Ik ben best flexibel en ik kan een hoop begrijpen maar ik zit dit verhaal met pijlsnel stijgende verbazing te lezen. OMG dit is niet normaal. Zoveel meer werkt hij niet en nog moet jij thuis 100% van het werk doen... En nog glashard NEE zeggen als je iets vraagt? Sorrie maar ik vind het echt absurd,serieus. Als jij straks bent bevallen en hij doet niets hoe wil je dat dan doen? Dat redt je nooit. Ik weet het niet hoor maar dat is niet normaal. Ik kan je adviseren met hem te praten maar je verteld al dat hij niet wilt luisteren en veranderen. Alleen puur dingen voor jezelf doen; zijn was niet wassen,alleen eten voor jezelf maken laat het hem maar uitzoeken. En ja idd, je zult flinke bonje krijgen. En je schreef dat je daar bang voor bent maar kom op meid,dit kan niet hoor! Kom voor jezelf op en laat het hem maar voelen. Hij kan wel lief zijn maar dit is helemaal niet lief,sterker nog het is ronduit respectloos, dus hup buist op tafel want nu weet hij dat hij dit gedrag kan flikken en vindt het wel prima zo!
Ik krijg die tip vaker om niets meer voor hem te doen maar dat durf ik echt niet. Ik ben absoluut niet bang voor hem maar de enorme ruzies die we daarover gegarandeerd zullen gaan hebben, beangstigen mij wel degelijk.. Die stress wil ik nu écht niet! Ik heb er aan zitten denken om een paar dagen naar m'n ouders te gaan,puur om hem te laten schrikken, maar helaas willen m'n ouders dan uitleg en ik wil niet dat zij daardoor een enorm negatief beeld van hem krijgen.
Ik snap dat je die ruzies niet ziet zitten maar ze gaan hoe dan ook komen, en als je net bevallen bent zit je er al helemaal niet op de te wachten. Je zwangerschap wordt straks lichamelijk alleen zwaarder en dan kun je gewoon niet alles meer doen. Ik begin te twijfelen of hij jou wel waard is.
Tsja,daar heb je helemaal gelijk in. Ik hoop stiekem nog dat hij meer gaat inzien hoe zwaar het voor mij is als ik over een aantal maandjes met een flinke buik rondloop en alles wat minder vlot gaat. Ik heb nu al een buikje maar die ziet er niet zwaar en vermoeiend genoeg uit denk..
Gewoon naar je ouders gaan en tegen je vriend zeggen: ik kom weer terug als jij meer respect hebt voor mij. Pak je koffer maar en ga ook echt weg. Je kunt beter nu de confrontatie aangaan dan als je straks teveel van je lichaam hebt gevraagd. En dat je dan je ouders moet vertellen, dat moet dan maar. Pech voor je vriend. Hij zal vanzelf moeten gaan wassen en schoonmaken als jij er niet bent. Succes! En zet door, vraag je ouders je te steunen, want dit is echt zwaar belachelijk!
Jeetje wat vreselijk hoe jou man jou behandeld! Meid je bent zoveel meer waard dan dit!!!!! Je bent geen huis sloof! Het respect is echt ver te zoeken! Is dit al jullie hele relatie zo? Ik zou echt niks meer voor hem doen....dan maar ruzie! Je man moet echt inzien dat dit echt niet kan!
Ik ben bang dat als je NU niks doet, dat het alleen maar erger wordt als jullie kindje wordt geboren. Ik denk dat hij er dan echt niet de nachten uit zal gaan, luiers zal verschonen of flesjes zal geven. Wel de lusten...maar niet de lasten... En waarom zou hij ook als jij het allemaal maar pikt?
De vriend van mijn schoonzusje is PRECIES zo, hij is helemaal niks veranderd sinds de geboorte van hun dochter. Het is nu zelfs zo dat hij werkloos is en hele dagen thuis is, maar nog niks doet, oh jawel, de boodschappen.. Maar dat is echt ALLES. Ze hebben een hond(of eigenlijk zij,want hij vindt de hond niet leuk, gekocht voordat ze samenwoonden) en die laat hij niet eens uit, ze liet het beest nog uit met weeen. Hij weigert zelfs om mee te lopen. Als hij dan een keer wél iets doet, is ze helemaal gelukkig, terwijl dat voor mij echt de meest minimale dingen zijn. Ik snap niet dat je naast deze gigantische irritatie nog wél heel veel van iemand kunt houden, want vind het zwaar respectloos en triest. Maargoed, verder weinig nuttige tips ofzo, weet dat je iig niet de enige in NL bent.
Wat een zak!! Hij had van mij echt de rambam kunnen krijgen. Wie denkt hij wel niet wie hij is?! 1 of andere koning, en jij bent zijn persoonlijke slaaf? No WAY dat ik ook nog maar íets deed. Als hij er niet normaal over kan praten, dan maar ruzie. Laat het maar goed knallen en hem laten weten dat het menens is.
Sorry hoor pluis maar die vent van jou spoort niet. Mama's jongen zeker? Ik dnk niet dat het gaat veranderen. Als hij zo graag een traditionele rolverdeling wil mag hij wel zorgen dat jij niet hoeft te werken straks als de baby er is. Mijn man helpt me supergoed, en nu helemaal. Ik snap ook niet zo goed dat je bij zo ieman bent, maar voor mij is het wel makkelijk praten natuurlijk. Ga ervan uit dat je vent verder wel lief is?
Wellicht hem even alleen laten in een kamer met wat dames van zwangerschapspagina, geneest hij binnen een half uur, gegarandeerd!
Ik zit hier gewoon kwaad achter de computer! Wat een vreselijke man! Zijn taak is om zijn vrouw te ondersteunen tijdens de zwangerschap en ook het huishoudelijk werk hoort hierbij! Mijn vriend is van thuis uit vrij verwend geworden, zijn zusjes moesten alles doen en hij deed niks. Toen we gingen samenwonen heb ik heel duidelijk gemaakt dat ook HIJ daar woont en dus ook de handen uit de mouwen zal moeten steken. Nu is het geen poetskoning en doe ik de hoofdzakelijke dingen in huis, maar ik ben al blij dat hij mij helpt en soms ook dingen uit zichzelf doet. Hij is nu juist ontzettend voorzichtig. "Schat, zal ik dat even doen?" Die man van jou heeft inderdaad een schop onder zijn kont nodig. Een stevig gesprek en desnoods ga je toch maar even naar je ouders. Zo ziet hij wel wat er allemaal moet gebeuren en dan moet hij het wel doen. Je ouders kun je uitleg geven.....het gaat om jouw toekomst!! Als je er niks aan doen zal het alleen maar erger worden en krijg je spijt dat je niet eerder aan de bel hebt getrokken. In ieder geval heel veel sterkte ermee! Hou ons op de hoogte!
jeetje wat een luie vent!!! schop onder zn kont geven hoor... bij mij begonnen de bekken klachten ook al bij 11 weken, en rond de 24 weken kon ik HELEMAAL niks meer.... niet tillen niet bukken , dus alles kwam op mijn vriend neer en die heeft nooit een seconde geklaagd. ik zou echt wel eens een keer goed gaan praten met hem.. niet als hij iets moet doen, maar gewoon op een moment dat jullie het gezellig hebben.. dan is hij ook niet moe of sjaggie.... en dan zou ik echt heel serieus vertellen dat hij straks echt meer moet gaan doen. Echt hoor het huishouden enzo wordt echt PITTIG als je een kleine hebt en van die bekkenklachten ben je na de bevalling echt niet meteen af.. ik moest 9 dagen op bed blijven liggen na de bevalling. als hij dan niks in huis wil doen dan wordt het een grote zooi.... je bent zwanger man? kom op.. je hebt al genoeg lasten, je moet niet zo over je heen laten lopen hoor.... ik zou niet eens zeggen, ik kook wel als jij het boven af maakt.. ik zou zeggen, zoek het lekker uit ik eet zo alleen je maakt zelf maar wat met je luie donder.... het lijkt wel of hij zwanger is! ik denk echt dat je harder moet worden, dan maar ruzie maar anders blijft hij dit doen.. waarschijnlijk omdat hij weet dat als hij dan boos wordt er ruzie ontstaat en jij daar niet tegen kan en maar weer alles zo laat zoals het is..... cirkeltje he? Succes!!
Nou ik dacht dat mijn man lui was... Maar die doet tenminste nog wel dingen in en om het huis, zeker die dingen die ik nu niet mag (tuin, kattenbak, stofzuigen en dweilen bv) maar gewoon zeggen "dat is vrouwenwerk"??? Denk je serieus dat hij dan wel voor de baby gaat zorgen> Das toch helemaaal vrouwenwerk? Ik denk dat je eens een flink gesprek zult moeten aangaan, en als dat met zn 2e niet gaat, roep dan hulp in van een maatschappelijk werker. Misschien dat hij dan de benodigde tik op zn vingers krijgt die hem laat inzien dat het zo niet langer gaat...
BTw, vraagt hij jou ook wel eens iets te doen? Drinken pakken ofzo? Dan zeg jij toch ook eens "nee geen zin in"... Dan maar ruzie. Dan gaat hij maar ff bij zn mamie slapen. Dan is de boodschap misschien WEL duidelijk! Het is moeilijk hoor dat weet ik! ik heb hier ook wel eens discussies omdat hubbie er een andere kijk op heeft, en het hier altijd een rommel is! maar ik laat zijn rommel dus WEL gewoon liggen...
jeetje wat een luie vent heb jij zeg! wat erg dat hij jou juist nu je zwanger bent nieteens helpt en dingen uit handen neemt! ik herken het gelukkig niet! maar als het mijn man was kon hij een flinke trap onder zn hol krijgen! dat je er nog zo rustig onder kan blijven en ook nog echt alles zelf gaat doen.... ik had dan een huishoudelijke hulp ingeschakeld voor tijdelijk totdat je bevallen bent en had ik hem laten betalen! en erbij zeggen omdat jij te beroerd bent mij te helpen laat ik het deze mevrouw voor mij doen en jij mag betalen schat..... oh en als je heel kinderachtig wilt doen om hem iets duidelijk te maken dan kook je niet meer voor hem, alleen voor jezelf, dan laat je zijn was en strijkgoed lekker liggen en al zijn troep die hij maakt.... dan begrijpt hij misschien hoeveel werk het wel niet voor jou is! de tuin zou ik ook lekker zo laten meid! is toch echt te gek voor woorden dat een zwangere vrouw in de tuin moet ploeteren omdat haar man te lui is en zegt doe het zelf maar wat een aso zonder gevoel... sorry dat ik hem zo noem.... pfff als ik dit zo lees mag ik wel heel erg blij zijn met mijn lieve man!
zit echt met verbazing te lezen! vrouwenwerk? ik zou zeggen laat hem dit topic maar lezen je bent zwanger en hij doet geen flikker... echt ik had helemaal niks meer voor hem gedaan
Begrijp ik het nou goed dat je er vanuit wilt gaan dat hij vanzelf zal gaan veranderen in een man die jou niet als Dobby de huishelf behandeld?? En dat je niet wilt gaan weigeren voor hem dingen te gaan doen omdat je bang bent voor ruzie?? En dan ook nog dat je niet naar je ouders wilt gaan omdat je bang bent dat ze dan een slecht beeld van hem krijgen???? 1. Hij behandeld jou als een huiself en zal dat lijkt mij niet veranderen als jij hem niet stevig aanpakt. Hij vind dit blijkbaar wel makkelijk dus wat is zijn belang om te veranderen?? Ik zou er dus igg maar niet vanuit gaan. 2. Ik denk dat je beter nu dan op het einde van je zwangerschap ruzie kunt gaan maken. Dus als je nu pas net zwanger bent, is dit het ideale moment. Nou ja, eigenlijk was het nog idealer geweest als je hem direct had aangeleerd dat je geen huiself bent, maar wellicht ben je nog op tijd begonnen met hem te heropvoeden als je er nu mee begint en hij iets van respect naar jou toe zal tonen voordat je kindje er zal zijn. 3. Je ouders zullen geen slecht beeld van hem krijgen, maar een realistisch beeld van hem krijgen. En ook niet onbelangrijk: wat brengen jullie straks samen je kindje bij als je kindje thuis zal zien dat het normaal is om geen respect voor een vrouw/moeder te hebben??