Ik zit even in de put. Bah niks aan. Dus ik dacht misschien wordt ik wat blijer als ik mijn zegeningen tel. En toen dacht misschien anderen ook wel. Dus wat zijn jouw zegeningen? Waar ben je dankbaar voor?
- Mijn zoon - Mijn vader die weer een tegenslag en ziekenhuizen heeft overleefd - Mijn familie waar ik zo goed mee kan - Mijn man - Geen schulden - Huis boven mn hoofd Dat zijn allemaal dingen waar ik erg dankbaar voor ben. Al is het niet altijd even gemakkelijk inderdaad
Dat ik kinderen heb mogen krijgen. Dat ons hele gezin gezond is. Dat we beiden (nog) werk hebben. Dat we in een fijne wijk wonen met leuke wijkbewoners die echt voor je klaar staan. Dat de kids zich goed ontwikkelen. Dat we op vakantie kunnen en uit eten. En vast nog veel meer..... En jij?
Mijn dochter Mijn ongeboren zoon Mijn vriend Mijn familie Mijn vrienden Mijn hond Mijn werk Mijn huis Onze gezondheid Wat ben ik gezegend
voor teveel dingen om op te noemen. Voor een lieve man die ook nog eens een ontzettende lieve zorgzame en geweldige vader is. voor 3 gezonde lieve kinderen Voor een ontzettende leuke en geweldige schoonfamilie Voor al het goede dat op mijn en ons pad is gekomen waardoor we zijn waar we nu zijn. en nog veel en veel meer. Ik ben een gelukkig en gezegend mens en probeer het zoveel mogelijk te verspreiden bij degene die het wat minder hebben. En ben ook erg dankbaar voor het feit dat ik dat KAN doen.
Ik ben dankbaar dat er een donor rondloopt die het mogelijk gemaakt heeft dat mijn zoontje behandeld werd. Deze dankbaarheid kan ik onmogelijk in woorden beschrijven. Dankbaar ook dat de behandeling van mijn zoon tot nu toe aangeslagen lijkt, al valt dat nog niet echt te zeggen
Mijn kind Mijn man Mijn ouders En nog veel meer. Maar ik ben ook gezegend dat ik het vermogen heb om de kleine dingen te waarderen. Geluk hoeft geen miljoen te zijn. Mooiste moment voor mij zijn als ik naast mijn man op de bank zit en ik kijk in de box en zie onze zoon daar liggen met een glimlach op zijn gezicht. Dan kan de hele wereld mij gestolen worden. Mijn man komt mij wel eens wakker maken, en dan neemt hij de kleine mee. Kruipen zij bij mij in bed. Lekker knuffelen. * smelt* Hoe gezegend ik volgend jaar ben weet ik niet, maar deze momenten pakt niemand mij meer af!
Tja op het moment vind ik het dus erg moeilijk te zien (last van paniekaanvallen, heftige relatie crisis, reorganisatie op het werk en oververmoeid). Maar ik ben vandaag dankbaar voor mijn lieve zoontje en dat ik meer vriendinnen blijk te hebben dan ik had durven denken.
- Mijn man - Mijn prachtige dochter - Mijn ouders - Mijn lieve soulmate (zusje) - Mijn eigen lief en knus huisje! - Leuke woonplaats!
Mijn zoontje op nummer 1! Na een moeilijke periode, ook als alleenstaande mama, ben ik erg blij dat ik bij mijn ouders terecht kan. Mijn zoontje en ik wonen bij hen en we hebben alle ruimte en privacy. Na tien jaar buitenland heb ik sinds februari (heel snel dus) een baan en kan ik verder studeren, hoe zwaar ook! Mijn ouders helpen enorm! Ik ben nog lang niet waar ik wil zijn, maar ik ben zo blij dat ik in een korte periode een leven heb opgebouwd voor m'n zoontje en mij!
Mijn man Onze mooie jongens Ons ongeboren kindje Ons mooie huis in een mooie wijk (nadat ons appartement lang!!! te koop had gestaan en we daar veel op hebben verloren ) Dat we allebei een baan hebben Voor zover we weten allemaal gezond Fijne familie en vrienden Tja ... teveel om op te noemen! Goed om ook eens naar de zegeningen te kijken, vaak kijk je alleen maar naar de dingen die niet goed gaan en die nemen je dan totaal in beslag!
Ik ben elke dag weer blij met - mijn prachtige dochter en stoere zoon - mijn lieve man - de twee kindjes in mijn buik die het zo goed doen - onze twee families die altijd willen helpen - alle lieve vrienden en vriendinnen om ons heen - dat we beide een baan hebben in deze economisch lastige tijd - dat ik vanuit mijn werk alle kansen en waardering krijg, die ik me kan wensen - onze lieve huisdieren - de prettige gastouder die we sinds kort hebben - ons huis, beslist niet groot, maar wel sfeervol en klaar voor de gezinsuitbreiding Eigenlijk heel veel dingen om blij mee te zijn. En ook ik vergeet dat nog wel eens, door alle vermoeidheid van deze zwangerschap...
Onze baby ligt nog dwars en ik begin hem nu toch te knijpen voor de bevalling. Ik twijfel nog over een vaginale stuit bevalling. Maar de enige ander optie is dan een keizersnede... Lijkt me vanwege het lange herstel en litteken ook vreselijk. Dus naast de gebruikelijke zegeningen (kind, man, familie, vrienden, gezondheid, leuke baan, stabiele financiële situatie) probeer ik mezelf nu maar op te peppen voor het geval het een keizersnede wordt: - Geen ontsluitingsweeën / weeënstorm. - (Minstens) zes weken niet stofzuigen en geen ander zwaar huishoudelijk werk. - Niet vol zenuwen afwachten wanneer het nu eindelijk begint, maar de zekerheid van een geplande datum. - ...uhm... Tja, veel verder ben ik nog niet. Er zijn natuurlijk veel meer nadelen en die wegen veel zwaarder. Maar als het niet anders kan, denk ik maar liever even aan de voordelen.
@Tupp.. herkenbaar maar het lukt nog niet erg om mezelf te overtuigen... Een ding helpt... ik weet wanneer het allemaal eindigt... ben het een beetje beu aan het worden. grootste zegeningen? - mam - kids
je hebt er misschien niets aan maar voor mijn KS dacht ik net als jouw. Mijn baby lag in stuit, 2 draaipogingen mislukt. Vaginaal was geen optie, baby was 10 pond dus werd het een KS. Het is met niet 100 maar 200% meegevallen. 2 dagen een beetje pijn, verder voelde ik me eigenlijk prima. Ik was vele malen sneller op de been dan bij mijn eerste normale bevalling. Succes met de laatste loodjes!
-Mijn zoon -Mijn familie -Mijn ontzettend geweldige vriend -Mijn lieve schoonfamilie -Dat ik goed overweg kan met de vader van Luc en we zelfs de verjaardag van Luc samen vieren incl vriend en vriendin. -Mijn werk wat ik weer heb opgepakt -Dat ik geen schulden heb -Dat ik rond kan komen -Mijn vrienden