Doffe pijn links onderin buik

Discussie in 'De lounge' gestart door Aszz, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Morgen dames,

Wellicht een beetje hysterisch maar ik maak mij iets wat zorgen.
    Ik heb sinds gisteravond een hele irritante pijn links onderin mijn buik. Ik heb daar wel eens vaker wat steekjes en dat soort dingen, en dan weet ik dat het mijn eisprong is.
    Maar dit heb ik nog niet eerder mee gemaakt.
    Het voelt alsof iemand mij keihard in mijn onderbuik gestompt heeft. Abrupte bewegingen voelen niet prettig.
    Ongesteld moet ik nog niet echt worden volgens mij ( spiraaltje en geen touw op te trekken ).
    Daarbij moet ik om de haverklap naar de wc om te plassen.

Een dokter bellen hiervoor in het weekend vind ik wat onnodig, ik zoek eerder wat geruststelling. Of meer vrouwen die hier last van hebben voor de menstruatie of zo. Helemaal met het oog op die foute Pap en de daarbij behorende CINII. Dat heeft mij helaas wat bangig gemaakt. Had de laatste keer trouwens wel Pap1. Ik weet dat jullie geen doktoren zijn, en als ik maandag nog last heb dan ga ik direct naar mijn HA hoor :)

Oh, en zwanger lijkt me niet. Ik heb altijd een spiraaltje gebruikt ( tussen en na de zwangerschappen ), en het is altijd goed gegaan :D

2. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Als je om de haverklap moet plassen zou het een blaasontsteking kunnen zijn.

Hoe is het gesteld met de grote boodschap?

3. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    misschien blaasontsteking.

of toch zwanger hoor de laatste tijd veel te veel dat mensen zwanger raken die een spiraal hebben, toevallig vorige week weer een.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

We kunnen samen op het ziekenbankje gaan zitten ;) Geen idee wat jij zou kunnen hebben, misschien wel blaasontsteking?

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Volgens het boekje.

Ik heb wel eens eerder een blaasontsteking gehad, en die keren voelde ik dat direct bij het plassen.
    Nu heb ik geen pijn bij het plassen, urine is ook een normale kleur. Niet troebel of met bloed.

Zou het een hele heftige eisprong kunnen zijn? Ééntje van de hogeduikplank af in het super diepe bad zeg maar.
    En dat het daarna een beurs voelt. Een gemolesteerde eierstok of i.d.

6. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    ik denk het wel. ik heb af en toe ook enorme last van mijn eisprong, heftige buikpijndie twee dagen aanhoudt (kruik en pijnstilling er bij) . Zou zomaar een groot ei of meerdere eitjes kunnen zijn. De laatste keer dat ik het had was ik erna zwanger vaneen tweeling :D.

ik hoop voor je dat het zoiets onachuldigs is dat snel weer over is!

7. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik heb soms ook dagen last van m'n eisprong. Zoals jij het omschrijft zou dat zomaar kunnen. En met spiraal wil je cyclus nog wel is anders dan anders lopen hè.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja ik herken de pijn van een eisprong...

Alleen niet het vele plassen.

Het lijkt wel of iets op de blaast drukt dan.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja, dat idee heb ik ook een beetje. :$
    Maar ik heb een half jaar geleden nog een echo gehad van mijn baarmoeder, blaas en eierstokken en er waren geen cystes, tumoren of vleesbomen te zien.
    Je zou zeggen dat het dan oké is.
    Daarnet naar de wc geweest voor nr. 2, en nu is de pijn een stuk minder. Zou het gewoon heel erg gevoelig zijn door die eisprong, en nu het wat meer ruimte heeft de doffe pijn daarom ook weg is.

Vanochtend trouwens ook maar 1 keer geplast, en ik hoef er ´s nachts nooit uit om te plassen. Dus misschien valt dat ook wel mee.

PFfft, de rampscenario´s waren alweer geschreven hoor.

10. MaRita

MaRita Actief lid

18 okt 2008
    465
    10
    18
    Het kan idd een eisprong zijn maar het kan ook iets met je blaas/urinewegen zijn.
    Meestal heb je dan idd pijn bij het plassen maar het hoeft niet. Ik had jaren geleden heftige nierbekkenontsteking en geen pijn bij het plassen.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Zoals ik het lees plas je niet abnormaal veel. ( volgens mij plas ik wel 3 keer in de ochtend, ik drink wel koffie)

Misschien zit het eerder even tussen je oren en heb je gewoon een eisprong.

Pap 1 wordt niet zo snel weer Pap 3 dus volgens mij kun je dat wel uitsluiten.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

klinkt mij als een stukje darm wat even niet wil. ik ben zelf bekend met blaasonsteking, heftige eisprong , blindedarmonsteking en het feit dat je vaker als normaal moet plassen doet mij denken aan druk op de blaas en je darmen kunnen dat heel makkelijk doen en dat voel je ook constant bij bewegen. stoelgang kan dan ook prima in orde zijn trouwens hoor, bij mij zit er dan meestal een behoorlijke luchtbel in mijn darmen en dat doet echt zeer..

zou proberen iets te eten/drinken waarvan je weet dat het "iets " laxerend werkt bij je, bij mij werkt 3 bakken koffie en dan gewoon even afwachten en sowieso rustig op het toilet zitten dat zal allicht helpen bij wat het dan ook is, even de tijd nemen.

13. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hmmm, ik vind het een klein beetje klinken als een cyste op je eileider. Dat kan ook flink pijn doen en dat is ook zo'n doffe pijn, maar is meestal vrij onschuldig en verdwijnt vaak (maar niet altijd) weer uit zichzelf nadat je ongesteld geworden bent. De kans op en cyste met het spiraaltje is niet zo groot, maar het kan wel. Mocht het een cyste zijn dan kan dit heel gemakkelijk gecheckt worden middels een echo.

Deel Deze Pagina