fijn, helemaal naar de 12 weken toegeleefd (was al met 4 weken hele dag door misselijk), word ik met de dag misselijker... had zo gehoopt dat ik eindelijk weer eens normaal zou kunnen eten, maar elke hap maakt het alleen maar erger... wie herkent dit en hoelang duurde het bij jullie?
Ik heb tot de bevalling lopen kotsen, ook ik leefde helemaal toe naar de 12 weken, toen naar de 20 weken, want had gehoord dat het dan ook minder kon worden, maar nee. Geen positief verhaal dus. Is echt gewoon afwachten. Sterkte, het is echt super k*t.
phoe dat lijkt me helemaal heftig. gelukkig houd ik nog wel alles binnen. vorige keer was ik ook lang aan het wcknuffelen. maar zou niet meer weten tot welke week.... maar hele zw. lijkt me vreselijk. nog gefeliciteerd trouwens
Ik en ben nog steeds kotsmisselijk niet wat je wilt horen maar goed hier werd ook steeds gezegd 12 weken word minder toen 16 toen 24 en toen was het wanneer ze ingedaald is maar jammer genoeg was dat niet zo.. Je kan wel met de Ha praten over medicatie en zelf schema maken wat je maag erger irriteerd dan het andere en steeds afwisselen soms kan Dat werken
heb wel primeran, neem maar de halve dosis ivm enge bijwerkingen die je er evt van kan krijgen en geen idee of die kleine er ook last van kan krijgen. Het helpt wel tegen het hele erge kokhalzen enz, maar weg is het niet. rennies helpen ook niet. eten tja... ben er nu nog niet achter. zure dingen vermijd ik. verder word ik bijna van alles naar
Ik van week 8 tm 15 misselijk geweest incl overgeven sochtends. Ik kwam erachter dat blanke vla bij mij helpt, geen vanille vla maar echt blanke vla, wie weet helpt t bij jou ook nu nog wel is heel af en toe misselijk maar dat is echt zelden!
Hier ook voelde me de eerste weken kiplekker, dacht ik er makkelijk van af te komen. Niet dus..ben nu 13 weken en vorige week een half pak yogidrink uitgekotst & nu met vlagen zo erg misselijk! Vraag em af hoe lang dat duurt.. Dus de eerste 12weken-praatjes gaan niet voor iedereen op, bij mij begon het pas!
Als je bijwerkingen lijkt te krijgen al stoppen, bij mij werkte het kreeg lichte bijwerkingen eerst ik dood leuk door gebruiken de zetpillen hield niks binnen toen kreeg extreme allergische reactie.. Zal niet teveel in detail treden maar wees wel op je hoede als iets van bijwerking begint stoppen ermee.Hoe slecht ook met mij ging ziekenhuis opname en al de baby maakte het prima ze kunnen goed tegen een stootje en als goed is komt het niet door de placenta heen maar pas aub op jezelf.Omeprazol is ook optie maar dat is niet tegen misselijkheid maar een maagbeschermer die heb ik nu en geen bijwerkingen van overleg met je huisarts wta beste bij je past en je angst over primperan misschien hebben ze nog wat anders met minder kans op bijwerkingen.
nouja ik heb nu nergens last van met primperan. maar heb daar hoop enge dingen in de bijsluiter over gelezen en vind dat wat eng. iig haalt het in 'nood' de scherpe kantjes eraf. zal eens kijken met blanke vla. wie weet helpt het. vind altijd zo sneu, mijn vriend kookt geweldig en doet zo zijn best maar krijg nix weg.
Ook ik heb geen positief verhaal voor je. Ik leefde helemaal naar week 12, toen naar week 16 en zelfs nu week 17 een keer overgegeven.:x Ben er ook klaar mee, ben wel stuk minder misselijk en heb wel het idee dat het afneemt dus op hoop van zegen!
Ook hier toegeleefd naar week 12, toen 13, 14, 16.... Toppunt was hier rond week 15/16. Gestart met emefasane. Nu sinds een week gestopt.. Gaat redelijk. Mits ik in de ochtend heel rustig aan doe en ontbijt met thee en zonder vruchtensap ( terwijl ik daar juist zo'n zin in heb! )
Hoi, Ik ben ook al misselijk met veel overgeven vanaf week 5 en keek ook uit na 12 weken, maar toen ging het nog niet bepaald beter. Vandaag ben ik 14 weken en de laatste paar dagen merk ik wel dat ik iets minder misselijk ben en ook minder vaak overgeven gelukkig. Ik gebruik nu ook geen medicijnen (Primperan) meer en het gaat in elk geval niet slechter. Rustig aan doen en steeds kleine beetjes eten/drinken helpt nog het beste. De misselijkheid is nog steeds aanwezig maar in elk geval in mindere mate dan paar weken terug.. dus ik leef nu toe naar de 16 weken! Hoop dat het bij iedereen gauw over mag gaan! Respect voor alle dames die 9 maanden ziek waren..dat lijkt me echt heel zwaar.
Ik was misselijk (incl overgeven) van week 6 tot 18. Bij mij werd het daarna gelukkig wel minder. Ik begon wel standaard elke dag met een kopje thee en een cracker die mijn man heel lief naar boven bracht. Als ik daar wat rustig van weg had gewerkt, kwam ik pas mijn bed uit. Hopelijk blijft me dit deze keer bespaard...
hoop ik ook voor je! leukste is dan altijd de opmerkingen: ach het hoort erbij. je bent niet ziek maar zwanger, dus geniet er van. je koos er toch zelf voor? pfff voor iedereen: hoop dat het snel over is iig!
haha nouja het gekke is, voel me nog steeds niet zo 'connected' met die kleine in mijn buik. heeeel gek. ook al groeit alles aan mijn voorkant haha. nouja komt vanzelf denk ik
Aww ja hier hetzelfde maar hij kookt nu voor mijn dochter en hem apart en voor mij vet en kruidenloos dat helpt.. Ik verlang echt naar normaal eten denk dat dat eerste is wat ik doe na de bevalling een stevige maaltijd eten gekruid en lekker vettig hihi.. Vanille vla is voor neutraliseren van je maagzuur kan helpen mijn vriendin eet alleen maar alle soorten ontbijt granen of cornflakes en melk of yoghurt dat houd zij alleen binnen misschien ook een idee
Hey meis, mijn verhalen van de eerste en van nu ken je al een beetje natuurlijk, dus die hoef ik niet te vertellen Wat wel zo kan zijn is dat je hcg nu op zijn top is en dat het nu binnen enkele weken wel wat af gaat nemen.... Ik hoop t in ieder geval voor je (en voor mezelf ook nog steeds hihi) De Vk heeft hier al aangegeven dat als t in t tweede trimester nog zo erg is, dat ik dan weer omeprazol mag gaan gebruiken ipv de emesefane. Dit heeft bij de eerste ervoor gezorgd dat de misselijkheid wat dragelijker werd, dus daar hoop ik nu ook op als t weer zo gaat verlopen. Heb jij al zelf getrokken gemberthee geprobeerd? Ik nu nog niet, maar wil t wel gaan proberen als ik de lucht nu een beetje kan verdragen.... Sterkte ermee meis! Oh en hoe moeilijk t ook is... Probeer die stomme opmerkingen van het hoort erbij echt te negeren hoor!