Beplanting in de kippenren, wat?

Discussion in 'De lounge' started by Bubblez, Jun 20, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

In onze vorige ren hadden wij alleen maar enorme hortensias staan, alleen deze hebben we bij de verhuizing mooi in onze eigen tuin ipv de kippentuin gezet :p

Ik zoek dus nieuwe planten. Maar wat? Ik lees zoveel namen op google en maar weinig herken ik van in het plantencentrum.

Ik wil het liefst 1 boom, een appelboom ofzo? En een aantal struiken voor beschutting e.d.
    Ook kruiden is lekker voor ze, maar welke en hoe hou ik die in het hok? Op de grote planten doe ik tegels om de wortels te beschermen maar bij een kruid kan dat niet lekker.
    Ik denk aan een kiwi plant aan de buitenkant van de ren en nog een braam?

Hulp gevraagd dus ;) het hok is best groot, 4 bij 5.5 en ruim 2 meter hoog. Dus ruimte genoeg. Ik wil tzt nog een dikke boomtak en een aantal planten in het hok op hoogte maken zodat ze ook kunnen klimmen als het ware.

2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Mijn ervaring is dat, behalve brandnetels en ander ongewenst onkruid, er dus helemaal niets overblijft aan beplanting. Is allemaal binnen de kortste keren opgegeten en uitgegraven.

Wij hebben een walnotenboom in de ren, maar daar zit geen dak op. Nou is een walnoot alleen aan te raden als je écht heel veel ruimte hebt (ik vind ze eigenlijk veel te groot worden), maar in een ren met dak zoals die van jou zou ik persoonlijk geen boom planten. Twee meter is voor de meeste bomen écht niet genoeg. Als het je om de schaduw te doen is kun je beter een boom vóór het hok plaatsen. Kale boomtakken waar ze op kunnen zitten doen het hier altijd prima ook.

Bubblez likes this.
  3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Goede tip, allicht idd slimmer!

Walnotenboom doen we dan dus ook maar niet :p

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Kers, pruim, appel en peer zijn ook echt leuke bomen, redelijk in de hand te houden, mooie bloesem in het voorjaar, en fruit in de zomer ( en wat je zelf niet eet kun je regelrecht het kippenhok ingooien). Mooie ren hebben jullie trouwens!

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb helemaal links van het huis (naast het parkeerdeel) twee appelbomen en een stoofperen boom. Ook drie bramen en vier bosbessen her en der in de tuin. Zooo lekker!
    Vandaar de kiwi langs het hok (nog meer fruit haha)

Kers en pruim is wel een goede voor die zijde! Moet ik persee twee van een soort of kan ook 1 dat ze bevrucht worden door iets anders?
    Staat trouwens ook een mega laurier naast het kippenhok, die geeft ook aardig schaduw.

Dankje! Ben dr ook heel blij mee, het nachthok moet er nog aan vast (staat er nu achter) ze hebben nu een hondenhok in de ren, maar dat is niet officieel hun legkast, iets met te druk om het te doen ofzo :p

Share This Page