Doet jouw vriend/man ook niks in huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluis81, 14 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Van huis uit zag ik mijn moeder altijd veel mopperen op mijn vader. Mijn vader is wel veranderd in de loop der tijd en doet wat mijn moeder vraagt. Heb het idee dat mannen toch ook moeilijk zien/ willen zien wat er in het huis gebeuren moet.

Toen ik een vaste relatie kreeg was het eerste wat ik duidelijk wilde maken: ik ben geen huisvrouw. We doen het samen. En dat kost soms best wat energie.

Ik koken = hij de pannen afwassen
    Ik was altijd, want hij ziet kleuren slecht en durft dan niet te sorteren, bang dat kleuren mis gaan (kan ik begrijpen... ook wel een leuke smoes overigens :)
    Af en toe zet ik wasmand voor hem neer om op te vouwen.
    Ik strijk.
    Ik kook, omdat ik altijd 1.5u eerder thuis ben.
    Op verzoek stofzuigt mijn man, dweilen doet hij weer niet.
    Vuil buiten zetten, prullebak legen etc; mannen taak.

dus wel aardig verdeeld. maar vrouwen doen nu eenmaal meer heb ik het idee. We zien het, we kunnen het sneller (dat is dus aangeleerd en we mogen er dan ook niet om zeuren vind ik).

Maar leuk om eens te lezen hoe anderen dit doen.
    Ook leerzaam :)

xpina

2. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Oooh, wat ben ik dan verwend met mijn vriend. Hij doet echt veel in huis. Ik denk toch zeker wel de helft.
    Hij smeert zijn eigen brood, strijkt zijn eigen kleren, stofzuigt dweilt en ga zo maar door.

Had niet gedacht dat er nog van die prehistorische mannen bestonden die echt denken dat de vrouw alles moet doen. En dan niet zien dat je zelf ook een baan hebt en dus weinig tijd hebt.

3. spinner

spinner Actief lid

7 mrt 2009
    152
    0
    16
    sjonge jonge wat een verhalen allemaal. Mijn man is soms meer een 'huisvrouw'. We werken allebei fulltime (mn man nog meer dan ik zelfs, ivm overwerk) maar hij is degene die het huishouden hier draaiende houd. Het enigste wat ie echt niet doet is koken. Voor de rest kan ik achterover leunen als ik wil.
    En ja, ik smeer graag 's avonds brood voor mijn man en waarom? omdat hij dan de badkamer staat te schrobben, in de tuin bezig is, bezig is iets in het huis te verbouwen, de was aan het opvouwen of de keuken aan het poetsen....

En ja, ik knijp ook mn handjes dicht met zo'n man als de mijne, puur omdat, zoals iedereen kan lezen, veel mannen niet zo zijn....

4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.894
    5.201
    113
    Home
    mijn man doet de tuin en kookt redelijk vaak.
    verder is alles meestal al klaar als hij uit zijn werk komt.

5. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Hier ook gelukkig een man die heel veel doet of van me overneemt als ik al iets anders aan het doen ben...
    geen klusje is m te gek, en ik hoef niets te vragen......dus mag in mijn handjes klappen met zon lieve vent...:D

6. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Ik zou heel erg opstandig worden van een man die verwacht dat ik alles thuis doe! Zou ik echt niet mee kunnen samenleven...

Het zal je dan ook niet verbazen dat ik nog nooit boterhammetjes voor mijn man (om mee te nemen naar zijn werk) heb gesmeerd, nog nooit zijn overhemden heb gestreken etc. Hier gaat alles zo veel mogelijk 50/50 en met minder zou ik ook geen genoegen nemen. Hetzelfde geldt voor de zorg van onze kinderen. Ik vind het huwelijk en het ouderschap echt een teamsport. Nu werken wij allebei en misschien zou de verhouding iets anders zijn als ik fulltime thuis zou zijn. Maar ook dan zou het NOOIT 100/0 worden...

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier is het juist andersom, mijn man is echt een opruimer :)

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hij heeft van huis uit niet echt meegekregen dat mannen ook helpen in het huishouden. Dus ik moest hem echt aansporen om het te doen. Gelukkig helpt hij wel :D
    Strijken doet hij, stofzuigen, zijn eigen brood smeren etc.
    Enige wat hij echt niet doet is koken. Maar dat heb ik ook liever niet, want dan weet ik niet wat voor zooitje de keuken wordt :D
    Ik wil het me niet eens voorstellen..

9. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Mijn vriend vraagt wel eens of ik zijn brood wil smeren omdat hij dan snel moet bijvoorbeeld en soms doe ik het ook wel als verrassing. Meestal smeert hij het zelf. In het weekend als we brood eten dan smeert hij nooit voor hem alleen, maar maakt ook meteen brood voor mij klaar zonder dat ik er om vraag. En andersom als ik begin met brood smeren, maak ik ook voor hem. Vinden we niet meer dan logisch. Koken doen we allebeide. Vaak ben ik eerder thuis en doe ik het, maar soms komt hij thuis en ben ik nog niet begonnen en begint hij zelf aardappelen te schillen. De afwas proberen we samen te doen, maar meestal doe ik het omdat hij 3x in de week vlak na het eten weg moet. Stofzuigen doe ik vaker omdat ik meer thuis ben, maar mijn vriend pakt ook uit zichzelf wel de stofzuiger. En dat is met de was ook zo. Omdat ik meer thuis ben kom ik er eerder aan toe, maar hij gooit zelf ook wel eens een was in de machine. Douche en wc schoonmaken is dan weer mijn pakkie aan aangezien ik daar meer tijd voor heb. Omdat ik meer thuis ben vind ik het logisch dat ik ook meer doe, maar ik mag absoluut niet klagen over dat mijn vriend niks doet... En vaak doet hij het ook uit zichzelf. Het scheelt misschien ook dat hij 2 jaar op zichzelf heeft gewoond voordat hij ging samenwonen met mij. Toen moest hij wel.
    En ik heb op onze slaapkamer een wasmand staan en meteen gezegd, als iets vies is of uitgewassen moet worden dan gooi je het daar in. Alles wat op de grond ligt of er naast laat ik liggen. Als hij dan vervolgens geen sokken meer heeft dan weet hij dat hij ze in de wasmand had moeten gooien. Nou dat leren ze snel hoor. Hij gooit nu alles in de was... Ik vind zelden nog wat op de grond!

10. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Whahahaha..!!:D:D:D

Ik zie het al gaan schuiven maar!!! hahahahaha..

11. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hij mag hier ook wel even komen hoor!;)

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mijn man doet veel meer dan ik :)...heel erg want ik ben nog thuis na de bevalling...:):).

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als mijn vent niks zou doen? Zou ik ook niks meer doen, laat hem maar in de rotzooi leven hahaha.

Mijn man doet genoeg en dat naast voltijd co-schappen lopen en nog een partime baan in de verzorging. Hij is nooit te beroerd om een afwas te doen te stofzuigen of wat dan ook.

14. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Nou meiden,

hij kwam vanavond thuis van zn werk en ik heb gelijk gezegd dat hij zijn eigen brood moest smeren. Zijn reactie: "Omdat?" Ja, omdat ik gisteren heb gezegd dat je het zelf mocht doen. Hij reageerde niet. Hij heeft (een klein beetje) geholpen met het eten en met het opdekken van het bed. Toen ik vanavond zei: "Denk je aan je brood?" zei hij: "Ik neem morgen krentebollen mee,ik ben zo moe nu" Ik zei al tegen hem: "Je bent gewoon te lui om je brood te smeren maar als jij krentebollen wil vreten moet je het zelf weten" Ik had verwacht dat hij boos zou reageren maar nee hoor,helemaal niets.
    Ik ga eens flink aan de krentebollen en kijken hoe hij morgen of overmorgen reageert als de zak leeg is en hij toch brood zal moeten smeren.. ben benieuwd!;)

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mijn relatie is onlangs hierdoor verbroken geweest.
    Hij was altijd zó lui in huis. Zat alleen maar achter zijn pc te Warcraften! GEK werd ik ervan. Had het gevoel met een zombie in huis te leven...en ik ondertussen maar rennen in huis om alles gedaan te krijgen en tegelijkertijd de zorg over een baby.
    En dat terwijl we beiden 4 dagen per week werken. Als ik vroeg om hulp dan werd ik bijna uitgelachen.
    Nou, daar word je niet vrolijk van! Ik werd doodongelukkig in mijn relatie, kon geen respect meer opbrengen voor hem. Ik zag hem nog alleen maar als last, een last waar ik van af wilde.

De schrik was dan ook gigantisch toen ik de relatie verbrak. En ik meende het ook echt! Ik deed het niet om aandacht te trekken. Ik was er gewoon echt klaar mee. Het duurde dan ook een poos voor ik het een 2de kans wilde geven. Het is een paar weken over geweest en na professionele gesprekken hebben we de draad samen weer opgepakt. Eindelijk uitgesproken wat nou zo dwars zat.. Want de liefde was er nog, maar die liefde kon ik al een tijd niet meer voelen door mijn irritatie en woede.

En weet je wat ik het ergste vind?
    Ik heb hem al die jaren zo gevormd. Ik deed werkelijk alles voor hem. Man oh man, ik veegde volgens mij nog net kont niet af.

Zijn eigen moeder is een vrouw die echt heel weinig doet in huis..... (waar ik me trouwens ERG aan irriteer)
    Koken doet ze niet voor haar kids (ik heb in die 5 jaar dat we samen zijn haar nog nooit zien koken en ook nooit fatsoenlijk klaargemaakt eten op tafel zien staan). Mijn vriend moest elke dag zelf maar koken en hij kreeg thuis op zijn kop van zijn moeder als hij niet had gekookt!!!!
    En ook ruimde ze nooit voor hem op, ofzo. Ze is een luie vrouw die graag anderen voor haar laat opruimen e.d.

Je kan dus wel begrijpen dat hij in de hemel terecht kwam toen hij samen met mij ging wonen. Ineens iemand die ALLES voor je doet....hij werd daardoor erg verwend!

Gelukkig is hij wakkergeschud en hij weet dat het menens is.
    Ik ruim zijn troep niet meer voor hem op, ik doe minder voor hem.

Hij kookt vaak, wast af, dweilt, vouwt de was op, hangt de was op..
    Die dingen ontlasten me en ik ben een vrolijker en veel leuker mens, moeder en partner.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik sta echt te kijken van sommige mannen hoor, je voert toch samen een huishouden? Je bent toch allebei volwassen? Dan hoor je toch gewoon ook allebei je deel te doen in het huishouden etc? Bij ons is het niet meer dan normaal dat we allebei ons ding doen!

Voor TS: denk dat je gewoon eens een goed gesprek met hem moet hebben waarin jullie de taken verdelen. Dan weet je allebei waar je aan toe bent. En dan geef je hem de kans om eens volwassen te worden!

17. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Mijn vriend is absoluut door zijn moeder verwend. Hij hoefde thuis weinig te doen. Gelukkig weet hij dat ik net zo druk ben als hem en doet hij zonder te morren huishoudelijke taken. Ik hoef het hem niet eens te vragen. Hij ziet het zelf wanneer er wat moet gebeuren.

18. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Communiceren.
    Klinkt makkelijk he? ik was een regelrechte feeks als hij niets deed. Totdat ik echt begon te roepen dat ik Assenpoester was! :)

Als je gaat samenwonen direct 'regels' maken, want als je dat niet doet.. wordt hij makkelijk.

ik was vaak van, dat doe ik wel even. Omdat ik zo 'vlug' was met alles. haha. Maar hij deed het supertraag. Vreselijk irritant slakkengedrag.

Maar goed, nu is het allemaal opgelost.

19. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Oh ja, en schoonmoeder deed ook alles voor hem.
    Zelfs op zijn 17e nog fruit?! snijden. Dat gaf ze hem dan in een bakkie als hij op de computer zat te gamen.

Nou ja!!!! Ik schoot zowat uit mijn plaat toen ze zei: ' Nu ga jij vast en zeker fruit voor hem maken he?'
    Toen ik begon te lachen en zei dat ik dat niet van plan was, vondt ze dat stom.
    Nou prima ;)
    Die dingen doe ik uit liefde niet omdat het me wordt opgedragen :D

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Tweemeisjes...hahaha ik heb ook vaak dingen gezegd:"Meneer de koning...wilt u u kleren gestreken en gewassen vandaag?"
    Wij hebben wel vanaf het begin dingen goed afgesproken maar soms vergeet ie het wel eens!
    Moet zeggen dat hij dan wel aan mij merkt dat ie weer even wat meer moet doen...maar dan gaat het ook weer een poos helemaal goed!

Deel Deze Pagina