Doggybags bij restaurants: schaam jij je?

Discussie in 'De lounge' gestart door Miss Mac, 26 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ligt eraan.

Toen ik zwanger was moest ik in een keer uit het niets spugen. Het eten was net geserveerd en mijn honger was weg. Ik vond het zonde om een complete maaltijd waar een hap was uitgenomen weg te laten gooien..

Dus, ja ik doe het soms wel, schaam me dan niet.

2. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ligt er aan wat. maar meestal eet k wel alles op.

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik vraag er ook rustig om. Dat ik er al voor betaald heb vind ik niet eens zo boeiend, het is gewoon zonde dat goed voedsel in de prullenbak verdwijnt.
    Nog beter zou zijn dat restaurants de porties aanpassen.

Mijn bord krijg ik vaak niet leeg, het is me gewoon teveel. Je bord moeten leeg eten vind ik ook zo'n vreemd concept. Als je genoeg hebt gehad dan heb je genoeg gehad. Volproppen is ook niet gezond.

4. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik zou mij alleen schamen bij de eerste keer dat ik het doe. Zodra ik het eenmaal heb gedaan is de schaamte weg, net als bij alles eigenlijk. Maar hier komt het zelden voor. Ik eet 's middags als minder als ik weet dat ik 's avonds uit eten ga. Mijn bordje gaat leeg en anders helpt manlief wel.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ben het niet gewoon om dat te vragen, nooit bij nagedacht eigenlijk. Heel soms ga ik naar de wok. En zijn mijn ogen groter dan mijn maag. Zou het dáár ook mogen. Dan neem ik wel een schepje meer.

6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Ik zou er nooit naar vragen, terwijl je er inderdaad wel voor betaald.
    Als het aangeboden wordt, zou ik het wel doen denk...

7. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Ik doe het altijd, heb standaard boterham zakjes bij me :)

8. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Vergeet erbij te zeggen dat het dan om het eten van de kinderen gaat, wij eten zelf alles op. Wel 1x gehad dat we net uit eten waren en ik overvallen werd met een migraine aanval. We hebben toen naar keuze 2 menu's mee naar huis gekregen, dit was wel op eigen verzoek.

Deel Deze Pagina