Mijn dochtertje is nu bijna 7 maanden oud, en vind het niet leuk meer om nog in de wandelwagenbak te liggen (wakker) als we weg gaan. Ombouwen (ik heb een Bugaboo en daarmee moet dat) naar buggy zou je dan denken.. Maar het grote probleem is dat ze echt absoluut niet op haar rug slaapt. De eerste 4 dagen van haar leven is ze bijna non-stop wakker geweest en toen we haar op haar buik legde sliep ze. Ze kan in het buggy gedeelte van de Bugaboo niet op haar buik liggen. We gaan nu regelmatig weg, en dan slaapt ze heel makkelijk in wandelwagenbak waar we ook zijn. Maar hoe moet dat straks? Herkent iemand dit probleem en heeft er iemand tips?
Wij hebben dan wel een Mutsy kinderwagen, maar wel een buikslaper. Maar in de wandelwagen kan hij dus wel goed op zn rug slapen! Gewoon eens proberen zou ik zeggen.
het kan idd zijn dat ze in de buggy wel slaapt, want dan zit ze en ligt ze niet meer op haar rug. Dus ze is al in een heel andere houding. Mijn kinderen sliepen ook nooit op hun rug, maar in de buggy waren ze zo vertrokken. (.. en in de maxicosi... en in de autostoel nr 2 enz)
Oh nou dan ben ik benieuwd wat ze straks gaat doen. Maar vallen jullie kinderen dan in slaap als je ermee rijdt, of ook als je ze erin zet en weg loopt? Ik ben nu zo gewend dat ik haar in de wagen leg, dan stopt ze haar duim in haar mond, en binnen 2 minuten valt ze in slaap. In de maxi cosi slaapt ze trouwens echt niet, gelukkig heb ik nog geen lange afstanden met haar moeten rijden.
Oohw heel herkenbaar! Wij hebben de wagen sinds een week of 2 omgebouwd. We hebben hier ook een buikslaper die echt niet op de rug slaapt.. De eerste 2 keer in de zit was een beetje overweldigend ofzo, want hij was erg jengelig. Slapen heeft hij er nog niet in gedaan. We houden gewoon erg rekening met zijn ritme. Heel zelden willen we wel eens zijn ochtend slaapje overslaan. Dat kan hij volhouden als we ergens naar toe gaan e.d. En naar iemand toe gaan, dan nemen we het reistentje mee en vertrekken we op een moment dat hij wakker is. Het is even wennen, dat afscheid nemen van de gemakken van de bak.. Maar het komt goed!
no9u hier ook buikslaper maar helaas in kinderwagen niet terwijl de eerste altijd in wagen sliep. of aanpassen of gewoon proberen
Lisa is ook een echte buikslaper en toen ik de wagen ombouwde heb ik eerst een spanband gebruikt zodat de zitting helemaal recht was en ze op haar buik kon slapen. Maar na een paar keer viel ze opeens gewoon in slaap terwijl ze op haar rug lag. In de maxicosi slaapt ze ook goed. Maar we moeten wel lopen inderdaad, dan wiebelt ze wel lekker in slaap en als ze dan goed slaapt, hoef ik niet meer te lopen. Met de maxicosi moeten we wel blijven rijden, zodra de motor uit gaat wordt ze wakker
@Jois, inmiddels ben ik al even met haar weggegaan maar het zitten vindt ze helemaal geweldig. Ik heb ook een reistentje, goed idee om dat mee te nemen als we bij iemand op bezoek gaan! Rekening houden met ritme probeer ik ook altijd, maar ik vind dat bij de 2e toch lastig aangezien ik ook al met het middagdutje van de oudste rekening houd. @Snoopy, ik probeer ook oplossingen te zoeken. Heb nu een kussentje gekocht waarmee ik de ruimte opvul zodat ze toch zou kunnen slapen. Maar het is nog niet ideaal.. Eigenlijk zou ik iets van schuimrubber moeten hebben wat er precies in past.
Ja maar op deze leeftijd leg je ze toch niet meer in de wagen weg om te slapen? Dus dan zijn slaapjes in de wagen tijdens het wandelen lijkt mij? Hier slaapt ze heeeel zelden weleens in de wagen, meestal is ze dan zo moe dat ze in slaap valt en ik ze er in kan leggen als we bv op verjaardag zijn. Maar eens de wagenbak weg is, zijn de slaapjes hier verhuisd van wagen naar bank en bed.
Eens met Suusjeuh! Mijn zoontje is geen buikslaper , maar hij slaapt nooit in de wandelwagen/buggy .. maar ik vind dat ook niet erg, ik zorg gewoon dat ik weer thuis ben voor zn slaapje of dat ik zn bedje meeneem
Mijn zoontje heeft tot voor kort in de wagenbak geslapen hoor. Niet onderweg meer. Dat ging niet goed meer. Maar we gebruikte het wel als bedje bij anderen. Ja het reistentje is echt handig. En ik merk dat simon het zittend in de wagen ook wat langer vol houdt met vrolijk en wakker zijn (gaat daar tot nu toe nog niet in slapen). Dus we hebben dan wel wat meer speling qua tijd. Maar in de MC ging hij na een min of 15/20 rijden heel soms wel eens slapen: als hij door het zwemmen zijn slaapje had over geslagen. En zelfs al halen we hem savonds of snachts uit bed omdat we vertrekken bij de visite: dan nog is hij de hele weg terug meestal wakker.
hier ook een buikslaper maar ze slaapt prima in de maxi cosi of in de wandelwagen op haar rug. Ze gaat wel pas slapen tijdens het wandelen of in de auto. Dus kan haar niet zomaar wegzetten. Meestal als ik ergens ben loop ik even een rondje, dan valt ze in slaap en kan ik haar wel weer binnen neerzetten en slaapt ze verder. Of anders een bedje meenemen als je naar iemand thuis op bezoek gaat.
Mijn dochter slaapt nog 3x per dag... is hooguit 2 uur wakker tussen 2 slaapjes, en mijn zoontje van 2,5 slaapt tussen de middag. En mijn zoontje maak je echt niet blij met veel binnen zitten Met 2 of meer kindjes kun je echt niet meer alles rondom het ritme van de jongste plannen hoor maar toen ik nog maar 1 kindje had deed ik dat ook ja.
je hebt wel gelijk, en het lijkt me ook een lastige combinatie van leeftijden, wat slaap en activiteiten betreft. Maar, ik weet niet of je baby van 6 maanden blij van worden om in een buggy inzet hele slaapjes te moeten doen omdat de oudste naar de speeltuin moet? Kun je je achtertuin niet als een speelplek inrichten voor de oudste, en dan echt weggaan in die 2 uur dat de jongste wakker is? Want die gaat nu steeds minder echte slaapjes doen in de wagen, vooral als de wagen stilstaat.
Maar leg je hem altijd te slapen dan in je wandelwagen?? Dat zal je dan af moeten leren en voortaan in z'n bedje of de box laten slapen. En bij anderen in bed of op de bank. Volgens mij maak je het probleem veels te groot...
Een kindje van 6 maanden op een bed of bank laten slapen? Dat is veel te gevaarlijk! En met 2 kindjes waar 2 jaar tussen zit komt het geregeld voor dat de jongste in de kinderwagen 'moet' slapen, wil je ook nog weg kunnen. Hier ging dat prima en anders had ik net als TO een oplossing gezocht om toch op de buik te kunnen laten slapen (had in eerste instantie dus ook een oplossing, maar die bleek niet nodig te zijn).
Het is een haar en natuurlijk leg ik haar niet altijd te slapen in de wandelwagen. Thuis slaapt ze gewoon in haar bedje. In de box hebben mijn kindjes nog nooit geslapen. Bij anderen in bed of bank (slapen er echt kindjes op een bank ?) gaat natuurlijk niet. Mijn dochter kruipt al dus dat lijkt me niet echt slim. Ze sliep tot nu toe in de wandelwagen als we ergens waren, bijv. terrasje... verjaardag of wat dan ook. Een bezoekje aan de speeltuin is inderdaad goed te plannen tussen 2 slaapjes en dat doen we dus ook al. Ze slaapt meestal 2x een uurtje en 1x een uur of 3. Een van die kleine slaapjes deed ze inderdaad regelmatig in de wandelwagen. Is dat nu echt zo vreemd? Maar goed, ik ben weer geholpen met wat tips en we zien wel hoe het gaat lopen!
HIer ook een buikslaper en hij doezelt soms wel in de wandelwagen maar echt slapen doet hij niet. Wij hebben ook een Deryan tentje voor als we op visite gaan. Het lijkt me heel lastig met twee kleintjes, hopelijk vind je een goede oplossing!