Dag meiden! Vroeger had ik slechte ogen en heb die toen laten laseren.. voor de zwangerschap nog xontrole gehad en de sterkte was perfect.. nu voornamelijk als ik moe ben, word mijn zicht steeds slechter. Ook mijn gehoor is toevallig voor de zwangerschap getest en was perfect, maar die gaat nu achteruit.. Wie heeft hier nog meer last van?
Mijn zicht is ook ietsje minder sinds ik zwanger ben, en inderdaad als ik moe ben. Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze afraden om een bril aan te laten meten als je zwanger bent omdat het er inderdaad invloed op kan hebben. Waar ik dat gelezen heb weet ik alleen niet meer. Hoe het op je gehoor werkt weet ik niet, ik luister sowiezo altijd al slecht
Ik had ook gelezen dat het zicht mindwr word als je zwanger ben, zelf niet zo last van. Wel ben ik verschikkelijk verkouden en dat slaat op mijn oren dus ben nu wel beetje doofhaha!
Mijn zicht is wel slechter geworden, paar maanden terug nog een nieuwe bril aangemeten gekregen omdat 1 oog maar liefst een halve punt verder af was gaan wijken. Gehoor is voor zover ik weet prima
Ja het klopt. Heeft te maken met je oogbol. Een vriend van me is opticien en die zegt dat je zeker tot 3 maanden na de bevalling geen nieuwe bril moet nemen en als je borstvoeding geeft ook tot 3 maanden daarna niet.
Mijn ogen waren al niet 100% maar merk wel dat ik steeds meer moeite heb om scherp te stellen zeg maar.. Dovig was ik toch al door al die hardstyle en hardcore feesten en natuurlijk in me oordoppen hihihi
Ik heb het beide, ik kan niet goed meer focussen als ik moe ben en ik hoor ook een stuk slechter. Ik dacht eerst dat mijn vriend steeds onverstaanbaarder ging praten Mijn oren zitten (om en om) vaak ook dicht. Heel irritant.. Ach ik schuif tegenwoordig alles op mijn zwangerschap af. Uitslag, bultjes, chagrijnige buien, wel of geen eetlust, pluizig haar, geen slaap, heel moe zijn, spelfouten maken, alles vergeten, zeuren... Alles! Haha heerlijk toch?
The same here!! Echt lastig. Durfde het al niet opt forum te zetten, bang dat ik het me maar verbeeldde. Hopelijk is het na de zwangerschap snel beter. Kan vaak geen nummerborden van auto's meer lezen enzo.
Ik heb ook erg last van mijn ogen. Heb zeker het idee dat mijn ogen achteruit gegaan want als ik moe ben kan ik helemaal niks meer lezen. Heb navraag gedaan bij de pearle of ik nieuwe glazen kon laten aanmeten in de zwangerschap en die zeiden dat er geen probleem was. Maar toen ik bij de optometrist een afspraak wou maken zei de assistente dat ik beter kan wachten tot 6 maanden na de zwangerschap omdat het nog kon veranderen door de hormonen. Ze vertelde me dat ze bij de pearle waarschijnlijk alleen maar gezegd had dat het kon zodat ze er zelf geld aan konden verdienen als ik dan na de zwangerschap weer nieuwe glazen nodig zou hebben. Ik snap dat soort dingen niet hè Je verwacht toch als klant dat je met zo iets eerlijk voor gelicht word. Helemaal in combinatie met een zwangerschap. Kan me daar echt boos om maken.
Als je contactlenzen draagt, kun je je zachte maandenlang iedere maand laten controleren en aanpassen. Dit is iets duurder dan je normale halfjaar pakket, maar wel rustiger en helderder. Als je een bril draagt, kun je nu wel een oogmeting doen en een nieuwe bril aanschaffen, maar de kans is vrij groot dat je een aantal maanden na je bevalling weer terug komt op je oude sterkte. Ik hou bij klanten meestal 3-6 maanden na de bevalling aan of inderdaad 3-6 maanden na de borstvoeding. De hormonen zijn de boosdoener en die moeten eerst je lichaam weer uit.