Ervaringen Lenovo laptops?

Discussie in 'De lounge' gestart door ashleyp, 17 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

We zijn voor een nieuwe laptop aan het kijken.

Na 3 defecte Acers willen we overstappen naar een fatsoenlijk degelijk merk.

Ons oog viel op een Lenovo (geen touchscreen).
    Op verschillende sites en forums zijn ze goed te spreken over dit merk. Zou o.a. samen met HP een van de betere/beste merken zijn.

Echter, als ik puur en alleen naar de specificatie van de laptop kijk dan zijn ze allemaal goed qua snelheid enz. maar zouden ze niet geschikt zijn voor hetgeen wij willen.

Wij hebben een eigen webshop waarvoor ik regelmatig foto's moet bewerken. Bij de specificatie van de Lenovo laptops staat dat deze geschikt zijn voor hobbymatig foto's bewerken en ik las zelfs een recensie van iemand die zei dat deze niet geschikt is voor photoshop.

Dus: heeft iemand in het algemeen ervaring met dit merk en hoe bevalt het?
    Heeft iemand ervaring met dit merk i.c.m. met het bewerken van foto's en het gebruik van photoshop.

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    wij hebben er een tablet van, we hebben hem nog maar kort maar bevalt goed. ding reageert snel en loopt niet vast ofzo.
    volgens mij vriend is het een heel goed merk. ik heb er geen verstand van...

3. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Wij hebben alle twee een lenovo. Al weer 2 jaar oud maar toen der tijd een zeer goede. Mijn vriend bewerkt al zijn foto's in fotoshop. Ik hoor hem nooit klagen.

4. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Hier ook een Lenovo, maar dan zelf in elkaar gezet via de site. In de winkel hadden ze namelijk geen uitvoering met de specificaties die nodig waren om AutoCAD te draaien. Dat zou je dus ook prima kunnen doen. Dan moet je alleen geen Nederlands toetsenbord bestellen, maar een Amerikaans, kregen wij van de klantenservice te horen.

5. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Hier ook goede ervaringen met een Lenovo laptop! Accu moet hier na 3 jaar vervangen worden, doet t nog wel maar erg snel leeg. Maar ik denk dat dit over het algemeen wel een ''laptop-probleem'' is?

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb in Maart 2010 een Lenovo laptop gekocht en gebruik deze nog steeds dagelijks, hij staat elke dag ongeveer 15 uur aan aangezien ik vrijwilligerswerk doe voor stichting Amivedi en dat is bijna allemaal via de pc.

Ik zou geen andere meer willen, heb hiervoor een Acer gehad en die legde het loodje na 2 jaar :(

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik werk er nu ongeveer zo'n 2 jaar mee en ik kan ermee lezen en schrijven. Ik bewerk af en toe wat foto's (niet veel, moet ik eerlijk toegeven) maar voor de rest doe ik er alles mee. Office, gamen (ook de iets zwaardere spellen), foto's opslaan-bewerken-up/transloaden, websites bouwen en natuurlijk het normale surfen. Ik ben er blij mee :)

Deel Deze Pagina