help... mijn nier-katje eet niet

Discussie in 'De lounge' gestart door Beckje, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    sinds een aantal maanden weet ik dat mijn katje chronisch nierfalen heeft.
    nu eet ze totaal niets meer. dwangvoeding gaat alleen onder heel groot protest... (plus of ze dat voer nou zoooo lekker vind vraag ik me ook af)
    wie weet wat ik nog kan doen zodat ze weer wat binnen krijgt? :(
    drinken doet ze wel. medicatie tegen misselijkheid heeft ze ook gehad, maar dat hielp niet voor 't eten.
    spugen is wel opgehouden maar daar houd 't mee op :(

2. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Je weet wat de prognose is voor je katje?
    Ik heb ook al vele katten met nierproblemen gehad. Ik gaf daarom gewoon alles wat ze lekker vonden. nierbrokken lustten ze vaak niet dus kocht echt wat ze lekker vonden. Laat ze de tijd die ze nog hebben gewoon "genieten" beter worden ze helaas niet meer :(
    Probeer eens wat blikvoer oid dat eten ze meestal beter dan brokjes.
    ps dwangvoeren zou ik niet doen het bezorgd ze zeer veel stress en katten met nierfalen zijn ontzettend ziek en voel zich meestal hondsberoerd als ze niet willen eten.

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    helaas weet ik dat het betekend dat ze er hoe dan ook aan komt te overlijden....
    ik heb nu a/d van hills gekregen *gezien ze harde brokken niet zo lekker meer kan eten met der tandloze bovenkaak van ze een nierdieet uit zakjes zeg maar*
    dat a/d zou enorm slecht zijn maarja... vind 't zo sneu om der niets te geven

4. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Misschien kan je wat blikjes uit de supermarkt proberen, ook dit is niet goed maar als ze iets wil eten is dat voor haar goed. Wil ze echt niks dan moet je het niet forceren. Nierfalen is gewoon een vreselijke aandoening bij katten dus ik denk dat kwaliteit op dit moment beter is dan de kwantiteit. Hoe is haar conditie verder? Is ze sterk vermagerd, slechte vacht, traan ogen, stinken uit de bek???

5. Skye

Skye Niet meer actief

Juist door die nierfalen worden ze misselijk. Dan zie je vaak dat ze niet meer willen eten! Ander voer wat ze wel wil eten is in dit geval minder slecht dan helemaal niet eten! Proberen dus weer aan het eten te krijgen!
    Eventueel je dierenarts bellen als je katje echt niks meer wilt eten. Eventueel even kijken of ze een infuusje kan krijgen dan, om haar weer even op te peppen!!

6. Skye

Skye Niet meer actief

En wil ze die a/d hebben??? Geven dan!!! Is super geconcentreerd qua vitamines en mineralen, hoeft ze maar een klein beetje van te hebben om toch genoeg binnen te krijgen

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mja tegen de misselijkheid moest ik haar 1/8e van een tabletje geven en daarvoor had ze een spuit gehad ertegen. maar weet niet of ze nog misselijk is.
    verder ligt ze voornamelijk, lekker spinnen en kroelen... af en toe staat/zit ze en soms drinkt ze, maar verder.... ze weegt net als paar maanden terug 2,75 kilo'tjes... veel te weinig dus (ook als is het wel een klein katje)
    a/d vond ze gisterenmiddag wel lekker. maar vanaf gisteren avond krijg ik 't er niet naar binnen :(

8. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Meestal vinden katten dit idd heerlijk en wordt gebruikt om weer aan te sterken....
    Je zou ook even moet kijken of je katje uitgedroogd is. Als dit zo is dan zie je ook vaak dat ze niet eten en heeft ze een infuus nodig. Meetal knappen ze hiervan op.Je zou ook de a/d voor de zekerheid wat kunnen aanlengen met water als ze dat wil voor extra vocht. Maar als ze echt uitgedroogd is heeft ze een infuus nodig dat kan ze niet meer bij drinken.

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    uitgedroogd is ze gelukkig niet. heb net ook een plakje ham geprobeerd te geven. net als dat a.d. moet ze er niets van hebben... :( gaat alleen maar haar hoofdje wegdraaien en staan smakken...

10. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Bel even je dierenarts of je meer medicijnen mag geven. Welke geef je nu? 1/8e is heel weinig maar ik weet niet hoeveel mg het tabletje is. De injectie zal wel primperid zijn. Misschien mag je dat geven dat dat beter helpt.
    Probeer steeds iets aan te bieden maar dring het niet op.
    Ik kan niet beoordelen hoe haar conditie nu is maar je zult er rekening mee moeten houden dat het ineens heel snel kan gaan.... :(

Sterkte!!!

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    thnx :(
    mja ze is binnen 24 uur van een vrolijk om eten-miepend katje naar een doodziek katje gegaan :( dus vrees 't ergste...
    ik ga nog wel even bellen. ze heeft nu emeprid 10mg gekregen
    maar dat krijg ik er dus met geen mogelijkheid meer in :S
    ik ga wel even bellen...

12. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, klinkt niet echt goed, als ik heel eerlijk ben!! Zie ze hier vaak zo binnen komen! Sterkte!

13. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    moet met de dierenarts overleggen telefonisch om 1 uur.... :( wat een gedoe zeg...

14. Skye

Skye Niet meer actief

Pff, waarom om 1 uur pas??? Irritant zeg!! snap echt niet dat je niet gewoon snel een afspraak kan maken, zo snel mogelijk!!

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mja kan in tussentijd nog wel proberen om haar wat verschillende dingen aan te bieden...

16. Skye

Skye Niet meer actief

Ja, probeer idd wat! Rosbief, zalm, tonijn misschien??

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    zalm wil ze ook niet... plakje ham niet... rosbief heb ik niet.... misschien nog krabsalade...

18. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Het klinkt misschien heel hard en waarschijnlijk wil je het niet horen/lezen. Maar is het niet beter om haar een spuitje te laten geven? Dit is natuurlijk ook geen doen en als ze inderdaad niet meer wil eten is dat denk ik beter dan een hongerdood..

Iig Sterkste.

19. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ja daar zit ik ook al aan te denken nu ja :(

20. Skye

Skye Niet meer actief

Je moet in het belang van je kat denken, maar je ergste vijand wens je nog geen hongerdood toe! Maar wacht de DA even af! Sterkte in ieder geval!!

Dit is het nadeel van die nierkatjes.....die kunnen uit het niks opeens instorten!!

Deel Deze Pagina