Normaal huilen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Oudje37, Feb 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Omdat men zegt dat mijn perceptie niet reëel is wil ik het hier even checken. Is het huilen in het filmpje normaal baby huilen, of is er meer aan de hand (bv pijn)?

https://youtu.be/Qt5R15V4ZcE

2. Veera

Veera Niet meer actief

Voor mij ziet t eruit als huilen vd honger. Niet als pijn, dat gaat door merg en been (hoor ik hier helaas geregeld)

3. wachtend

wachtend Niet meer actief

Honger of moe naar mijn idee. Pijn of overstuur is echt heel hoog, hard en schel en hier bij beide kinderen met een timbre erin dan weet ik ook dat ik mag gaan rennen ;)

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ach... Ik vind het niet klinken als normaal huilen. Het doet mij denken aan mijn zoontje toen hij verborgen reflux had. Echt van die pijnkreten tussendoor.

Is het jouw zoontje? Wat denk je zelf?

5. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Klinkt niet als normaal huilen, naar mijn mening. Eerder overstuur, maar kan niet onderscheiden waardoor. Ik kan dr iig niet te lang naar luisteren, anders wil ik em door t scherm oppakken en troosten :(

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nee dat is denk ik wel pijn huilen. Hier een huilbaby gehad met reflux en obstipatie daardoor veel kramp. Dit huiltje ken ik uit duizenden! Dat is geen honger/slaap/jengel..

7. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Dit;)

8. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Och germ. T is maar goed dat ik geen borstvoeding meer geef, die waren spontaan gaan lopen.
    Luister naar je gevoel, als jij het gevoel hebt er klopt iets niet, uitzoeken wat er is.

9. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Het filmpje laat het misschien niet goed horen maar er zitten hele hoge, schelle stukken bij, wat door merg en been gaat.

10. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Ik vermoed dus ook dat het door reflux komt. Gekke is dat hij dit huilen maar soms heeft, zo hoog gillen. Wel vaak hard huilen maar niet altijd zo schel. Hij wilde nu ook echt niet in de wipstoel of liggen, maar ook dat heeft hij niet vaak.

11. wachtend

Ik liet het mijn man horen en die vertelde mij dat er uit wetenschappelijk onderzoek is bewezen dat er geen speciale huiltjes zijn voor baby's het is dus echt uitvogelen volgens hem.

Maar een vraag overstrekt hij zich ook? Wringt hij zich in allerlei bochten op dat moment? Hoe is zijn ontlasting? Het is niet het huilen alleen wat er is wat doet hij op dat moment nog meer.

12. Veera

Veera Niet meer actief

TS, als je hem optilt hoor je hem dan slikken?
    Hier is het bij reflux huilen: krijsen-slikken-krijsen. Vooral als ik haar dan optilde slikte ze het zuur weg en werd ze stil.
    Gebeurt dit als je hem snel na een voeding neerlegt of ook als je dat later pas doet? En spuugt hij?

13. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Slikken doet hij regelmatig en hij geeft ook vaak voeding terug. Afgelopen woensdag op proef gestart met omeprazol. Snel na voeding wegleggen gaat bijna altijd goed, sterker nog hij ligt vaak graag plat om te kunnen spartelen. Dit krijsen is meestal juist ongeveer 2-2,5 uur na een voeding. En dus niet elke dag. Ik had hem een uur geleden extra omeprazol gegeven omdat de vorige dosis vanochtend vroeg was en ik vermoed dat het zijn reflux is. Maar nu net weer zo krijsen. Mijn man vergelijkt het met een speenvarken. Hij overstrekt op zo'n moment niet, dat doet hij op andere momenten wel.

14. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Op zo'n moment huilt hij heel hard met gemengd heel hoog krijsen. Hij overstrekt niet, hij lijkt helemaal in zijn huilen op te gaan/erin te blijven. Zijn ontlasting is zoals altijd, groen (van HA voeding) en dun, meestal 1x/dag.

15. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Oppakken hielp niet, anders had ik hem niet laten zitten om te filmen. :(

16. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Aaah wat zielig :( ik vind het als pijn klinken, iets zit hem dwars iig. Maar ik hoor er ook wat van krampjes in terug. Heb je de optie koemelkallergie al overwogen? Mijn zoontje had dit ook.

17. wachtend

Dan zou ik ook aan KMA denken! Je bent al op HA voeding gegaan mag ik vragen waarom je daarvoor toen gekozen hebt?

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Wij hebben een huilbaby gehad met heftige verborgen reflux en ik herken dit huiltje niet. Bij ons huilde ze hard en was zo'n 'ik voel me hulpeloos' huiltje. Klinkt bij jullie meer als heel erg overstuur/oververmoeid/overprikkeld en daarom die uithalen. Herken dat huiltje wel van de oudste na een uitje naar de winkels, waren teveel indrukken.
    Maar het is lastig oordelen, elk kind is anders en misschien huilt jullie kindje wel zo bij pijn. Had wat berichten van je teruggelezen en hij huilt op zich niet heel veel uur per dag toch? Of inmiddels wel meer? Hier was er heel veel onrust direct na de voeding, niet kunnen slapen daardoor, uiteindelijk overstuur door oververmoeidheid en pijn/ongemak. Uiteindelijk ook niet meer willen drinken soms, ze was toen 8 weken.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Het is wel typisch dat hij ruim 2 uur na de voeding pas huilt en niet vlak erna. Dat past niet echt bij reflux. Ook dat hij vooral hard huilt maar niet overstrekt en geen gekke bekken trekt enzo, daardoor lijkt het ook geen reflux. Hoe is zijn slaapritme?

20. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,367
    113
    Mijn (pittige) zoontje huilde veel, en zo'n soort huiltje was vaak honger of aandacht willen, of opgetild worden, liefst hele dag bij ons zitten (maar ik begrijp dat het bij jouw zoontje niet is).
    Maar het is voor mij ook wel achteraf praten, mijn jongste is gewoon een pittig ding, hij weet te goed wat hij wil, en dat was al jong zo. Dan kon hij ook zo gillen, het leek echt meer op boosheid bij hem.
    Hij heeft ook verborgen reflux gehad en ongelooflijk erge krampjes, en dat was toch een andere huil, veel verdrietiger ofzo, en steeds dat verkrampte, zich helemaal strekken of juist helemaal opkrullen.

Share This Page