Mijn eerste bevalling is best snel gegaan. 8 uurtjes. 22.00 uur start weeeen en gevolgd door weeenstorm. Om 05.00 uur mocht ik gaan persen en half 6 geboren. Heb ik nu bij deze kans op een te snelle bevalling?
Mijn dochter was er in 2uur, 22.00uur eerste weeën, 00.05uur werd ze op mijn buik gelegd. Mijn vliezen zijn rond 19.30uur gebroken maar op wat menstruatiekrampen na had ik nergens last van. Ze rekenen hier wel weer op een snelle bevalling. De bedoeling is nu dan ook om daarom thuis te bevallen. Vorige keer was ik medisch en moest dus omdat de vliezen braken gelijk naar het ziekenhuis, daarom was ik er op tijd. Anders had ik wellicht t ziekenhuis niet gered. Maar ze denken dat het mede zo snel ging doordat het begon met gebroken vliezen, daardoor zou t sneller gaan. We houden hier er in elk geval wel rekening mee!
Hier bevallen in 4 uur. Er is me wel gewaarschuwd dat het deze keer weer snel kan gaan. Binnen 20 minuten was ik van 4cm naar 10cm ontsluiting. Dus waarschijnlijk ook thuis, want het ziekenhuis ga ik tegen die tijd niet meer halen...
8 uurtjes vind ik niet echt heeeeel snel! Maar de kans dat het sneller gaat dan de eerste is er wel. Hier was de tweede er in 1 uur en 15 minuten. Ben benieuwd wat de derde gaat doen ....
Hier was de eerste er in minder dan 3 uur... Ik ben heel benieuwd hoe het met de tweede zal gaan. Ik vind 8 uur ook niet héél snel, voor een eerste rekenen ze op een centimeter per uur. Dus wel vlot, maar geen stortbevalling.
Hier was me zoontje er binnen iets minder dan drie uur.. Vk verwacht dat tweede nog sneller komt, wil van een tweede ook thuis bevallen als dat mogenlijk is omdat het by de eerste byna een autobevalling was.. Dus nja tweede is mogelijk dat nog sneller gaat idd xx
M duurde 4u vanaf allereerste buikkramp. Toen ook echt nog een uur getwijfeld of het wel echt begonnen was. T en S iets van 2, 5 uur
Dat is inderdaad ook iets wat ik me afvraag, ik had binnen 6 uur 10 cm. Ze bleef alleen te hoog zitten en na twee uur persen is het een ks geworden... Ik moet straks via het ziekenhuis dus ik denk dat ik met de eerste pijntjes naar het ziekenhuis moet.
Bij mijn eerste duurde de bevalling ook 8 uur. Van het breken van de vliezen, snelle ontsluiting door weeenstorm en na het uitblijven van de persweeen naar het ziekenhuis aan de opwekkers die maar niet aansloegen. Tot op eigen kracht persen. Volgens de vk was de kans groot dat mijn lichaam nu wel persweeen zou hebben omdat die nu wist hoe het moest en maakte ik me druk om een snellere bevalling, want de ontsluiting duurde de vorige keer nog geen 4 uur. Maar mijn 2de bevalling duurde juist langer! Ik ben s morgens begonnen met wat lichte krampen en na een rustige opbouw is mijn zoon aan het einde van de middag geboren. Wat was dat een heerlijke ervaring vergeleken met de eerste waarbij het me echt overkwam omdat alles zo "snel" ging. Dus het hoeft niet perse sneller te gaan
Mijn eerste bevalling begon met het breken van de vliezen en duurde 9 1/2 uur. Mijn tweede bevalling begon met weeën en binnen 2 1/2 uur was het gepiept! Het is dat we niet voor een derde gaan, maar de verloskundige had al gezegd dat ik bij een derde bevalling bij het eerste pijntje zou moeten bellen omdat het anders wel eens te laat kon zijn.
Mijn eerste bevalling duurde 9 uur, de tweede bevalling nog geen 5 uur. Pff... ging veel te snel, binnen 1 1/2 uur van 4cm naar persweeën.
De eerste bevalling begon met het breken van de vliezen rond half 7. Pas tegen een uur of half 12 weeen. En om tien over half 5 was hij er al! Ben erg benieuwd hoe het deze keer zal gaan...
Mijn eerste bevalling begon om 11 uur met weeën. 14.20 was onze zoon er na ruim een uur persen. Ik heb nu de opdracht te bellen zodra ik weeën krijg of de vliezen breken.
Mijn bevallingen hebben in principe even lang geduurd, 8,5 uur vanaf de eerste wee. Alleen bij Eva waren mijn vliezen al 4 uur gebroken en kwamen de weeen pas daarna. Bij Lisa begon het met lichte weeen en had ik pas 5 uur later door dat het toch echt begonnen was, dus daarna was het nog maar 3,5 uur. Voor mijn gevoel ging deze bevalling veel sneller, maar absoluut niet te snel. Vond het wel prima zo
Ik heb bij Lisa trouwens de verloskundige om 8:45 gebeld, kreeg haar daarvoor niet te pakken en was toch nog druk bezig met Eva's spullen klaar te maken, oma kwam haar halen om 8:15. Het voelde helemaal niet als hectisch en de verloskundige was ook heel relaxed. Die was er om 9:15. En om 11 uur is Lisa dus geboren. Ging dus wel redelijk snel, maar voelde absoluut niet als té snel.
Onze oudste in 14 uur, de middelste in 5 en de jongste in nog geen uur. Mijn man had de oudste naar school gebracht, de middelste naar de crèche toen ik zei, misschien moet je maar niet gaan werken vandaag. Nog geen uur later was ze er, verloskundige net op tijd, kraamhulp te laat. Ik was weer lekker schoon en fit toen de oudste tussen de middag thuis kwam eten.
De eerste was er in 8 uur en de tweede in 2,5 uur...dat vond ik echt veel te snel gaan. Had geen moment om op adem te komen. Daarna ook flinke naweeën.
Wat fijn om dit te lezen, mijn eerste bevalling was één weeënstorm van 4 uur. Van mij mag het deze keer best 8 uur duren en iets minder heftig. Al houdt de verloskundige rekening met nog sneller dan de eerste keer.
Mijn eerste bevalling begon met weeen en duurden nog geen 2 1/2 uur. Veel te snel, kreeg 3 normale weeen en toen een storm. Mijn tweede bevalling begon met gebroken vliezen om 09.00 uur, kramp om kwart over 12 en pas een wee om 13.00 uur. Uiteindelijk is ze pas om 14.50 geboren. Een heerlijke bevalling, weeen goed op te vangen en tijd om je te realiseren dat het daadwerkelijk echt gaat gebeuren. Bij mijn oudste had ik geen tijd om te wennen aan het feit dat het echt ging gebeuren. Het hoeft dus niet sneller, kan wel natuurlijk.