Doet jouw man/vriend meer in huis sinds er kinderen zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluis81, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik denk dat wanneer jullie kindje er is het alleen maar nog zwaarder voor je zal worden! jij kan er natuurlijk elke nacht uit... en daarnaast de hele dag voor jullie kindje zorgen, EN het huishouden, de tuin, de boodschappen en de administratie doen! nou geloof me als je geen liefdevolle samenwerking met je man hebt in die periode dan ga je eraan onderdoor... het is een heftige periode zo vlak na je bevalling... en dan hoor je 100% steun en liefde te krijgen van je man.... zoals ik het nu lees allemaal zal hij ook dan niets doen en zeggen nee een poepluier verschonen is vrouwenwerk... wandelen is vrouwenwerk, in bad doen is vrouwenwerk.... jee dan kan je beter alleen zijn zeg heb je die stress ook niet....

ik zou idd zoals ik hierboven las, gewoon naar je ouders gaan en de boel de boel laten en hem een lesje leren! misschien dat je vader een woordje met hem kan spreken? is echt niet normaal hoor dit... ken veel gezinnen maar geen man die zo met hun (zwangere) vrouw omgaat! het is geven en nemen in een relatie... laat hem anders dit alles eens lezen.. misschien opent het zn ogen een beetje....

wil jou heel veel sterkte wensen en ik zal voor je duimen dat je de kracht hebt om je man aan te spreken en aan te pakken op zn gedrag naar jou toe!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tijdens mijn zwangerschappen is mijn man meer gaan doen en hij doet al behoorlijk veel. Door ernstige rugpijn en flinke buiken kon ik ook niet alles meer. Ik prijs mezelf wel heel gelukkig met een poetsende man (hoewel ik er soms ook een beetje dol van word)

3. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ohw Pluis toch.. :(
    Ik had zo gehoopt dat het beter zou worden..

Hier mocht ik bijna niets meer doen thuis. Ik had ook erg veel last van voor weeën en mijn bekken.. Nu nog krijg ik regelmatig 'op mijn donder' dat ik te veel heb gedaan en dat ik dingen voor hem moet laten liggen..

Een hele dikke knuffel voor jou meis !!

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik herken het ook niet gelukkig. mijn vriend helpt me altijd. hoeveel of hoe weinig ligt een beetje aan hoe ik mezelf voel ( heb iets met de spieren en wil zoveel mogelijk zelf blivjen doen) en hoeveel hij werkt (of overwerkt) hij wist van het begin af aan van mijn problemen en ook waren er al 2 kinderen. dus voor ons is de situatie eigenlijk niet zo heel erg veel gewijzigd na de geboorte van de derde. wel moest ik hem soms flink aansturen, want hij is veel slordiger als ik en vooral in het begin zag hij dingen ook niet. ( 30 jaar vertroeteld thuis) maar inmiddels heeft hij veel bijgeleerd en weet precies hoe of wat en pakt ook wel dingen zelf op.

ik vrees dat het toch een beetje de aard van jou beestje is ts. gaan zitten wachten op een eureka na de bevalling is ijdele hoop vrees ik. ik zou er nu toch alvast wat flinke gesprekken aan wagen. hij zal je ook tijdens de zwangerschap moeten bijstaan. zeker nu je zegt dat je nual veel last hebt met het bekken. zulke dingen worden niet minder, naarmate je zwangerschap vorderd. hij zal dat moeten gaan inzien. uit zichzelf valt zijn kwartje neit hoor, dan kun je lang wachten.

sterkte met deze toestand.

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Hij zou je op handen moeten dragen ipv als sloof gebruiken!
    Als jij alles voor hem blijft doen heeft hij geen reden om te veranderen.
    Je moet voor jezelf opkomen hoor meis!

6. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Hij doet vaak nog meer dan voor we kinderen hadden. Maar toen had ik ook alle tijd voor het huishouden enz.
    Zodra hij thuis is van z'n werk of in het weekend doen we alles 50/50.
    En soms zegt hij ook blijf maar zitten, ik doe het wel.
    En andersom trouwens ook.
    Als hij laat gewerkt heeft laat ik hem 's nachts liggen als er eentje wakker is.
    En als we een drukke week hebben of moe zijn slapen we in het weekend om de beurt uit.
    Of we verassen elkaar door de ander te laten liggen 's ochtends.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn god zeg wat een eikel van een vent heb je ts!!
    Mijn man deed altijd al wel wat, hij werkt 60 uur en ik 16 tot 20 dus ik doe het meeste. Hij houdt echter altijd de tuin bij, en doet eigenlijk alles wat hij vindt dat nodig is. Zonder dan te drammen dat ik het had moeten doen. Op het moment ben ik meer bezig met overgeven door de zwangerschapsmisselijkheid dan met het huishouden, ik verzorg mijn dochter van 2 en dan heb je het wel gehad. Vanochtend om 5 uur hoorde ik hem stofzuigen beneden en de vaatwasser leeghalen, en het aanrecht even opruimen. Heerlijk, dan begint de dag een beetje opgeruimd voor mij en hoefde ik alleen maar even te dweilen en een paar wasjes te doen.
    De ramen boven zemen is ook zijn ding, ik heb hoogtevrees dus ik ga liever niet de ladder op.

Ik zou je man maar eens lekker het heen en weer laten krijgen, dan maar bonje. Kom op zeg, als hij verzorgd wil worden gaat hij maar bij zn mama wonen.

8. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Zolang jij alles voor hem blijft doen zal hij er gebruik van blijven maken. Jij bent degene die zijn gedrag mogelijk maakt. Hij maakt misbruik van jou omdat hij precies weet hoe hij ervoor kan zorgen dat hij geen reet hoeft te doen. Geen ruzie willen is heel begrijpelijk maar dan moet je ook accepteren dat je voor altijd, want hij gaat deze luxe positie echt never nooit niet uit zichzelf opgeven, achter je vent aan het opruimen bent.

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn man doet gewoon wat er gedaan moet worden... als hij thuis is spingt hij meteen bij. Hij ziet niet zelf wat er gedaan moet worden (tja mannenkwaal) maar als ik gewoon zeg dat er nog was te vouwen ligt er gestofzuigen moet worden, de vaatwasser ed. dan doet ie dat. Ook als ie heel de dag heeft gewerkt want des te meer tijd is er om daarna samen nog ff te bankhangen ofzo.

Ik vrees dat je een probleem hebt maar ik denk dat alles en iedereen te veranderen is. Het kan wel maar jij moet dan doorzetten en hij moet jou niet kwijt willen. Toch zijn dit allemaal issues die je veel eerder had moeten aanpakken en niet nu je zwanger bent pas eens over moet vallen. Waarom heb je het toen niet gedaan?? Een zwangerschap en kind krijgen kan toch al een druk leggen op je relatie en dan dit nog erbij... succes! Zal niet makkelijk worden om hier zomaar uit te komen.

Enne je kan best tuinieren hoor... evt met handsschoenen aan. Ik hielt het bij goed handen wassen maar ik snap je punt.

10. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik doe het meeste werk in huis,ik werk momenteel niet dus kan ik niet van hem verlangen dat hij na 70 uur per week werken ook nog eens het huis gaat poetsen.
    Maar aangezien ik al 8 weken met een hernia loop en soms slechte dagen erbij heb moet ik rustig aan doen.
    Als hij ziet of aan mij merkt dat ik pijn heb beveelt hij me om te gaan liggen en doet hij het werk wat ik normaal in huis doe.
    ik vind jouw man erg lui,vrouwonvriendelijk en vooral heel egoistisch.
    En neem van mij aan:dat gaat niet veranderen meid....
    Als de baby geboren is krijg je het nog drukker....

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Bedankt voor alle reacties meiden!

Iemand vroeg waarom ik hier nú pas moeilijk over ga doen maar dat is niet waar hoor. Ik ben er al over bezig sinds we samenwonen maar tot nu toe heeft geen enkele actie van mij geholpen..;)

Er rustig over gaan praten heeft geen nut,hij zal gaan zitten zuchten, uiteindelijk boos worden en zeggen dat ik erover op moet houden. Als ik dan doorga pakt hij z'n autosleutel en gaat er vandoor.

Ik weet nog niet precies hoe ik het ga aanpakken maar ik ga er wel voor! Als niets helpt pak ik echt mijn spullen en vertrek naar mijn ouders om hem eens flink te laten schrikken. Hij moet er niet aan denken om mij kwijt te raken want dan raakt hij (voor zijn gevoel) ook zijn kind kwijt..

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

weet je wat je moet doen, als hij boos zijn autosleutel pakt en weggaat, pak jij je spullen en ga je ook. hij zal gewend zijn dat jij thuis bent als hij terugkomt. het zal best een schok teweeg brengen als dat eens niet zo is en hij je niet direct kan bereiken.

13. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    Hoi

ik herken wel wat in jouw verhaal
    mijn man is precies het zelfde
    en ik zit al vanaf 11 mei in de ziektewet 100% omdat ik bekkeninstabiliteit heeft
    en nog doe ik van alles hier in huis
    gelukkig help mijn moeder mij 3x in de week
    maar ik vind dat mijn man mij mag helpen
    nu heb ik een dochtertje van 2 jaar oud
    en sorry maar nee ook daar doet hij niet veel mee
    alles komt op mij neer
    en dat zal straks als de 2e er is ook wel zo blijven
    ik vind het ook niet gek dat mijn dochtertje meer naar mij toe trek dan naar de vader
    want ik doe er ook alles mee
    mijn man komt om 16:00 thuis gaat douche en dan buiten roken en praten met de buurman
    en dan is het eten klaar dan gaat tie eten
    en meestal van de 10 x valt hij op de bank na het eten in slaap
    dan is het al 19:00u en om 19:30 u gaat dochterlief naar bed toe
    dus papa speel dan niet met haar en doe haar ook niet in bad of naar bed brengen
    daar hebben wij nu laatste tijd wel ruzie over dat hij meer met haar moet spelen hij ziet haar al kort door de weekend
    maarja in het weekend doet hij het zelfde ook al is hij vrij meer luier op de bank of ouwehoeren met de buurman dan met dochterlief spelen
    maar dan gaat het soms 1 dag goed en dan hup is het weer raak dan slaap hij gewoon weer en word pas wakker als ik naar bed gaat
    vroeger maakte ik hem nog wel eens wakker dat hij mee moest gaan naar bed
    maar nu tegenwoordig niet laat hem lekker leggen dan maar pijn ze nek
    ik word er steeds harder door
    ik doe ook nix meer voor hem als hij wat aan mij vraag om iets te pakken of te doen dan zeg ik ook van daar leg het pak maar zelf je heb nix aan je benen en handen

wat je zegt verder hebben we het leuk samen
    maar ik vind ook dat hij meer mag doen in het huishouden
    ik moet ook aan de mijne steeds vragen of tie wat wilt doen
    dan zeg hij altijd ja zo
    maar dan weet ik al dat hij het niet gaat doen of vergeet
    dus dan heb ik het allemaal gedaan
    en dan zeg ik het ook van nog bedankt he dat je dit of dat gedaan heb
    en dan zeg hij van ja doe ik zo
    en dan zeg ik van hoef niet meer heb ik al gedaan
    dan zeg hij ook van kon je weer niet wachten
    bij jou moet alles gelijk gebeuren
    ik zeg ja dat klopt

mijn moeder zeg vaak tegen mij van ik snap niet waar jij het gedult haalt met zo vent hwaaa
    ik zou er gek van worden dat luierheid
    dan zeg ik ook van ach ben er al 14 jaar aangewent
    ik ga er ook niet meer om ruzie maken

sterkte ermee

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Huh, wat is er verder leuk aan dan? Als ik het zo lees heeft hij nooit tijd voor jou of je kind, waarom neem je dan nog een kind met hem, en blijf je bij hem? Ik snap dit soort relaties nooit zo goed..

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik snap het eerlijk gezegd ook niet....

16. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Jeetje meid, wat erg voor je. Mijn man is huishoudblind maar als ik hem vraag om iets te doen doet hij het wel.
    Mijn eerste reactie was.. wat erg dat je zwanger bent geworden van zo'n man want nu kun je nog moeilijker bij hem weg maar uit ervaring weet ik dat je in een relatie continu over je eigen grenzen heen gaat totdat het te laat is (dat heb ik zelf in mijn vorige huwelijk gedaan).
    Je kan hier alleen maar wat aan doen als je zelf zo ver bent dat je er wat aan wilt doen en niet meer bang bent voor een confrontatie. Wij kunnen wel allemaal gaan zeggen wat je moet doen of wat wij zouden doen maar uiteindelijk moet jijzelf de kracht en de wil vinden om er wat aan te doen.
    Het enige wat ik kan zeggen is.. je man is een luie donder en leeft in de jaren 20 met zijn vrouwen werk. Toen werkten de vrouwen niet en deden ze inderdaad alles in en om het huis en als de vrouw het ivm ziekte of zwangerschap niet kon deden de buurvrouwen, vriendinnen of moeders het. Nu werken vrouwen en hoort het huishouden ook verdeeld te worden.

Veel sterkte ermee en ik wens je een hoop kracht en wilskracht toe.

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik begrijp ook niet zo goed wat je bedoeld met "verder hebben we het wel leuk samen" mag ik vragen wat er dan wel leuk is? is hij verder wel lief voor je? en verrast hij je weleens? doen jullie samen leuke dingen? is hij betrokken bij jullie zwangerschap? gaat hij mee naar echo's enzo? deze dingen zul je toch helder voor jezelf moeten krijgen voordat je een heftig gesprek aangaat!

18. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Nou daar ben je dan mooi klaar mee meid. Als jullie kindje straks geboren is geloof ik niet dat hij een tandje extra bijzet. Luiers verschonen, 's nachts eruit, flesje geven, in bad doen... das nog meer vrouwenwerk dan het huishouden. Ik zou dus inderdaad nu maar actie ondernemen. Beter nu dan als je straks bevallen bent.

Ik wilde eigenlijk zeggen dat ik vind dat NooNooman sinds de geboorte van miniNooNoo niet zo heel veel meer doet en erg rommelig is, maar ik hou me nu maar stil geloof ik.

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    PARDON??? Sorry dat ik jouw man beledig, maar wat een l*l!
    Dat je het al zo lang bij hem uithoudt dat je een kindje van hem gaat krijgen. Hij behandelt je als de bacteriën op een stuk vuil.
    Ga eens rechtop staan meid en geef die vent van jetje.
    Is hij ook weleens lief voor je?

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat zinnetje zegt volgens mij al genoeg.....

Deel Deze Pagina