afscheidingsverhaal waar of niet

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mau, 16 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Hallo allemaal

heb op internet gelezen dat je ook je afscheiding in de gaten kan houden ivm je eisprong.

Zeggen dat rond je eisprong je afscheiding op het eiwit van een ei lijkt klopt dat?
    en kun je je hier aan vasthouden ivm zwanger raken?

heb het namelijk elke maand al wel gehad maar ben nog niet zwanger!

groetjes mau

PS;hebben jullie misschien nog tips, om het ook leuk te houden en de daad niet echt een verplicht nummer wordt?

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    ja dat verhaal klopt idd, je bent dan vruchtbaar.
    Ik kreeg net na mijn ei een soort klodder waar je draden van kon trekken. (wist pas later wat dat betekende)
    Ik weet alleen niet precies hoe het dan zit of het een paar dagen voor je ei is of dezelfde dag.
    Hopelijk weet iemand anders dat...

3. wolly

wolly Niet meer actief

Volgens mij is dat bij iedereen verschillend want bij mij kon ik er niks uit wijs worden van de slijm waarnemingen.
    Ik ben ook gaan tempen miss dat dat een optie is voor je?

4. Trees

Trees Niet meer actief

Het klopt echt, maar het is wel handig om het een paar cyclussen bij jezelf in de gaten te houden. Het is soms lastig te herkennen namelijk en er zijn wel wat individuele verschillen.

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, ik merkte ook wel verschil in soort afscheiding. Maar als je om de 2-3 dagen klust, kan je door t sperma dat achterblijft het sowieso niet meer zo goed beoordelen.

Idd, een aantal maanden bijhouden (en hopen dat het regelmatig is) is het beste om inzicht te krijgen in je cyclus. En dan kun je daarnaast ook nog temperaturen, ovulatietesten en lichamelijke signalen proberen te signaleren.

Maar bij de een is het allemaal duidelijker dan de ander.
    Ik heb het zelf wel als leuk ervaren om t allemaal bij te houden, maar echt heel overduidelijk was t meestal niet bij mij!

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Klopt, met die methode ben ik van mn dochters zwanger geraakt.

7. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Ik heb altijd 2 dagen voor mn eisprong vruchtbaarslijm, slijm als rauw eiwit zeg maar. Ik weet dus wanneer ik moet gaan klussen. Maar het zal ongetwijfeld bij iedere vrouw weer anders zijn.

8. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    ben zeer regelmatig gelijk als ik stopte met de pil, rond de 28 a 29 dagen.

weet nu zeker wat me te doen staat, waren we al druk mee bezig, nu nog meer reden om het dan vanaf dat moment er druk tegen aan te gaan.

Heb net mijn propje gehad en hebben 1 dag ervoor geklust en de dag erna, dus wie weet fingers crossed!

groetjes mau

9. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Hoi

Klopt zeker helemaal.Duurt wel even voordat je goed in de gaten hebt wat wat voor slijm is maar als je het eenmaal door hebt klopt het zeker.

Ben nu zwanger van de 3e was altijd zeer onregelmatig dus geen peil op te trekken.Enige wat echt betrouwbaar was was het slijm.

10. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Tis wel zo Maaaaarrr
    het is bij iedereen anders en je kunt ook maanden er tussen hebben dat je geen slijm hebt

11. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Als je regelmatig 'klust' dan is het wel lastig om het duidelijk te zien hoor.

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Danjo klopt idd, na mijn 8e miskraam vorig jaar merkte ik helemaal geen slijm meer op, dus ben al voor t starten met inseminaties, gaan testen waar mn ei zat, dag 13 en 14 knalpositief:D en de 2e poging raak dit keer.

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hier geen slijm gezien en wel zwanger meteen!

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik had in de 3e ronde ineens heel veel slijm, toen zijn we gelijk aan de slag gegaan 's avonds en nu ben ik zwanger...dus bij mij heeft t geholpen!

Deel Deze Pagina