doet de politie dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamazeyad, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

net een vrouw aan de deur in gewone kleding die zei dat ze van de politie was en dat ze een buurt onderzoek deed omdat er bij onze achter buren is ingebroken. er wordt bij ons in de buurt vaker ingebroken maar voor het eerst dat er politie langs de deur komt en dan zo laat:(. ze vroeg of ik wat had gezien en vroeg naar ons camera systeem en of hij toevallig op de tuin is gericht. ik wordt hier een beetje argwanend van alsof ze checkte of ons systeem het echt doet. ze liet wel een badge zien maar heb nog nooit zo'n ding van dicht bij gezien dus wie weet ..... . mijn vraag dus gaat de politie echt langs deuren om te vragen of mensen wat hebben gezien en ook rond deze tijd?

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hier deden ze dat wel na een overval op de snackbar in de buurt. Belden ze overal aan inderdaad :)

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ja dat doen ze wel, maar bij mijn weten altijd in uniform. Je kunt even bellen of ze rondvraag hebben gedaan, dan weet je zeker of het geen 'vooronderzoekje' was.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Gewoon even de politie bellen inderdaad.

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

In uniform vast wel. Ter controle even bellen lijkt me geen overbodige luxe ;)

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Precies, even navragen bij de lokale politie.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja, dat doen we

Ook zonder uniform, dat is vaak de recherche of het woninginbrakenteam.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ja hoor dit gebeurt gewoon.
    Een vriend van ons werkt ook bij de politie en is ook vaak in burger, en bezoekt dan ook wel eens mensen aan huis.

9. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

oke:D dan maak ik me maar geen zorgen verder. ik hou niet zo van bellen:) net even bij de buurman nagevraagd maar er is gisteren echt ingebroken achter ons dus zal wel goed zitten.

10. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Ja, dit doet de politie zal wel de recherche zijn geweest.
    Ze zijn in burger dan wel verplicht om hun politiepas te tonen. Hierop zit een badge en een pas met foto inclusief dienstnummer.

Niets om je zorgen over te maken dus.

11. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    bel even voor de zekerheid de politie op om navragen of dat klopt ja of nee voor het zelfde geld staan ze bij jou in huis

12. p1982

p1982 Niet meer actief

Legitimatiebewijs vragen

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja hier kwamen ook 2 agenten langs, toen er werd ingebroken bij de achterburen

14. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Je kan voortaan ook het badgenummer vragen en daarna de politie bellen om na te kijken! Zijn ze verplicht te geven heeft een agent mij verteld.

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier een tijdje terug 2 man in burger binnen gehad omdat onze buurman getreiterd werd door de hangjongeren in de buurt. 1 agent liet direct zijn politielegitimatie zien en toen hebben we ze binnen gelaten. Later in gesprek bleek waarom ze in burger waren.

Maar bij twijfel altijd bellen maar ik denk dat dit wel klopte.

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    recherche wel geloof ik...zijn hier ook eens geweest aan de deur ivm moordzaak :S

Deel Deze Pagina