Er bestaat toch een nieuwe hulplijn, voor mensen zonder problemen. Ik zou de volgende keer dat nummer doorgeven. Wat een rotw**f! Jammer, maar begrijpelijk, dat je wakker ligt van zo'n lage reactie. Kop op meid!
Ach meid wat een rot opmerking! Trek je niks van haar aan hoor, echt niet doen! Ik heb zelf ook chronische klachten en weet je hoe vaak mensen de opmerking maken maar je ziet er helemaal niet ziek uit. Soms kon ik daar zo van balen. Had ik nachten niet geslapen door diarree en buikpijn en dan maken mensen zo'n opmerking.. Ondertussen heb ik wel door dat mensen altijd graag een hun mening geven, ook als deze helemaal niet juist is. Jij weet hoe het zit en dat is het belangrijkste. Trek je niks van dat stomme mens aan!
Dat zou misschien nog een optie zijn. Maar denk ook idd dat het ze niets boeid. Ze hebben het toch nooit begrepen. Zelfs toen ik bewijzen van prof uit amc had werd ik nog niet geloofd... Ik denk dat ik gewoon maar moet hopen dat ik die mensen niet meer tegen ga komen hihihih Heb der verdorie wel bar slecht van geslapen.. daar baal ik van... hoop dat ik het van me af kan zetten. Maar je kent me ook al een tijdje en je weet hoe ik me dit soort dingen aan trek
onbegrip voor een ziekte die je niet snel ziet is er nog steeds overal. zit je in een rolstoel op opgenomen op de paasafdeling dan o ja het is echt maar kun je thuis zijn en voor je kind zorgen dan ben je gewoon gezond en in staat om te werken. ik zelf heb 3 jaar terug de eerste klachten ondervonden van een hernia. ziek melding na ziekmelding, aangepast werk, aangepaste uren en uiteindelijk na de operatie tijdelijk uit de running. toen nog had ik collegas zie zeiden "o ze opereren wel snel he met zon hernia " zo van de klachten vielen wel mee toch. had uitval in linker been, enorme rugklachten en uitstraling in heup en been en deed hotel kamers schoonmaken.
Wij riepen meer als 15 jaar geleden al met mijn moeder dat, je bij wijs van spreken, beter af bent als je halfzijdig verlamt bent dan als je iets hebt en er is niks aan het uiterlijk te zien. (2x herseninfarct). Raar maar waar beredeneren een heleboel mensen op die manier. Als je niks hebt wat je ziet zal het wel mee vallen. Helaas is de waarheid vaak anders. Sterkte meid!
ja je trekt je dit heel erg aan. geloof deze oude rot in het "onzichtbaar"ziek zijn nou maar zolang mensen het niet zelf of van heel dichtbij meemaken geloven ze het toch niet. wel de volgende keer als je haar ziet en ik ben erbij even zeggen he. gaan we haar samen knijpen.. hihi
Heb links verlammingsverschijnselen. Alleen is uitval niet constant aanwezig. Op de momenten dat mensen mij zien heb ik die niet anders zou ik niet in de stad kunnen lopen. Ik krijg alleen bij lang lopen een klapvoet. Maar dat is toch heel normaal op 26jarige leeftijd Maar op een of andere manier wil ik dat graag uitleggen en heb ik daar niet de kans voor gehad.. al vraag ik me af of ik geloofd zou worden.
Ik begrijp je helemaal. Erg jammer dat er zulke mensen zijn die zo snel oordelen. Ik heb fibromyalgie en dat zie je dus ook niet aan de buitenkant maar het sloopt je wel van binnen. En krijg vaak genoeg te horen het valt bij jou wel mee zeker omdat een collega van mij het ook heeft en je die er wel altijd over hoort en mij hoor je er niet over. Ik kan het redelijk van me afzetten en zeg ook wel eens tegen iemand dat ze wel eens een weekje mogen ruilen. In het begin toen ik te horen kreeg dat ik dit had ben ik het van me af gaan schrijven heb een website gemaakt en kan het op deze manier meer van me afzetten. En heb het wel verwerkt zo. Er staat een gedicht op waar fibromyalgie in jip en janneke taal word uitgelegd, mijn collega die het ook heeft vond het nodig om dit uit te printen en op te hangen in de kantine. Zodat we meer begrip zouden krijgen. Bij sommige werkt dat maar bij sommige ook niet. En krijg je alleen maar te horen of ze om aandacht verlegen is. Vorig jaar een aangezichtsverlamming gehad met veel pijn en doofgevoel aan die kant. Ik kon en mocht van de dokter de eerste maand sowieso niet werken. Daarna nog wat onderzoeken gehad en die uitslagen wou hij eerst afwachten voordat ik weer wat langzaamaan aan het werk kon. Omdat ik het thuis zitten wel zat was en me begon te vervelen ben ik van vilt eten gaan maken voor mijn dochter haar keukentje. Je had ze moeten horen, dat kan ze wel en komen werken kan ze niet. Maar ze beseffen niet dat je dit zo even weg kan leggen en als het niet gaat je er dus ook niet aan begint. Je kan tijdens het werk niet weg lopen en even de boel de boel laten. Toen de verlamming niet meer te zien was maar ik nog wel steeds pijn had en het dove gevoel zat er ook nog steeds stuite ik alleen nog maar meer op onbegrip je ziet niets meer dus wat loop je dan te zeuren, wat heb je dan, waar heb je dan last, enz. Waren vragen die ik kreeg. Het zal altijd pijn blijven doen als mensen zoiets gaan zeggen maar ik vind het belangrijkste dat de mensen die ik echt lief heb het maar begrijpen. Heel veel sterkte meid en ik hoop dat je het een plekje kan geven en het van je af kan zetten.
Een goeie vriendin van mij stuit ook vaak op onbegrip. Haar ene been is korter dan de andere been en daarom heeft zij een prothese. Ze kan niet lang staan of lang lopen. Dan krijgt ze veel pijn. Als ze staat of zit zie je niets aan haar, behalve als ze loopt, want ze loopt mank. Wij gingen met de bus ergens naartoe en het was druk in de bus. Ik liet mijn goeie vriendin zitten en ik stond ernaast. Komt er een oud vrouwtje die vroeg of zij mocht zitten. Mijn vriendin zei heel vriendelijk dat ze graag haar zitplaats zou af willen staan maar dat zij zelf niet heel lang kan staan of lopen. Die vrouw ging geïrriteerd weg. Toen wij de bus uitstapte zei die vrouw tegen mijn vriendin. Je hoeft niet expres mank te gaan lopen hoor ik weet heus wel dat jij niks mankeert :O Toen heb ik die vrouw toch wel even flink de waarheid vertelt.
Ik weet niet waardoor je die klachten hebt, maar als je echt het gevoel hebt dat je wat moet uitleggen aan haar, kan je natuurlijk je ontslagbrief plus andere medische brieven mee nemen naar haar en dat laten zien. Bel haar op en vertel haar wat tirade midden in het centrum met jou gedaan heeft, en dat je graag wat dingen recht wil zetten bij haar. Vraag vervolgens of ze op de koffie wil komen voor een babbeltje. Als zij echt de "goede" collega is geweest, zal ze misschien wel komen. Misschien lucht het je op, al denk ik dat je wel ook rekening moet houden met een botte "nee" van haar. Gewoon weg omdat ze je bij voorbaa al niet gelooft en alleen maar wil geloven wat haar (bedriegelijke) ogen "gezien denken te hebben.
Ik weet gewoon hoe mijn ex werkgever is geweest. Dat die mensen zo opgestookt zijn daar. Ik vind het een erg vervelend gevoel als mensen niet waarheid weten. ik hou niet van onrecht. Ik had het gewoon leuk gevonden dat als ik iemand nu haar dus tegen zou komen we gewoon een normaal praatje konden maken ipv een beschuldiging naar mijn hoofd geslingerd te krijgen. Zeker als je toch een behoorlijke lange tijd altijd leuk samen hebt gewerkt met diegene.. Ik heb wel haar dochter in mijn fb staan. Heb al een paar keer op punt gestaan om haar een berichtje te sturen, maar wil haar er eigenlijk ook niet mee lastig vallen.
Ik zou die collega wel een berichtje/mail sturen. 1 omdat ze erg snel oordeelt, 2 voor je eigen gevoel en 3 om uit te leggen wat er met je is! In ieder geval veel sterkte ermee!