Wat een onzin dat er mensen zijn die vinden dat wanneer een vrouw gilt tijdens de bevalling ze zich aansteld. Ik denk dat je tijdens het bevallen helemaal geen eens bewust genoeg bent in je bovenkamer om je daadwerkelijk aan te stellen, je lichaam gaat zijn eigen gang en je reacties op pijn dus ook. Het lijkt mij dat iedere vrouw die bevallen is dit wel moet weten... Ik ben zelf erg snel bevallen van mijn eerste. Het kon eigenlijk niet veel beter, ik had net iets teveel bloed verloren. Maar ik moet zeggen dat ik daar weinig tot niks van gemerkt heb ook erna niet. Mijn bevalling duurde ca. 180 minuten inclusief 15minuten persen. Ja het was pijnlijk, ik heb tot mijn verbazing weinig geluid geproduceerd. Heb wel een hoop larie uitgekraamt tijdens de weeen. Ik bleef bij 1 zin hangen en die herhaalde ik constand, whahaha... De laaste paar cm zijn inderdaad het heftigst en het staan van het hoofdje is ook niet echt lachen. Ik vond het staan van het hoofdje het meest nare/pijnlijke. Ik weet niet of dit kwam omdat ik een beetje inscheurde of doordat de vk misschien haar vingers tussen het hoofdje dauwde maar ik ben het nogniet vergeten! Al met al na een bevalling van maar in totaal 180 minuten en zonder pijnstilling kan ik zeggen dat het mij persoonlijk meeviel. Maar dat kan ook bijna niet anders denk ik, als mijn ontsluiting veel langer had geduurt had ik er waarschijnlijk heel anders over gedacht. Daar ben ik heel eerlijk in. Toch blijft de bevalling niet echt iets waar ik graag op terug kijk en denk dat dit bij de tweede weer zo zal zijn. Het is iets wat ik graag vergeet. Ik denk liever aan het moment vlak erna dat ik net gedouched had en haar lekker ontspannen bij me op de arm had, prachtig!
heb al eerder gereageerd, maar kon nu het filmpje kijken( doe ik maar niet met 2 kids om me heen) ik vind het echt supermooi! en heel realistisch ook!!niet al dat amerikaanse gedoe wat je vaak ziet op tv. op het laatst zie je dat ze het echt niet meer trekt, en dan is het er ook bijna! voordat ik van de eerste beviel zei iemand ook tegen me: op het moment dat je denkt dat je gek wordt en het echt niet meer aankan, komt het kindje bijna! en zo is het! mooi!
Ik vond de weeën echt vreselijk. Persen vond ik helemaal niet pijnlijk en echt een opluchting. Eindelijk kunnen werken. Volgens mijn vriend heb ik wel flink wat oergeluiden lopen maken. Maar in mijn beleving was ik heel stil. Op af en toe een wat jammerend geluid na. Whaha.
Ik kreeg nu de filmpje wel te zien...Ontzettend veel gejankt!!! Zo mooi... Die jongen ook zo grappig ahahha....en ja ik was precies als haar ook...Hal m eruit hal m eruit!!! met een gil er bij!! Maar het is zoooo bijzonder,super mooi~!!!!!
Bij mij was de bevalling kort maar krachtig en de ontsluitingsweeën die ik tijdens de zwangerschap heb gehad waren er niet mee te vergelijken. Ik kreeg een weeënstorm waardoor ik in 1,5 uur 6,5 cm heb overbrugt en mijn zoon met 2 uur en 45 minuten geboren was. Op het moment zelf drong het niet tot me door en had ik alleen ontzettende pijn en kon ik niet bijkomen tussen de weeën door omdat het in elkaar overliep maar als ik andere verhalen hoor van 15 uur of meer weeën hebben, complicaties ed dan ben ik erg blij dat ik zo snel ben bevallen. Ik gilde het niet uit van de pijn, kreunde alleen dat het zo'n pijn deed en verder was ik helemaal op mezelf gericht en liet ik het over me heen komen, ik denk dat dit ook erg belangrijk is tijdens een bevalling.
Ik was rond iets na 15.00 uur in het ziekenhuis en om 17.15 uur was J. er. Ik heb ook vanalles uitgekraamt tijdens de bevalling en mijn man kon niks goed doen , arme hij. Ik ben ingeknipt, voelde ik niks van, naar de wc gaan en zitten was wel pijnlijk, ik spoelde tijdens het plassen met een kan water, dan prikt de urine niet.. Maar ik doe het zo weer! Je krijgt er zoiets moois voor terug! En dan de kraamweek, wat een heerlijke tijd! Ik kijk er weer naar uit .
Ik had trouwens thuis de meeste ontsluitingsweeen, maar daar had ik geen problemen mee, ik heb ze opgevangen tijdens het stofzuigen.. hoezo nesteldrang en toen ik dacht ''volgens mij is het begonnen'' heb ik meteen de VK gebeld en toen bleek ik gewoon al 7 cm te hebben! Ik hoop dat het dit keer weer zo snel en makkelijk mag gaan.
Schelden en schreeuwen schijnt juist een soort ontlading te geven bij pijn. Ik scheld ook altijd als ik mijn teen stoot ofzo en dat lucht op. Ik scheld overigens heel degelijk hoor Dat is natuurlijk niet te vergelijken maar ik kan me zo voorstellen dat schreeuwen niet perse aanstellen is maar meer een uitlaatklep.
mijn moeder zei tijdens mn zwangerschap: om het moment dat je denkt dat je het niet gaat overleven is het bijna voorbij! haha dat hielp niet echt....maar ik vond mn bevalling hels! (in 5 uur volledige ontsluiting alleen 1,15 uur geperst. Uiteindelijk een knip en vacuum en toen was ze er eindelijk! Ik had wel teveel bloed verloren heb daarna nog een bloedtranfunsie gehad...dus nee geen droombevalling. MAAR toch zou ik het zo weer doen!
Ik krijg er steeds meer zin in haha, NOT. Ik heb manlief alvast gewaarschuwd, ik ben namelijk een nogal verbaal persoon. Als ik pijn heb, word ik namelijk boos (met nodig geluid) en als ik echt boos ben, moet ik huilen van boosheid en dat lucht echt zoooo heerlijk op.
Ik heb altijd het idee dat van die tv bevallingen extra overdreven worden... Maarja, nog even geduld en dan kan ik er ook over meepraten
had enorme weeenstorm en ze was er ook in een poep en een scheet. pijn is onbeschrijfelijk maar moeder natuur neemt over!
nou... het heeft best wel pijn gedaan maar niet zo erg dat ik me er voor een volgende keer zorgen over maak hoor.. je bent het echt zo snel weer vergeten... Vooral rustig erin gaan, maak je er niet te druk over.. dan valt het allemaal best wel mee!
oh en ik mocht echt niet schreeuwen hoor haha! je energie moet naar onder niet naar boven! persen vond ik trouwens niet pijnlijk. ja heel even toen ze met der hand ff om t hoofdje ging aaah!!! trouwens in bad bevallen...op bed moeten liggen...dat is pas pijnlijk!
Dat verschild heel erg per persoon.. Ik kon dat echt niet doen.. moest al mijn energie steken in goed de weeen wegademen.. dat werkt beter dan schreeuwen denk ik.. kost veel te veel energie die je heel hard nodig hebt!
normaal heb ik dat ook! maar tijdens bevalling ben je echt jezelf niet! was helemaal in mezelf gekeerd nou had ik echt niet verwacht. zelfs toen ze er was huilde ik niet.... uhm...nee huilde niet...tgene wat ik zei was; "was dit t?? oohh nou zo kan ik er wel nog 10 doen!"