Ik dacht bij doggybags aan die honden poep zakjes Maar dat is het gelukkig dus niet Ik zou mn eten wel mee nemen hoor heb er toch voor betaald, weggooien is ook zonde en het kost al genoeg!
eet je t dan echt nog op thuis of gooi je t uiteindelijk ook maar weg? Ik warm tv echt niet meer op om het nog een keer te eten. Opgewarmde pizza, steak enz? blegh!
Misschien omdat je daar van die belachelijk grote porties krijgt? Hier bij de griek krijg ik werkelijk vaak maar de helft op. Ik zou het wel fijn vinden als je als volwassene ook een kleinere portie kunt bestellen.
Ik heb liever dat het eten, waar nog geen hap in is gezet, weg gegeven wordt aan zwervers of gezinnen die geen cent te makken hebben. Is dat stukje ook weer wat meer opgelost aangezien de voedselbanken enzo tegenwoordig wachtlijsten hebben.
Het is nog geen moment in me opgekomen om de dingen die over zijn bij het uiteten gaan mee naar huis te nemen. Wij gaan niet zo vaak uit eten en als we echt eens luxe uit eten gaan zijn de dingen die over blijven of dingen die we niet zo lekker vinden (bepaalde salade of groente) of gewoon wat groentes ofzo, dus nee heb er nooit bij stil gestaan dat mee tenemen, lijkt me met veel dingen ook niet lekker. En bij de mac of pannenkoeken huis nee dank je, niet zo lekker oo te warmen haha.mplus gaat vaak wel op
Ik eet altijd mijn hele bord leeg dus hier nog nooit voorgekomen haha. Of mijn man eet het op. Behalve met het toetje ofzo, maar smeltend ijs in een zakje lijkt me dan weer geen succes. Vind het verder niet raar hoor! Zou het ook vragen als er een heel stuk eten over zou blijven denk ik.
Ik doe het sneaky,zonder opzet hoor... Kijk een pizza die laat ik wel even netjes inpakken als ik hem maar voor de helft op krijg.. Maar een stuk vlees draai ik in een servet en neem ik zo mee.....voor de hondjes...
ik ken dat 'systeem' niet eens, maar ga ook weinig uit eten. Ik weet niet, ik ben niet iemand die snel ergens om vraagt, al vind ik het erg dat er zoveel weggegooid word.
Ik ga regelmatig uit eten en vaak gaat alles op en anders de vuilnisbak in. Ik zou me rot schamen en bovendien vind ik opgewarmd eten niet te eten. Tante van vriendin bewaarde gekookte aardappelen en kookte ze net zovaak totdat elke aardappel op was, wij gooien eigenlijk altijd alles weg eigenlijk!
Als het eten erg lekker was, neem ik het mee, ik heb er toch voor betaald. Eerst hoefde dat niet, want ik at altijd mijn bordje netjes leeg. Dat is nu wel anders Dus ja ik neem het mee, en nee ik schaam me er niet voor. Het is zonde dat het weg gegooid word terwijl je ervoor betaald hebt en de volgende dag nog kan eten na opwarmen.
Ik zou me wel schamen als ik de enige zou zijn, maar als ik weet en zie dat meerderen het zouden doen, doe ik het misschien ook wel.
Meestal eet ik mijn eten gewoon op, maar bij juffrouw tok had ik laatst een iets te grote portie besteld ( mijn oogjes waren iets groter als mijn maag...) dus heb ik lekker meegenomen. Verder doe ik het dus niet snel...
Wij hebben het 1 keer gehad omdat het aangeboden werd. We hadden bij de Griek zo'n 'verrassingsmaaltijd' voor twee personen. Veel te veel natuurlijk! Ik vond het toen wel fijn dat ze het aanboden en we hebben er ook nog lekker van gegeten de andere dag. Zelf zou ik er niet gauw om vragen. Waar ik meer voor ben is restaurant waar ze om te beginnen een wat kleinere portie serveren en je dan nog (gratis) eens bij kunt bestellen. Dat zie je af en toe ook wel eens. Al is dan het wachten wel weer vervelend misschien.
Wij eten gewoon ons bord leeg. Laat ik iets liggen, dan eet manlief het wel op. Geen doggy-bag nodig. Overigens ben ik niet zot van restjes, dus ik zou ze thuis zelf toch maar wegsmijten waarschijnlijk. Gebeurt hier namelijk ook met de helft van wat we overhebben. Het belandt eerst een tijd in de koelkast (want manlief gaat het "morgen" nog wel opeten), tot er schimmel op staat ofzo ...
Ik zou er niet om durven vragen, maar als me werd aangeboden om het voor me in te pakken, dan zou ik daar zeker wel gebruik van maken.
Bij ons komt het heel af en toe voor dat mensen om een bakje vragen, voornamelijk bij de spare ribs. We hebben daar spele bakjes en tasjes voor, dus ik vind het niet vreemd als eromgevraagd wordt. Je hebt er voor betaald. Alles wat blijft liggen, gooien we weg. Ook zonde.
Ja hoor, geen problemen mee! Ik doe het eigenlijk alleen bij de pizzeria en de chinees, want dat is het enige eten dat ik lekker vind wanneer het opnieuw opgewarmd wordt
wij eten meestal in duitsland als we gaan uiteten.. en als je daar een schnitsel besteld, dan krijg je er vaak 2... en die zijn royaal.. ik krijg met moeite er 1 op.. de ander gaat mooi mee naar huis..
Ja maar dit is meer omdat in landen zoals Amerika en Duitsland de porties zo overdreven groot zijn. Die zorgen voor de grootste verspilling van voedsel mijns inzien. Als hun de porties zouden aanpassen is er al een deel van de verspilling opgelost. Hier bestel ik nooit meer dan wat ik op kan en mijn bordje daarom bijna altijd wel leeg. Of het moet niet lekker zijn maar dan meld ik dat ook als ze vragen of het heeft gesmaakt