen hoor. Zou nog al sterk zijn dat een 12 jarig kind moeder of vader buiten schot kan zetten. Wel kan een kind dan week om week of co ouderschap vragen wanneer er dat nu niet is. Rechter zal altijd kijken wat het beste is voor het kind en niet wat het kind denkt dat het beste is.

3. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Wasmachine: ik kende haar en mijn man nog niet toen zij verhuisde naar de andere kant van het land.Dus eerder ter sprake brengen kon niet voor mij.

Ik zal altijd de lieve vrede bewaren voor mijn stiefzoon.Ik zal absoluut niet mopperen op haar als hij er is,dan doen mijn man en ik wel als we samen zijn.
    En over oordelen: ik ga hier verder niets neerzetten maar neem maar van mij aan dat er een heleboel misloopt daar. Nogmaals, ik ben zelf ook al lange tijd moeder,weet dat je niet altijd alles goed kunt doen maar zoals eerder geschreven: onze kids gaan voor alles en dat schort er daar behoorlijk aan.

Over naar de rechter stappen: dat zullen wij zeer zeker niet doen,als zij het niet eens is met de gang van zaken dan doet zij dat zelf maar.

Mamabri: Natuurlijk is het het kind van mijn man en zijn ex. Maar ik vind het te ver gaan om dan mijn man elke week ruim 7 uur onderweg te laten zijn.Hij zou het zo doen,hij wil idd zijn kind zo veel mogelijk zien maar het feit blijft dat stiefzoon niet eens een week thuis mag blijven van zijn moeder. Zij wil echt alles bepalen,zelfs de kleur laminaat die wij bv in huis hebben.....
    Misschien kun je wel tussen de regels door lezen hoe de vork in de steel steekt?
    Ze heeft wel een rijbewijs maar durft niet te rijden.....

Het is ook lastig dit hier te schrijven,er spelen nog veel meer dingen dus ik hou er maar mee op.
    Bedankt iig geval voor jullie zienswijze!

4. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hij is 10 jaar schrijf je, kan hij dan al zelf komen met de trein? Zet zijn moeder hem op de trein en halennjullie hem van het station.

5. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ben ik het niet mee eens! als de moeder geen rijbewijs heeft dan vind ik wel dat haar partner niet hoeft halen of te brengen.

Maar stel een moeder heeft wel een rijbewijs..ja de vader wil hem kind zien maar voor moeder (in de meeste gevallen hier helemaal) zijn de kinderen bij de ex partner voor haar rust.

Dus nee ik vind dat ze beide heen en weer moeten brengen
    al dan niet de elke de helft

6. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Famke 80: nee hij kan niet alleen met de trein.Daar vind ik hem nog te jong voor en dan zo'n eind.

En het is ook niet dat we helemaal niet willen,alleen de manier waarop alles "moet".
    Maar goed, vriend van ex heeft naar een baan hier in de omgeving gekeken hebben we afgelopen weekend gehoord.Helaas niets kunnen vinden en ik hoop dat dat ooit wel zo zal zijn,dan kan stiefzoon gewoon lekker langskomen, ook door de weeks, wel zo gezellig voor allemaal!

Deel Deze Pagina