getverdemme kattenpis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missyb, 12 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

Wij hebben hier zo'n ongelovelijke rot kan rontlopen.
    die in ons bijkeuken heeft gepist jakkes wat een stank. :evil:

ik heb het nog niet gevonden vanavond zal mijn vriend even speuren.

maar is deze geur schadelijk voor de baby?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    De geur is niet schadelijk voor de baby ;) Maak je daar maar niet ongerust over. Kattenpis stinkt echt enorm! Ik hoop dat het probleem snel opgelost wordt.

3. joyce

joyce Bekend lid

daarom is die kat nog niet rot :evil: .

animal fighter!

4. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Hehe, dan had je hier niet moeten komen voor zo'n 2 weken geleden, dan had je ze waarschijnlijk allemaal voor rot uitgemaakt :p

Een vd mannetjes was aan het sproeien gegaan en toen ging de rest ook onzindelijk doen, oftewel in alle (hang)mandjes, kussentje, doekjes etc. hun behoeftes doen. Die lucht was ook niet te harden

Racebabe

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oooooooh racebabe! Wat ERG! Is de lucht nu al een (beetje) weg?
    Wij hebben onze later in oktober 2006 weggedaan omdat hij hier ook de hele boel onderzeek, en soms ruik ik het op sommige plekken nog een beetje! :confused: Terwijl we alles goed hebben gereinigd... Gaar wordt je ervan!

6. Kaatje1982

28 feb 2007
    51
    0
    0
    Leiden
    Dan moet je ze optijd laten castreren ;)

groetjes, kaatje1982

7. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ja, het begint aardig weg te trekken.
    Dat katertje is nog maar een half jaar en begon al te sproeien, dus behoorlijk jong ! Toen kwamen we bij de dierenarts voor castratie en bleek dat ie maar 1 balletje ingedaald had. Dus weer een week wachten voor een aparte operatie en ondertussen gingen ze allemaal vrolijk door met hun behoeftes :( Daarna is het wel beter gegaan, maar nog niet opgehouden. Dus heb ik voor de zoveelste keer alle mandjes in de was gedaan, met dit weer veel luchten en de vloer schoongemaakt met azijn.
    Nu kun je tenminste binnenkomen zonder achterover te vallen van de stank :)

Racebabe

8. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    @ kaatje82; hij is nog maar een half jaar, dus zo jong hadden we nog niet verwacht, de andere katers moesten met 9-12 maand geholpen worden en waren ook niet zo territoriaal aangelegd.
    Daarbij moesten we dus wachten op een geschikt moment (in de agenda van de dierenarts) wachten voor de operatie.

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Onze kater was toch ook echt al gecastereerd :) Ook al op een leeftijd van 6 maanden, meneertje was er ook érg vroeg bij! :)
    Het heeft daar niet altijd mee te maken Kaatje... Onze kater was gewoon heeeeeel erg terrotoriaal (tot het overdreven bezetene aan toe :( )

10. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Bij dat ene mannetje was het sproeien en de anderen die al wel lang geholpen zijn deden "gewoon" hun behoeftes, dus het is niet puur het castreren hoor.

11. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Wel eerst andere opties geprobeerd voordat de kater weg moest?
    als peper strooien? koffie dik? aluminium folie neerleggen?, citronella in een bakje? dierenarts om advies gevraagd? katerpies laten onderzoeken? kater evt. van rustgevende medicijnen voorzien?

sorry, kan nooit zo goed tegen dit soort berichten....

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dit hebben wij dus ook gehad he. we haden een kater niks aan dehand. maar toen we een tweede kochten kwamen de problemen. ze moesten ff laten ruiken dit is van mij en dit van jou. nou stinken als een gek. van alles gedaan om te ontsmetten maar het duurt echt wel ff voor dat het compleet is weggetokken. onze katers weg doen daar hebben we nooit aan gedacht, het zit nou eenmaaal in hun aard en ja als ze dominant willen zijn dan gaan ze nou eenmaaal sproeien. We hebben de dierenarts om advies gevragen en die zij dat je iest van bleekmiddel moest spuiten op die plekken. dit vinden ze zo naar dat ze dan niet meer op die plek gaan zitten. we hebben er nu een poes bijgehaald en dat heeft het probleem ook verholpen.

13. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Sorry maar vind het altijd jammer dat mensen zo over beesten denken. Ben een echte dierenvriend en kan het niet uitstaan.

Als je kindje straks moeite heeft met zindelijk worden, of stinkt als hij een poepbroek heeft. Doe je hem dan ook weg?

Sorry maar word hier echt pissig van. Een beest neem je niet voor "even" maar voor zijn/haar hele "leven".

14. Kaatje1982

28 feb 2007
    51
    0
    0
    Leiden
    Het is niet voor niets waarom tegenwoordig katers eerder gecastreerd mogen worden omdat het sproeien al eerder kan beginnen dan de 6e maand.
    Ik vind het heel erg dat mensen daarom al snel beesten weg doen omdat het te ingewikkeld word.

Ik heb een kat Herman die ooit ook kater was en die vond het heerlijk om te plassen op plastic zakken ik heb Herman laten helpen met zn 6e maand en daarna goed opgelet dat ik geen plastic zakken op de grond liet slingeren en Herman heeft het nooit meer gedaan.
    Toevallig is Herman een makkelijke kat maar was dat niet zo geweest dan had ik nog meer mijn best gedaan om herman te helpen te stoppen met sproeien.

Ik weet kattepies is verschrikkelijk echt verschrikkelijk en zeker van katers maar geef niet op vraag hulp van een dierenarts of andere deskunige op het gebied van gedrag.

groetjes kaatje1982

15. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Dat ben ik jullie eens, onze kattenbende vreet ook veel uit en soms kun je ze achter het behang plakken, maar je gaat wel eerst proberen wat er mogelijk is voordat je een kat weg doet.
    Hier gaat het na de castratie gelukkig een stuk beter en gaat er niemand de deur uit :)

16. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Jullie hebben allemaal last van de katers, maar ik heb dus een poes (manwijf waarschijnlijk :) ) die ook sproeit! Ze is nogal territoriaal en doet dus sproeien bij de voordeur. Lekker als er mensen langskomen.... Ze logeert nu een paar maanden bij mn ouders en daar gaat 't tot nu toe goed. Als mn ouders op vakantie gaan, komt ze weer hier naar toe en dan maar kijken hoe 't gaat. We hebben trouwens nog wel een kater, maar daar hebben we dus helemaal geen last van....

17. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik heb altijd begrepen dat het sproeien iets anders is, dat kunnen alleen niet gecastreerde katers. Die lucht is ook wat anders dan pieslucht.
    Als ze geholpen zijn, kunnen ze nog wel hun territorium afbakenen, maar dat zijn dan echt plasjes/urine. Dus dames kunnen niet sproeien, maar dat neemt niet weg dat ook de dames wel eens hun geurtje ergens achter laten :(

18. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hihi meid wat vervelend.
    ik moet lachen omdat die van ons ook VOOR de castratie stinkende pis had. ging ook in een hoekje piesen en die stank leek ook niet weg te gaanna dwijlen en sprayen.

maar wij hebben ze al vroeg laten castreren want vogens de dierenarts kon dat geen kwaad en was het voor de poes ook beter om te doen voor de eerste krolsheid zodat ze niet gewend zou raken aan die hormoontjes zeg maar. ik denk dat die van ons een maand of 7 waren. dus misschien toch een optie?

19. missyb

missyb Niet meer actief

Open je een topic over "kattenpis" krijg je reacties
    waarom een kat weg moet :confused:

Sorry dat ik het zeg maar ik kan het me best voorstellen zo'n stinkbeest de hele tijd neerplassen en die geur daar word je echt kotsmisselijk van.
    dus ik snap best dat mensen katten weg doen om die reden.
    je word er niet goed van.

ik zelf zou de kat ook niet wegdoen want ja eenmaal een kat in huis gehaald
    dan ook voor het hele leven houden
    maar mij kat is overal en nergens dus kan niet echt zeggen dat die hier woont.

vind het echt een "rot" kat en dat heeft niks met een animal fighter ofzo te maken

20. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    ik denk gewoon dat dit onderwerp bij veel mensen een gevoelige snaar raakt.
    ...........En ik bijvoorbeeld kan me helemaal niet voorstellen dat mensen een kat wegdoen om die reden.

Ik ruim nog liever dagelijks 10x op zodat ik mijn dieren kan behouden dan andersom.

wellicht dat ik met het werk bij de dierenambulance er een andere kijk op heb gekregen, teveel dierenleed gezien, sta niet meer open voor bepaalde motivaties....

Deel Deze Pagina