Hier 38 uur weeen gehad en was gewoon op, dus met pijnstilling bevallen. Wat ik heel apart vond is dat het persen minder zeer deed dan de weeen. Oerdrang dat ie er gewoon uit moet.
Dat vond ik ook Saga, ik vond het persen minder erg. Al duurde het heel langen had ik geen kracht meer, je weet dat je nu dichtbij het daadwerkelijk bevallen zit. Met die ontsluitingsweeën heb je geen idee hoe het ermee staat. en dan kun je zuchten "deze wee komt nooit meer terug", maar er komt gewoon een nieuwe hoor!
meteen nadat je baby eruit was?? Dat bedoel ik meer he. Natuurlijk slijten de herinneringen, ik kan me nu ook de heftigheid niet meer zo herinneren als de eerste weken, dat zakt steeds verder weg.
Hier was ik alles vergeten toen die eruit was, ik geloofde er echt niet in als mensen dat zeiden. Ik dacht altijd, jahoor, doet mega zeer en je vergeet het zomaar ff??? Placenta liet ook gelijk los dus die floepte er na 2x persen ook gelijk achteraan. En na 3 uurtjes waren we thuis aan het genieten.
ja toen ze op me buik lag was ik de pijn echt weer vergeten van de weeen alleen branden het heel erg beneden haha
Ik ben afgelopen zaterdag bevallen van onze dochter..ze was enorm groot (56 cm en 4700 gram) maar het klusje was "geklaard" binnen 2 uur. Echter.........het was zó heftig dat ik niet goed wist wat me overkwam. Dit keer helaas ook weer rugweeen gehad die maar 40 sec duurden maar wel maar max 30 sec rust tussen de weeen door. Geen pijnbestrijding gehad dit keer waardoor ik de persweeen nu wel goed voelde; ze was er dan ook binnen 10 min. Weet uiteindelijk niet goed of ik nu de voorkeur geef aan de ingeleide bevalling van mijn zoontje (16 uur) of deze.........
Ik was ook super snel bevallen in 2,5 uur, was behoorlijk heftig in 2,5uur kan er wel op liegen maar het doet echt pijn ja! Maar het is geen fabeltje zodra ze geboren was, was ik alles vergeten, echt!
Ik denk dat het per persoon verschilt en ook hoe je bevalt. Of je ingeleid wordt, of je supersnel bevalt met heftige weeën of juist in een rustig tempo, etc... Ik ben ingeleid en belandde in een weeënstorm. Nadat ze het infuus even uit hadden gezet voor de ruggenprik, voelde ik mijn eigen natuurlijke weeën en die waren lang niet zo pijnlijk als de weeënstorm waar ik even daarvoor in had gezeten. Ik ben in 10 uur bevallen, waarvan ik 2 uur op persweeën heb moeten wachten en het uiteindelijk maar op eigen kracht ben gaan doen, waarna mijn dochter er in 19 minuten was. Dat had ik 2 uur daarvoor al moeten doen hihi! Mijn zus is van de 1e in 8 uur bevallen en vond het een makkie, waarom zou je pijnbestrijding nodig hebben? Van de 2e is ze in 3 uur bevallen met een weeënstorm en ze begrijpt nu heel goed waarom vrouwen soms om pijnbestrijding vragen. Zij is de pijn nog altijd niet vergeten! Ik was dat overigens meteen, riep ik tijdens de weeënstorm nog dat ik het nooooit meer zou doen, zei ik meteen na de bevalling dat ik er nog wel eentje wilde want het was zo bijzonder haha!
Ik heb het eigenlijk nooit als echt pijnlijk ervaren.. Vervelend? Ja dat zeker! Maar echt echt pijn? Nee. Stukje van cm of 7 tot 10 vond ik wel pittig, hoofdje dat 'stond' dacht ik heel even au!, maar eerlijk: ik heb bevallen als een makkie ervaren. Zal echt in de minderheid zijn en heb ook geen lastige bevallingen gehad + vrij hoge pijngrens dus dat werkt ook allemaal mee. Maar eigenlijk is het gewoon niet te vergelijken, want elk mens, elk lijf, elke pijnbeleving en elke bevalling is zo verschillend/anders. Je kan weinig anders als je overgeven aan de weeën en bevalling zelf, maar dat zal soms makkelijker gezegd dan gedaan zijn.
Ja, bevallen KAN pijn doen. Ligt er maar net aan hoe de vrouw in kwestie het ervaart. Wat voor de ene pijn doet, is voor de andere een peuleschil. Ik dacht ook altijd dat bevallen heel pijnlijk was, maar ik kan je zeggen dat het me reuze is meegevallen, en dolgraag iedere wee weer opnieuw zou willen doen. Ondanks dat ik rug, been, EN buik weeen had
Het filmpje vond ik hilarisch. En ja, zoveel pijn doet het echt, helaas! Maar niettemin vond ik het goed te doen.
Ik vond het best meevallen. Mijn vliezen braken. Uur later met 18 weeën van maar 40 seconde toch de vk gebeld. Die wilde eerst niet komen. Toen ze er was had ik al 5cm ontsluiting. Die weeën waren nog heel goed op te vangen. Waren rond half 9 in het zh. Heb nog een ruim een uur weeën gehad. Ik wilde net toch voor alle zekerheid een ruggenprik vragen (waren dus de laatste 3 weeën voor het persen achteraf). Had wel een weeënstorm door de snelheid. Toen had ik dus al 10 cm en mocht gaan persen. Het persen zelf vond ik wel even lastig. Maar dat was meer omdat ik overgeeffobie heb en bang was te moeten overgeven.
Hoi, Ik had bij de eerste een weeenstorm en dat was best pijnlijk. Bij het eenmaal echt persen deed het nog veel meer pijn. Ik noemde het altijd het gevoel van een skippybal door een sleutelgat, het was een brandende pijn. Maar raar maar waar, je bent het ook supersnel weer vergeten hoor ! Had daarna nog paar dagen een beurs gevoel. Nu nog ongeveer weekje voor onze 2e kleine meid, ben benieuwd hoe dat gaat ....
Hm, ik weet niet of ik dit topic eigenlijk wel moet lezen...Ik ben behoorlijk angstig voor de bevalling, heb een rare fixatie op 'down there', ben vooral bang voor de uitdrijving enzo.
ja lekker voelt het niet haha! maar ik vind het reuze mee vallen zou het vandaag zo weer doen!!! heb meer een hekel aan de tandarts brrr.
Pijn? Ja ongelofelijk! En dat iedereen roept 'als hij/zei er eenmaal is ben je alles vergeten' nou eeeeecht noooooit van mijn leven dat ik die pijn vergeet! Nu weer zwanger, maar ik zie nu al weer op tegen de pijn van de bevalling! En dat alles terwijl ik alveel pijn heb gehad in mijn leven, ik niet kleinzerig ben.. Maar goed, niet elke bevalling is hetzelfde gelukkig!
Ik vond het ook best heftig! Nou heb ik heel lang de persweeen weg moeten puffen wat pittig was! 90 min persen en uiteindelijk vacuumpomp meneertje lag flink dwars met zn hoofdje en woog 8 pond. Die vacuum pomp vond ik niet zo erg meer was blij dat mn mannetje eindelijk zou komen was kapot! Het is topsport maar het is het dubbel en dwars waard als je dat kleine wondertje op je buik krijgt!! De pijn vergeten: nee dat heb ik nu twee weken later nog niet haha maar de scherpe randjes zijn er al wel af! Alles gaat goed met ons en het is zo bijzonder een wonder echt waar! Ook al moet ik best wennen aan alle moedergevoelens hihi! Maar elke bevalling is ook anders en je kan je niet vasthouden aan verhalen van anderen. Succes aan de meiden die nog moeten bevallen en zet m op! Positief blijven denken!!
Had ik ook maar die persweeen deden mij geen pijn. Heerlijk gevoel eerder na die laatste weeen. Ik had het persen niet willen missen. Ook nul pijn gevoeld bij het persen. Maar ik had maar 4 minuten nodig om haar eruit te krijgen. Dus mij viel het mee. Kan me de pijn niet herrineren. Echt niet. Alleen dat ik op het laatst krom lag.