Vanaf wanneer is het een goed moment om naar de volgende autustoel te gaan kijken en passen? En welke winkel kan je een goed en objectief advies over geven?
Ik zou denken; als ze in de aanbieding zijn. Bij prenatal mama mazzel dagen ofzo. Ben ik tenminste van plan. Wisselent wanneer een kindje erin zit, want elk kindje ontwikkelt zich anders; qua grootte, qua gewicht en hoe het kan zitten. Richtlijnen zou ik op internet zoeken. Site van maxi cosi bijv. Verder maakt het denk ik niet zoveel uit. Mijn dochter is nu bijna 5 maanden . Ik laat haar net zolang in de 0-stoel als ze erin past. En als ze goed kan zitten proberen we stoel 1 wel.
Een goed moment om te gaan shoppen voor een volgende autostoel is wanneer jouw kindje eraan toe is. Want je moet je kindje echt in verschillende stoeltjes zetten om erachter te komen waar hij/zij lekker in zit. Je kunt het beste naar een grote winkel waar ze veel keuze hebben. Niet bij alle winkels hebben ze bijv de kiddy infinity pro, maar alleen maci cosi`s. Eraan toe is een kind dat te groot of te zwaar is voor de eerdere stoel. Bij de nieuwste maxi cosi is dat pas met 13 kilo of als het hoofd uitsteekt. Natuurlijk kun je wel op internet zoeken naar de goedkoopste winkel of beste aanbieding! Hihi hebben wij ook gedaan ;-p
Je kan een beetje inschatten hoe lang je kindje nog in de maxicosi past, aan de hand van de lengte van je kindje of als je kindje wat 'klem' gaat zitten. En dat is het moment. Dan heb je vaak nog wel een maandje of 6 weken om aanbiedingen etc af te wachten en om op je gemak te gaan proefzitten met je kindje . Mijn dochter is niet zo heel groot, inmiddels 78 cm, maar past dus nog steeds in de maxicosi. Autostoel staat al wel klaar, nog een paar cm en dan houd het echt op.
Levertijd is afhankelijk van de winkel en welke kleur je kiest. Bij sommige kleuren zal je langere levertijd hebben dan bij andere kleuren. Lastig om dat te voorspellen. Bij de onze was er geen levertijd we konden hem zo meenemen.
Ik ga volgende week bij de prenatal bij de mamamazzeldagen kijken...scheelt toch 20%... Finn er er nu nog te klein voor...maar de volgende mamamazzeldagen redden we waarschijnlijk niet...Hij is namelijk erg groot...hij past ook al niet meer in de wandelwagenbak en mag deze maand over naar het zitje... Het hoofdje van je kindje mag er idd niet bovenuit komen... Ons stoeltje van nu is tot 9 kilo en Finn is 7,5....dus dat duurt ook geen lange tijd meer!
Iemand van hier vertelde mij trouwens dat ze bij de Prenatal had nagevraagd of er levertijd was en daar was het dus zo;n 6 weken.
Dat was ik! De levertijd bij de prenatal is zo'n 6 weken. @robertsaskia, ik zou een autostoel kopen tijdens de mamamazzel dagen, dan krijg je 20% korting. De volgende mazzeldagen zijn volgend jaar april, en dan zal de kleine al wel in een autostoel zitten.
Zo rond de 9 a 10 maanden gaan ze toch wel over in een grotere stoel. Onze dochter was toen 9 maanden en bijna 9 kg. Dus die was gewoon uit dr stoeltje gegroeid. Wij hadden m ook al 2 maanden ervoor gekocht, tijdens mazzeldagen. En ze zijn eens per half jaar geloof ik, dus zou t ook nu doen. Scheelt toch veel..... Tenzij je qua kleur enzo wat minder kieskeurig bent, want bijv in Tilburg bij van Asten zijn vaak stoelen in de aanbieding. Alleen niet van die hippe kleurtjes. Daar heb ik ook pas de stoel gekocht voor Eva (maxi cosi-Rodi), dat scheelde echt heel veel!
isa is nu tegen de 10kilo aan en 11 maanden, maar zit nog steeds in de groep 0 stoel ("maxicosi"). We wachten zo lang mogelijk, maar gaan toch alvast een nieuwe kopen
Wanneer over naar de volgende stoel? Daar zijn vaak heel veel verwarring over. Over het algemeen willen mensen te snel over op een andere stoel, terwijl het kuipje achterste voren in de auto de meest veilige manier is van vervoeren. Het enige juiste moment om over te gaan naar de volgende stoel is wanneer de bovenkant van de oortjes bijna aan de bovenkant van de maxi cosi uit komen. Dat de benen over de rand gaan hangen is geen indicatie dat de stoel te kein wordt, is helemaal geen probleem. Dat het lijkt of de stoel wat krap wordt bij de schouders is ook geen indicatie voor een volgende stoel. (niet te dikke jassen in de autostoel gebruiken)
op Kind in de auto - Home vind je ook heel veel nuttige info over kinderen in auto's vervoeren. bij 'links' staan oa. de testresultaten van botsproeven. ik raad iedereen met klem aan die grondig te bekijken. je schrikt er gewoon van! sommige goed aanbevolen stoelen scoren maar een 'redelijk' op veiligheid (axiss!), dus die neem ik in ieder geval niet. op veiligheid bezuinig ik niet. wij gaan denk ik voor de priorifix (met steunpoot en isofix, dus véél veiliger dan 'losse' stoeltjes). de bovengenoemde site gaat voornamelijk over achterwaarts-gerichte zitjes. stukken veiliger bij frontale aanrijdingen (5x!), maar helaas passen die niet in mijn auto. als ik er plek voor had gehad, had ik vast ook zo'n zitje gekozen, maar nu ga ik voor een van de allerveiligste voorwaarts-gerichte.
Iemand ervaring met Autostoeltjes van Maxi Cosi en Romer. Goedkope kinderzitjes Quinny kinderwagens model Buzz en Zapp. Is goedkoper dan prenatal tijdens de mama mazzeldagen en geven duidelijk aan of een stoel op voorraad is.
De oude modellen bijvoorbeeld van de Tobi zijn goedkoper, de modellen van nu dezelfde prijs. Bij de Tobi maakt dat wel uit, want die zijn namelijk verbeterd afgelopen jaar.......