Terugplaatsing, zoontje mee?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Espoir, 23 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.674
    768
    113
    Hoi allemaal,

Als de punctie morgen goed verloopt heb ik zaterdag de terugplaatsing. En nu lukt het me dus uitgerekend voor zaterdag niet om oppas te regelen voor mijn zoontje van 2,5..

Is het erg ongepast om hem mee te nemen? Een andere optie is nog om alleen naar de terugplaatsing te gaan en ml bij ons zoontje te laten, maar natuurlijk heb ik ml er liever gewoon bij..

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Een terugplaatsing duurt max 10 minuten. Wellicht is je zoontje niet zo'n druktemaker en kun je hem even in de gang in de wandelwagen laten? Zaterdag is het daar ook niet zo druk, neem ik aan.
    Wellicht even met het ziekenhuis bellen hoe zij er tegenover staan.

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Ik heb mijn zoontje wel meegenomen, maar hij was toen 11 maand. De artsen vonden het overigens heel erg leuk, ze zien eigenlijk alleen maar de embryo's op het beeldscherm en niet wat voor kindjes daar dan uit ontstaan.

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is bij een aantal terugplaatsingen geweest. Ging altijd prima. Ze mocht alleen niet mee het lab in.

5. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.674
    768
    113
    Dan nemen we hem maar mee. Hopelijk plannen ze ons niet tijdens z'n middagslaapje🙈.. Op zich vermaakt hij zich altijd wel prima met de tablet oid

6. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Zondag terugplaatsing gehad en mijn vriend en zoontje waren erbij. Alleen mocht mijn zoontje niet de behandelkamer in. Voor ons was een stel in dezelfde situatie en we hebben om beurten op elkaars kindjes gepast. In het vu is er een opvang voor kinderen. Weet niet in welk ziekenhuis je zit?

7. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.674
    768
    113
    In het isala..

8. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Aha, weet helaas niet hoe het daar zit, maar zou eens informeren. Wel leuker om met zijn drieën te gaan :). Spannende tijd weer :D

9. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

29 jan 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zou het wel even informeren. In het vu mocht mijn dochter ook niet mee, die stond samen met ML buiten.

10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ik snap je dilemma, maar toen ik in de MMM zat vond ik het vreselijk dat ouders hun (of zelfs een kind van een ander) meenamen naar het ziekenhuis. Zat je daar met je wanhopige wens om kinderen te krijgen en het lukte maar niet en dan kwam dat bij mij altijd hard aan. Vond het zo oneerlijk. Tuurlijk lag dat bij mij hoor, maar ik zou m'n kind nooit meenemen naar zo'n plek. Gewoon omdat daar mensen zoals ik kunnen zitten en ik weet hoe het voelt. Ik vind het geen plek voor kinderen en denk dat er altijd wel een oppas oplossing is.

11. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Iertje...ik snap wat je zegt, maar hier is er niet altijd een oppas oplossing hoor. Opa's en oma's wonen niet om de hoek en de kinderopvang is dicht in het weekend;). Daarnaast vind ik het mooi om zo'n moment met mijn man en zoon te beleven. Het hele traject is al zo klinisch. Ik zou mijn zoon een volgende keer weer meenemen. Vervelend dat je het zo ervaart. Had dat bij de poli gynaecologie wel, maar bij de ivf kliniek zitten in principe gelijkgestemden (zo zie ik het;))

12. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Het VU biedt mogelijkheid voor kinderopvang. Misschien biedt het ziekenhuis waar jij loopt ook zoiets?

13. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.674
    768
    113
    Ml moest gisteren de eicellen naar het isala brengen en heeft het toen gevraagd. Was geen probleem en er is zelfs een speelhoek in de wachtruimte

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.674
    113
    Mijn dochtertje is bij de Isala altijd mee geweest bij terugplaatsingen, ze zat dan gewoon bij mijn man op schoot in de behandelruimte mee te kijken. Hartstikke interessant om op de tv in mama's buik mee te kunnen kijken! Soms speelde ze een spelletje op de tablet, of was ze druk met een doosje rozijnen. Succes met de terugplaatsing!

Op de gang laten in de kinderwagen zou ik niet doen. Wij waren altijd minimaal 20 minuten binnen. Eerst praatje, dan slangetje inbrengen, daarna werd de embryo opgehaald en na de terugplaatsing mocht ik 10-15 minuten blijven liggen voordat ik me ging aankleden.

@Iertje ik snap je redenering, maar heb juist altijd andere ervaringen gehoord. Mensen vonden mijn spelende peuter vaak een fijne afleiding in de wachtkamer, en een mooi vooruitzicht dat ze zelf hopelijk ook na de behandeling zo'n leuke peuter als resultaat hadden (mijn dochter is ook van een icsi zwangerschap). Het leverde vaak een glimlach op.

15. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.674
    768
    113
    We gaan het meemaken want we hebben 7 bevruchtingen!

16. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Jeeeh! Joepie :):)
    Op naar een plakker :)

17. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ja dat begrijp ik wel.
    Je doet je best om hoopvol te zijn, en een ander ook gewoon zijn geluk te gunnen. Maar... Soms kun je dat gewoon even niet zo goed hanteren...

Deel Deze Pagina