Weet het nu echt niet meer...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spruitemoeder, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfff ik weet echt even niet meer wat nu wijsheid is.

Elke avond als ik mijn zoontje wakker maakte voor de fles van 11 uur was hij niet blij met mij... Krijsen en slaan met zijn armpjes...
    Toen een x geprobeert dan maar te wachten en kijken of hij zelf kwam. Dat doet hij nu dus al 2 nachten niet. Hij slaapt door tot 7 uur.

Hij drinkt nu dus 4x180+6

Hij is nog zo jong en weegt ook nog geen 6 kilo dus eigenlijk kan het nog niet.
    Ben nogal van het 'luister-naar-je-kind' en hij lijkt het niet nodig te vinden...
    Maar nu was mijn schoonmoeder hier en die was het niet met me eens en vindt dat ik hem wakker moet maken. Dat snap ik ergens ook wel...

Nu weet ik dus niet meer wat het beste is!

Wil graag de mening van andere moeders weten. Zal ook wel verdeeld zijn, maar denk dat het me kan helpen mijn besluit te nemen...

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Misschien kun je overdag een flesje meer geven? Dat je uitkomt op 5x 150 en dat de laatste flessen dan zeker niet voor achten is?

Doorslapen is niet zo erg maar op deze leeftijd 4 flessen vind ik weinig. Niet in hoeveelheid maar in voedingsmomenten. Zou toch streven naar 5 flessen en dan iets kleiner.

3. meelezer

meelezer Niet meer actief

Sommige kindjes doen het prima op 4 flessen bij jonge leeftijd. Hij wil perse de laatste fles niet meer. Gewoon zo laten. Bij een groeispurt zal hij vast wel vaker komen. Voor nu ben je niet de enige met 4 flessen, zolang hij goed groeit is het prima toch?

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Spuugt hij niet veel nu met die flessen trouwens? Zag in een ander topic dat je een reflux kind hebt.

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Mijn dochter sliep vanaf 3 weken s'nachts door zonder te komen voor een fles. Als ze honger heeft wordt ze echt wel wakker. Als ik haar wakker maak dan is ze niet te genieten dus dat heb ik niet meer gedaan. Overdag kreeg ze genoeg binnen en ze groeide goed dus ik maakte me er geen zorgen over.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wij hebben vanaf 6 weken de fles van 23 uur laten vallen. Jouw kind reageert boos, omdat hij uit een diepe slaap wordt gewekt. Hij geeft duidelijk aan door te willen slapen.

Ik zou overdag gewoon een fles meer aanbieden, want met 4 flessen zit er toch wel veel tijd tussen. Liever vaker wat geven in een kleinere hoeveelheid.

7. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sluit me hier volledig bij aan!

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Wij hebben hetzelfde gehad: zoontje ging met 6 weken ineens van 6 naar 4 flessen in 1 week tijd (nacht- en late avondfles liet ie vallen). Paar dagen heeft hij toen 4 flessen gehad, omdat ik dacht dat het een 'foutje' van hem was dat hij 's nachts niet wakker werd.
    Hij bleef echter doorslapen en omdat ik 4 flessen te weinig vond voor zijn leeftijd, heb ik overdag om de 3uur een fles gegeven zodat hij op 5 flessen uitkomt.
    Het cb vond 4 voedingsmomenten ook te weinig, maar zij adviseerden om hem wel wakker te maken om 23uur voor een fles (ivm bloedsuikerspiegel). Maar daar heb ik dus niet naar geluisterd.

9. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel voor het meedenken en ben blij dat mijn eigen visie voorlopig bevestigd wordt haha
    Als ik 5 flessen geef dan zit er dus 3 uur tussen. Dit werd me in een vorig topic juist afgeraden? Maar dat ging wel over flessen van 180. Die zou hij volgens mij ook allemaal leegdrinken want hij drinkt wat ik hem geef (vraag me wel is af wat er gebeurt als ik hem een liter in 1x zou geven ;)) maar dan heb ik natuurlijk geen ruimte meer als hij een x een sprongetje heeft...
    Of hij blijft groeien moet ik nog even aankijken, maar dat hou ik goed in de gaten.

@ carino: Heb idd een kindje met verborgen reflux maar de combinatie ingedikte voeding en medicatie (half uur tot uur rechtop na voeding, bedje/box/kinderwagen/verschoonkussen verhoogd) is hier echt goud. Denk af en toe dat hij er vanaf is, tot ik de voeding wat minder dik maak of de medicatie te laag wordt, dan weet ik weer beter... ;)

Nogmaals ontzettend bedankt! Voel me weer zeker van mezelf! Wat ben ik toch blij met jullie! Liefs!

Deel Deze Pagina