Hoi, Mijn meisje is 16 weken en is altijd wat onrustig geweest. Bel al bij de osteopaat geweest: gb. Nu is het logisch dat een kindje huilt als ie honger heeft, maar mijn dochtertje huilt/krijst echt hard totdat ze de fles in haar mond heeft. Ze is al vanaf haar geboorte een gulzige en grote drinker. Dit is mijn schema: 7.30 fles: 150+5 schepjes 10.30 fles: 180+6 schepjes 14.30 fles: 180+6 schepjes 18.00/18.30 uur: 180+6 schepjes 23.00: wakker maken: 90+3 schepjes We geven haar voor de nacht een half flesje omdat we merken dat dit ook genoeg voor haar is. Ze heeft al een paar keer doorgeslapen zonder de laatste fles, maar de wijk adviseerde om niet langer dan 10 uur zonder voeding te laten. Overdag slaapt ze netjes: 3 slaapjes met totaal ongeveer 5 uur, en ze ligt er rond 19.30 uur in en slaapt prima. Wel begint ze te huilen als ze moe is en wil dan echt alleen in haar bedje of evt. in de wagen slapen. Maar, dat driftige voor het drinken: blijft dat altijd? Het lijkt of ze echt geen geduld heeft: snap ik als babietje en je kunt je alleen uiten door te huilen: maar blijft dit over een paar maanden ook zo? En is het ok dat er soms 3 en soms 4 uur tussen de voedingen zitten? of is 3 uur te snel: dit is als ze de vorige fles minder gedronken heeft. Ben benieuwd naar jullie schema's en ervaringen! Groetjes
Als ik kijk naar mijn dochter, die ook een gulzige grote eter was zou mijn conclusie zijn dat je te weinig eten geeft. Mijn dochter kreeg vanaf 10 weken al 5x200cc. Maar goed, ik weet niet hoe jou dochter in elkaar zit. 1 ding weet ik wel, baby's die huilen hebben honger en vaak als ik merkte dat ze echt huilde of heel weinig sliep verhoogde ik de voeding. Misschien toch die laatste fles 150cc/180cc geven?? Kan toch schelen als ze voor de nacht genoeg krijgt dat ze daar overdag ook minder last van heeft?? Het blijft altijd uitproberen....
Hoi, Bedankt voor je reactie. Ik bied haar overdag altijd 6 schepjes met 180 water = 200 aan. Ochtend laat ze altijd ongeveer 40cc staan en rest van de dag gaat het er goed in en ook geen protest als ik de fles uit haar mond haal. Ze heeft wel een sterke zuigbehoefte dus laat haar wel altijd even op haar speen zuigen. Ik denk niet dat ik dus meer kan gaan ophogen overdag. Misschien wel een goed idee om voor de nacht toch meer te geven. Groetjes
Dat driftige is gewoon je kindje op dit moment. Het kindje van m'n beste vriendin, had dat ook heel erg. "Ik wil éten, en wel NU!" Mijn dochter had dat een stuk minder. Qua voeding denk ik dat je het prima doet hoor. Dat je die laatste fles nog niet mag weglaten, snap ik niet helemaal. Wij waren er erg vroeg mee, omdat we op verzoek voedde en ze niet meer wakker werd er voor. Maar met 4 maanden en verder volle flesjes, lijkt het me geen probleem. Als je s avonds niets meer geeft, drinkt ze hem smorgens misschien wel gewoon leeg. Dus dan is het verschil ook niet zo groot. Ik weet niet hoe zwaar je kindje is? Volgens mij is de stelregel ook: per pond, een uur doorslapen. Dus als je kindje 6 kilo weegt, mag het 12 uur doorslapen. Fijne regelmaat ook juist, als je kindje van 7 tot 7 slaapt. Hier was dat met 12 weken... maar, zoals gezegd: Wij waren wat vroeg. Maar echt, dat driftige zeg maar, dat hebben sommige kindjes gewoon -ook weer wel grappig, je kindje heeft duidelijk pit . Ow en dat je de ene keer na 3 uur en de andere keer na 4 uur voed, maakt op zich niet denk ik, als het zichzelf maar een beetje in balans houd... Wel kan het betekenen als het dus telkens is, dat ze toch niet genoeg heeft aan de fles die ze ervoor gehad heeft.
Hoi Athina! Mijn meid sliep ook al met 7 weken goed door. We moeten haar nu vaak echt uit een hele diepe slaap halen en ze slaapt meteen na het flesje. ga het toch weer eens proberen denk ik. 4 Weken terug woog ze al over de 6 kilo dus ze komt zeker niets tekort En inderdaad, dan drinkt ze hem in de ochtend misschien wel op. En dat pittige heeft ook wel iets hoor. Ze weet al precies wat ze leuk en niet leuk vind. Zoals ik al eens eerder heb beschreven is ze ook echt al een kennig Hopen maar dat dat ook snel voorbij gaat. Verder is ze heel tevreden. Brabbelt veel, wordt vaak brabbelend wakker, ligt graag in de box etc. Groetjes
hoi popsel, Ik zou ook die laatste fles weglaten als je ze er echt wakker voor moet maken kunnen ze er vaak ook zonder. Colin sliep met 14 weken ook zo'n 12 uur per nacht. Dan gaat inderdaad die eerste fles waarschijnlkijk ook helemaal leeg. Wat eventueel een mogenlijkheid is is om wat rijstebloem toe te voegen aan de laatste fles, ik zou als je op 4 flessen zit er 4 uur tussen gaan laten dan kom je ook precies uit op 12 uur in totaal. hier ook zo'n driftkop hoor als hij echt honger heeft dat schreeuwt hij ook de hele boel bij elkaar. het is nu wel zo dat er nu zo'n regelmaat in zit dat ik hem nu voor ben. Hij begint l. om de 4,15 uur uit zichzelf en hij krijgt om de 4 uur eten.