ehhh nou mijn weeen voelden echt niet als spierpijn maar als dat ik in tweeën werd gescheurd. (heb er dan ook erg kort over gedaan) Mijn oma omschreef bevallen altijd als gewoon een beetje ongesteldheidspijn, alleen klein beetje erger, stelt niets voor. (heeft 5 kinderen gekregen) Toch bijzonder hoe verschillend bevallingen en weeen zijn en hoeveel verschil er zit in hoe mensen het bevallen ervaren.
Ik had een weeenstorm, dus vond de weeen erg pijn doen. Buik, benen, rug. Ik was altijd bang het moment dat ze eruit komt dat dat zeer zou doen, ik voelde er niks van!
ik denk echt dat het per persoon anders is. Vooral ook hoe ze de pijn ervaart enzo. Bij de eerste had ik een weeenstorm. Dat was vreselijk!! Maar zodra ik mocht persen was de pijn over. Vond het persen het makkelijkste van allemaal!! Binnen 5 minuten was de oudste dus ook geboren. Bij de jongste ook inleiding maar toen gelukkig geen weeenstorm. Maar zo rond de 6 cm dan word het zwaarder en pijnlijker en meestal word je dan ook misselijk ( ik tenminste wel ) En dan weer persen. Ook dat vond ik het makkelijkste van allemaal. Het staan van het hoofdje ( zoals ze dat noemen ) dat doet het pijnste. Ook de jongste binnen 5 minuten geboren. Ik dacht gewoon niet aan de pijn maar gewoon iets wat ik MOEST doen. Flink boos maken en aanpakken maar ik had dan ook wel hele sterke persweeen dus het persen was dan ook een eitje voor me. Naderhand zei ik altijd : het persen vond ik het makkelijkste van de hele zwangerschap en bevalling
Pijn heeft een functie bij de bevalling, dat jij op dat moment alle aandacht bij het bevallen houdt, je lichaam geeft vanzelf aan wanneer je kan persen, een perswee is overweldigend en een opluchting wanneer je mag persen. zwanger zijn duurt 9 maanden, de bevalling is zo gebeurd en bekroont met een gave baby ontspan, je moet er toch doorheen,succes
Ik zal niet liegen bevallen doet pijn. Persoonlijk had ik weinig last van pijn tot ik zes centimeter had. Toen werden de weeën pijnlijker. Ze bereikten toen telkens een piek die net voorbij die grens gaat dat je denkt ik kan het niet aan maar dat was alleen bij de piek van de wee. Dat duurt niet zo lang maar komt telkens bij iedere wee terug en dat weet je dus telkens als je een wee krijgt denk je o daar komt die k.. Pijn weer. Persweeen zijn vind ik niet zo pijnlijk. Staan van het hhoofdje weet ik niet. Ik ben beide keren ingeknipt daar voel je tijdens de bevalling overigens niets van. Meer daarna. Maar zoals andere hier ook zeggen. Iedereen beleefd het anders. Dames die binnenkort bevallen zet 'm op!
Ik vond het ook erg zwaar.. Maar mijn weeën kwamen zo snel achter elkaar dat ik geen rustmoment vond tussen de weeën door.. En tegen de tijd dat ik echt niet meer kon, was ik te laat voor pijnstilling en had ik koorts tijdens het bevallen en meneer een veelste hoge hartslah en kon ee ook nog eens niet uit.. Uiteindelijk is meneer met de tang gehaald en ik moet zeggen dat ik dat toch wel erg zwaar vond, ik heb de hele bevalling mijn mond gehouden maar toen de gyn hem eruit trok heb ik echt gegild .. Maar iedere bevalling is anders ! En die van mij is nog kort geleden en zit in mijn geheugen gegrift , maar dat komt deels door een aantal foutjes van de vk en het ziekenhuis !
Ik vond het wel meevallen. Alleen de laatste centimeters ontsluiting deden gruwelijk veel zeer. Maar dat is ook niet vreemd 3 cm in 10 minuten. Over een aantal weken mag ik weer en heb er eigenlijk wel weer zin in. Maar ik ben dan ook niet zo heel erg goed in het zwanger zijn.
ja, het doet zo'n pijn. En nee ik was het niet meteen weer vergeten. Maar het is het wel waard, al zou ik pijnstilling (behalve de ruggenprik) niet weigeren Maargoed, heb het al twee keer zonder gedaan dus zal nu ook wel lukken..
Mijn 1e was ook een keizersnee, en kijk ook tegen de bevalling op. Ik kan al zowieso niet tegen pijn. Ik kan makkelijk flauw vallen bij pijn, ik kan er gewoon niet tegen. (ik ben een watje ik weet het) Heb bij mn 1e zwangerschap aangegeven dat ik niet tegen pijn kon, en had des tijds het gevoel dat de verloskundige dacht: "ja dat hoor ik van iedereen". Maar ik kan er echt niet tegen. Voor mij was ik toch wel blij dat ik bij de 1e een keizersnee kreeg. Ik weet niet hoe deze bevalling gaat lopen, maar als het een normale bevalling word, dan zie ik het bij die tijd wel. Ik hoef me voor nu nog niet druk te maken. Dat doe ik met een paar maandjes wel
Eerlujk gezegd kan ik je daar niet bij helpen, denk ik Ieders bevallig is zo eigen, geen een is hetzelfde. Mijn bevalling verlieo geweldig, en ha heb wel wat pijn ervaren. Maar biet extreem en dusdanig dat ik er echt een heel goed gevoel aan over heb gehouden Vooral een waanzinnig mooie ervaring waarop je zob1 wordt met jeblichaaam en je baby, heel bijzonder!
Ik heb het filmpje niet gekeken, maar wel sommigen verhalen gelezen en wordt er klein beetje zenuwachtig van. Ik wist dat ik deze topic niet moest lezen, maar was veel te nieuwsgierig wat mij ook allemaal te wachten kan staan hihi. Ik vroeg me af of je gebaseerd op hoe je zwangerschap verloopt kan uitgaan of je een makkelijk of moeilijke bevalling zal hebben. En dan doel ik niet op de pijn. Ik ga er gewoon vanuit dat het pijn zal doen. Tot nu toe loopt mijn zwangerschap heel goed, ik heb nergens last van. Hooguit een week misselijk geweest en that's it. Ik hoop dus dat de bevalling ook vlotjes zal verlopen zonder complicaties. Of is dat gewoon wishful thinking
Wat bij mij het ergste is geweest was de weeenstorm van ongeveer uur tot anderhalf uur.. (van 3cm naar volledige ontsluiting) Perweeen deden bij mij totaal geen pijn. Het moment dat me dochter werd geboren vond ik ook niet echt pijn doen eerder beetje branden.. Heb dus totaal geen rot ervaring gelukkig
We hadden een vrouw met zwangerschaps fitnes die met 41 weken nog alles deed en zich kip lekker voelde, haar bevalling duurde 36 uur en is geeindigdmet een spoed keizersnee dus denk het niet sorry!
Na de eerste wou ik nooooooit meer zelf kinderen. Ik was helemaal van de kaart. En nu zwanger van de derde en zie niet tegen de bevalling op. De pijn?ja vreselijk en bij de eerste dacht ik echt dat ik dood ging..
Ik heb het filmpje ook eindelijk kunnen kijken Maar ik vind het best wel meevallen. Heb het idee dat er meiden zijn die denken dat het baren van een baby is als poepen op het toilet hahahaha Natuurlijk os het geen pretje,en bij de èèn gaat het makkelijker dan bij de ander! Gewoon vertrouwen hebben in je lichaam,dan komt het allemaal goed
Ik vond de bevalling eigenlijk helemaal niet echt pijn doen Het was een prachtige ervaring die ik heel graag nog een keer over zou willen doen! De bevalling duurde vanaf de eerste wee tot dat ze er was zo'n 7 uur. Bij de laatste weeën moest ik wel even flink puffen, maar het was goed te doen. En persen was echt een makkie. In 13 minuten was ze er en ze was niet klein nl 3790 gram. En dus ook wel wat uitgescheurd. Ik vond het echt geweldig! Ja, eigenlijk gewoon een hele dikke drol leggen
pijn...ach het is niet heel fijn, maar de pijn is prima te doen hoor! ik zag ook echt niet op tegen de bevallingen en al helemaal niet naar die van de 2e. bij de eerste is alles nieuw en weet je niet wat je te wachten staat. ben van de oudste bevallen in 6,5 uur met vacuumpomp, omdat hartslag weg viel elke keer. en de jongste in 4uur bevallen van 1e pijntje tot uiteindelijk geboren.beide zonder medicatie. maar; wat ik wel erg vond tegenvallen was de pijn van de hechtingen daarna, bij de oudst een flinke knip gehad en pfff veel erger vond ik dat dan de hele bevalling. en oja, zo schreeuwen als op dat fimpje, hoeft echt niet hoor, hahaha! t valt echt reuze mee! tis maar net hoe je erin staat...het moet er toch uit, tis niet fijn, maar prima te doen en je overleeft het heus wel!
als je het aan mij zou vragen zou ik zeggen nee tis dragelijk ik heb niets gevoeld tot 8 cm ( zonder verdoving oid ) pas toen wat weeen en mijn pers ween heb ik wel gevoeld voor een half uurtje