bruiloft, foto's maken, waar gaan de gasten naartoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door Athina, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hallo :)

Voor diegene die al getrouwd zijn... Als je smorgens trouwt, en smiddags foto's gaat maken, waar gaan dan je daggasten in die tussentijd naartoe? Of wat 'doen' die in die tussentijd???

Ik ben zelf ceremoniemeester, maar mogelijk zijn hier leuke ideeen voor in die tussentijd voor de rest van de gasten.

Bij een vriendin zijn we tussen het trouwen in gemeentenhuis en trouwen in de kerk, even thuis geweest bij familie, maar nu is het dus trouwens en daarna naar de feest locatie of ? En wat doe je op die feestlocatie? Gewoon zitten en wat drinken? 2,5 uur is best lang naar mijn idee om vol te maken zonder het bruidspaar?

maar oke, hoe is dat bij jullie gegaan? Bij onze eigen bruiloft zijn we eerst foto's gaan maken ;) en daarna gaan trouwen... nadeel daarvan was, dat we uiteindelijk eigenlijk wat te laat waren op de trouwlocatie ;) .

maar oke, alvast bedankt voor de reacties :)

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Wij zijn na het trouwen met onze daggasten naar de feestlocatie gegaan, daar wat gedronken e.d en toen zijn wij foto's gaan maken. Daggasten hebben zich ondertussen zelf moeten vermaken en dat is prima gegaan.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    2,5 uur voor foto's maken????

Wij doen het zo.

Trouwen om half 10. Inclusief de portretten met de familie is dat tot half 11 ongeveer.
    De familie gaat naar de receptielocatie en wij gaan foto's maken.
    Familie kan daar gezellig koffiedrinken met wat lekkers erbij en als wij terugkomen gaan we eten.

4. Maia

Maia Niet meer actief

wij zijn foto's wezen maken voor we gingen trouwen (ophalen - foto's maken - naar het gemeentehuis).

mijn ouders hadden bij hun thuis gewoon koffie met wat lekkers voor de mensen die daarheen kwamen en gingen gezamenlijk met z'n allen naar het gemeentehuis op ons wachten.

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Toen wij gingen trouwen waren er daggasten die naar het huis van mijn ouders kwamen.Want mijn man kwam me bij m'n ouders ophalen. Daar hadden we zo'n 2 uur gezeten en hadden we hapjes etc. besteld. Daarna zijn we met z'n allen naar de locatie gegaan waar we dus foto's gingen maken. We vonden het wel leuk om ook met die daggasten (ouders, oma, zussen, zwagers en hun kids, fotograaf, getuigen & ceremoniemeester) foto's te maken. Hebben een aantal foto's met hen gemaakt en een aantal met z'n tweeën. Bij ons startte de plechtigheid namelijk om 16:00 uur. Hebben het zo gedaan, zodat dan iedereen die aanwezig was bij de plechtigheid direct door kon naar het feestlocatie waar we dan met alle gasten zouden eten en feesten :)

6. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    DAt is een hele mooi tijd! En heb je ook zeker nodig!

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij zijn 's ochtends foto's gaan maken. We wilden niet weg tijdens de dag en onze gasten achterlaten op óns feest. Vond het super, zou het zo weer doen. Zo ging het ongeveer:
    10.30 werd ik opgehaald door manlief, foto's maken
    rond 12u weer terug, toen waren ook getuigen en schoonouders bij ons thuis, samen broodjes gegeten
    om 12.45 naar gemeentehuis, voor de wet getrouwd om 13u, daarna door naar de kerk en om 14u de kerkelijke inzegening (RK).
    Daarna naar feestlocatie, uitgebreide lunch met 60 man, beste vrienden, ooms en tantes, van 17-19u receptie en vanaf 20u het feest.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bedankt voor de reacties alvast... De trouwtijd staat redelijk vast nu op 11.00 uur... en ze moeten daar met de koets (waarschijnlijk) naartoe, dus veel vroeger trouwen gaat niet lukken denk ik.

en qua tijd voor foto's maken, ga ik liever iets te ruim zitten, maar zelf hadden wij die tijd ook nodig uiteindelijk ;) -en ze hebben ook nog een bruidsmeisje (onze dochter) dus dat zal ook wat langzamer gaan, ook al gaat zij niet de gehele tijd mee met de foto's...

Maar oke, bij de meeste is het dus gewoon zelf vermaken op de feestlocatie... misschien kunnen we daar gewoon lunchen en het bruidspaar zelf picknicken bij het foto's maken..

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik vind 2,5 uur erg lang hoor voor foto's maken.
    Maargoed ik heb dan ook nog een peuter rondrennen die nergens geduld voor heeft.
    Wij doen dus de foto's met de familie in +/- 30min en daarna hooguit een uur voor onze eigen portretten.
    Lang zat lijkt me.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij wilden ook niet de gasten alleen laten en dat ze zichzelf maar moeten vermaken tijdens de foto`s maken. Wij hebben eerst foto`s gemaakt en zijn pas om 15:30 getrouwd. Daarna receptie voor iedereen die bij het trouwen was en nog wat extra mensen. `s Avonds zijn we gaan eten met een klein groepje mensen, avondvullend diner).

Ik zou als je om 11 uur trouwt. Aansluitend lunch doen. Dan heb je een groot deel van de tijd al ingevuld. Zeker als ze nog naar de locatie toe moeten rijden en erna ook weer ergens anders heen.

11. lentebloempje

lentebloempje Fanatiek lid

23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    Toen een vriendin ging trouwen moesten we ook wachten op de feestlocatie. ook zo ruim 2en half uur. Duurde erg lang.
    Er gingen zelfs gasten winkelen in het nabij gelegen tuincentrum.

12. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    IK zelf zou een aantal foto's maken voor het trouwen. dus bv voor twee foto lokaties te kiezen.
    en dan naar de 1 al voor het trouwen te gaan. kan je daar mooi de foto's met de koets maken. dan trouwen en daarna naar de ander lokatie gaan. zo hoeven je gaste niet te lang te wachten.

Toen ik zelf trouwde hebben we dit ook gedaan. smorgens eerst naar de ene lokatie toen trouwen toen ander lokatie. en wij vierde het feestje daarna thuis. dus de dag gasten waren al bij ons thuis.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij trouwen a.s. vrijdag en hebben ook gekozen om eerst foto's te maken.
    In eerste instantie dacht ik fotos te maken na het trouwen voor de wet. Dan wilde ik dat alle gasten (behalve ouders en getuigen, want die wil ik graag op de fotos) alvast naar de feestlocatie zouden gaan voor een kop koffie en dat wij dan later kwamen.
    Maar omdat wij in januari trouwen en pas om 15.00 uur, leek het ons toch slimmer om van te voren foto's te maken, ook ivm het weer dat misschien wat donkerder is etc.
    Mijn aanstaande :D komt me om half 1 ophalen bij mijn ouders thuis en vanuit daar gaan we foto's maken. Vanaf de foto-locatie rijden we dan door naar het stadhuis. Dus we trekken er ongeveer 2 uur voor uit.

14. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Wij hadden dat ook, maar de lokatie waar we de ceremonie hielden kwam met een super idee. In het dorpje waar we trouwden (broek in waterland) is het heel erg leuk om een "rondleiding" te doen. Dit hebben we dus geregeld voor de daggasten. Daarna zijn ze onder leiding van onze ceremoniemeester naar de feest en eet lokatie gebracht in afwachting van ons! Iedereen vond het super geweldig!

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hebben met zn allen foto's gemaakt, was super leuk :)
    Maar wij zijn in Willemstad getrouwd in de zomer dus dan hoef je ook niet echt ergens naar toe. Heel Willemstad is erg mooi natuurlijk om foto's te maken :)

16. lely

lely Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.328
    0
    36
    NULL
    NULL
    Toen wij gingen trouwen gingen de gasten naar mijn ouders thuis en werden daar voorzien van koffie/thee en broodjes met beleg toen wij foto's gingen maken. Daarna zijn we iedereen gaan ophalen en samen naar het gemeentehuis gereden.

17. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Wij trouwden in de ochtend, daarna gingen we naar een locatie om te lunchen. Mijn man en ik aten snel een broodje en gingen toen op weg om de foto's te maken. De gasten konden op het gemak lunchen en als ze zin hadden even de stad in. Daarna was de kerkdienst. Het was prima geregeld zo en de gasten hebben zich uitstekend vermaakt.

18. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    als wij foto's gaan maken, dan gaan onze dag gasten met mijn vader mee naar huis!!!
    even wat drinken en wat eten...

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij zijn foto's gaan maken na de plechtigheid en koffie met taart op een terras. De gasten die niet bleven eten konden toen vast naar huis, de gasten die wel bleven eten (waren er een stuk of 12) bleven lekker op het terras zitten met een glaasje en we waren ook maar een uurtje weg ofzo. Was prima

20. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie

Kleine Tip doe je trouw ring al vast om. staat mooier op de foto's kreeg die tip toen ook van een colega die het niet had gedaan. is wel jamer zie je toch best wel op een foto

Deel Deze Pagina