Wat te doen na de geboorte

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door claudia21, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia21

claudia21 Lid

7 aug 2007
    66
    0
    0
    Hallo Allemaal,
    Ik ben bezig om een lijstje te maken met dingen die de eerste paar uren/ dagen na de geboorte geregeld moeten worden. Ik kom niet veel verder dan kraamzorg bellen, aangifte doen bij de gemeente en geboorte kaartjes regelen.
    Wat vergeet ik?

Bedankt vast voor jullie hulp! :D

groetjes,
    Claudia

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    volgensmij niks (kraamzorg werd bij mij door de verloskundige tijdens de bevalling al gebeld, dus dat hoefe niet meer) verder je vrienden en familie bellen...

3. Bri

Bri Niet meer actief

Soms moet er nog van alles geregeld / gekocht worden, maar dat weet je van tevoren niet. Zo ging het bij mij niet helemaal goed met voeden, dus had ik flesjes en een kolfapparaat nodig en voor de zekerheid een pak kunstvoeding. Maar dat kun je niet zo goed van tevoren regelen (je weet niet of het nodig is).
    Laat het lekker over je heen komen en dan mogen anderen (kraamzorg, partner, familie, vrienden - wie je er maar bij hebt) regelen wat er geregeld moet worden! Heerlijk hoor, om even een week de touwtjes helemaal los te mogen laten...

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Gewoon, je kleintje bewonderen, genieten van die eerste uren, uitrusten, bijkomen, nog eens kijken hoe knap hij of zij is, je evt opfrissen, misschien wat eten, dat lieve kleine hoofdje zoenen, samen genieten en verder lekker helemaal niets!

Die dingen regelen doen anderen wel voor je hoor!

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    laat het allemaal lekker over je heen komen. het belangrijkste is dat je lekker geniet en bijkomt van de bevalling. enne.... je man kan meer dan je denkt. bij mij gingen mn wasmachine en mn droger kapot 3dagen na mn bevalling. normaal gesproken ben ik degene die dat soort dingen regelt, nu heeft mn man het geregeld en het is helemaal goed gekomen. dus zo zie je maar weer. wat wel handig is om te doen is de enveloppen van de kaartjes alvast schrijven.

liefs doris

6. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Beschuit en muisjes kopen. ;)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Beschuit en muisjes heb ik toch wel voor de bevalling gekocht ;). Zo konden we ze meteen de avond van de bevalling eten :D.

Wat wij meteen de eerste week hebben geregeld, is het ouderlijk gezag. Daarvoor moest mijn vriend ook uittreksels van de gemeente hebben, heeft hij meteen gehaald bij de aangifte. Dus dat 'plan' hadden we al klaar liggen, want met je hoofd ben je er niet goed bij zo net na een bevalling ;). Maar goed, ouderlijk gezag hoeft alleen als je niet getrouwd bent.
    Verder hadden wij een hele lijst met wie we wilden bellen. Daar stonden ook de namen en telefoonnummers van ons werk op, ik dacht er eerlijk gezegd niet zo heel snel aan om ze te bellen (nu wisten ze het heel snel na de geboorte al omdat ik meteen een stuk in het dagboek van onze babysite had gezet. Toen ik de dag erna belde om te zeggen dat ik bevallen was zei mijn baas: dat wisten we al :D. Hele bevallingsverhaal stond erop dus ik hoefde alleen maar te zeggen dat alles nog steeds goed ging ;)).

Kraamzorg bellen waren wij vergeten :oops:, kwam de verloskundige mee toen ik halverwege was, de kraamzorg hier wilde eigenlijk een telefoontje als het begonnen was, dan waren ze een beetje voorbereid. Tweede keer kraamzorg bellen was ook een beetje te laat, we
    (verloskundigen en wij) waren het een beetje vergeten (alweer ;)), ze kwam binnen toen Eva er al bijna was.

8. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Dingen voor je vent om te doen he, zelf even rustig aan ;)

• Kraamzorg bellen als je in het ziekenhuis bevalt.
    • Drukker bellen met datum en tijdstip/lengte en gewicht.
    • Binnen drie dagen aangifte doen op gemeentehuis (paspoorten en trouwboekje meenemen).
    • Beschuit met muisjes kopen, zorgen voor voldoende koffie, thee en koffiemelk.
    • Enveloppen vullen en geboortekaartjes versturen.
    • Huisarts op de hoogte brengen van geboorte.
    • Baby inschrijven bij verzekeraar (binnen 4 maanden, dus geen haast).

9. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Dit moest bij ons binnen 7 dagen bij VGZ ;)

10. Dushi

Dushi Niet meer actief

bijkomen van de bevalling en de baby knuffelen.... :D

11. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Niet de meest leuke om te doen en waar je zeker niet aan wil denken.

Bijschrijven bij je begravenisverzekering .

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Aan de huisarts doorgeven hoefde hier niet, doet de verloskundige. Ze hebben wel een kaartje gekregen. Verzekering inlichten is ook wel handig inderdaad, ik heb 3 dagen na de bevalling gebeld (kon ook niet eerder ivm oud en nieuw). Ik wilde het de avond van de geboorte via internet doorgeven, maar dat werkte niet meer.
    Iedereen zegt wel van, je man laten doen, maar ik was zo hyper dat ik het meeste zelf wilde doen ;). We hebben dus de dag na de bevalling gezellig met z'n 2-en de kaartjes gevouwen. En als er visite kwam terwijl ze 'moesten' rusten, ging ik toch naar beneden, ik vond alle visite ineens juist helemaal geweldig en gezellig. Dus het is maar net hoe je je voelt.

Deel Deze Pagina